Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Stoję przed wyborem tych dwóch wymienionych ciągników. Byłby to ciągnik główny w gospodarswie, do pomocy miałby jeszcze ciągnik New Holland TD5050 z turem. Pracowałby na areale ok. 60ha przy hodowli bydła mlecznego. Pola oddalone od domu aż do 15km. Są to pola o niewielkich powierzchniach, więc dużo czasu poświęcę na przejazdy. Gleby nie są ciężkie(4 i 5 klasa). Ciągnik chodził by przy pługu 4 skibowym obrotowym, agregacie uprawowo-siewnym 3m., gruberze 2.6m, kosiarce dyskowej na centralnym zawieszeniu 3m, rozrzutniku obornika 10 ton(tandem), prasie Uni 1.8VD(rotor, noże), wozie asenizacyjnym sipmy 9000 litrów i trochę w transporcie. Który będzie bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny? Proszę o opinie użytkowników tych maszyn.

Wyposażenie John Deere 6115M:

Skrzynia PowrQuad Plus 16/16

Oś TLS

opony 520/70 R38, 420/70 R28

tylny wom 540,540eco,1000

pompa 80l/min

wzmocniony podnośnik

pneumatyka

Akumulator 12v/154ah/700a 
Alternator 14V/150A
pełne oświetlenie
zaczep automatyczny
klima
Cena 219tyś netto bez wielkich negocjacji (2015 rok)
 
A kubota w standardzie z amortyzowaną przednią osią
Cena 199 tyś netto (2012 rok)
 
 

 

Opublikowano

Po pierwsze według mnie jeśli ciągnik ma chodzić dużo w transporcie i przejazdach to do jd skrzynia autoquadzie z ecoshiftem, a nie 16/16, po 2 daj mocniejsza pompę 114 a nie 80 i po 3 kubota chyba ma więcej koni wiec powinieneś wziąć 6140m do porównania lub 6130 m. Ja mam jd i 6100rc i jestem zadowolony. A m to juz jest klocek. Weź najlepiej je obydwa na testy i zobacz który lepiej Ci pasuje. Tylko myśle ze do tych mocy będziesz musiał wymienić beczkę i gruber bo sie bedą nudzić obydwaj

Opublikowano

Jeżeli masz pole oddalone aż o około 15 km to sporo, więc bieg ecoshift będzie niezbędny, jest to duża ekonomika w ciągniku. Warto pomyśleć również o przednim tuzie, przy zestawie i przy pługu może bujać. Może warto coś większego wziąć ? 60 ha to jest trochę. Ciągnik jest inwestycją na lata, więc warto dołożyć i kupić parę koni więcej. Jest rok 2015, a Kubota już ma 3 lata, później przy sprzedaży inaczej będą patrzeć. Może powiedz jakim budżetem dysponujesz.

Opublikowano

Wszystko pięknie ładnie eco schift, autoquad, przedni tuz, mocniejsza pompa. Tylko kto za to wszystko zapłaci? Bajery kosztują. Co prawda założyciel tematu nie podał budżetu ale po ciągnikach patrzę, że kręci się koło 200-220 tys netto.

Kubta 135 gx nie ma 140 KM. W teście 44 tuning zmierzono na wom nie całe 110. O około 10 mniej niż podaje producent. Na silniku będzie ze 120 - 130 może. Jedyny jej atut to niska cena ale ciągnik 3 letni już.

Opublikowano

Dlaczego porównuję kubote o mocy 140km do johna 115km? Dlatego, że w johnie po gwarancji mogę zwiększyć moc do podajże 140km. Tak jak kolega wyżej napisał budżet mam ograniczony do 220 tyś netto i tak będę musiał dołożyć do tego ciągnika, bo we wniosku mam wpisane 190tyś netto. Cena jaką diler mi podał jest ceną przez telefon, więc myślę, że coś jeszcze można wynegocjować :) Nie mam już czasu, żeby brać ciągnik do testy, bo do czerwca muszę mieć wszystko uregulowane z agencją, a oczekiwanie na taki ciągnik to ok. 3 miesiące.

Opublikowano

Dziękuję koledzy :) Opcja z New Hollandem nie za bardzo mi się widzi, ponieważ mam TD5050 z 2012 roku i odkąd wyszła gwarancja pompa hydrauliczna straciła swoją wydajność, nie mówiąc już o innych usterkach..

Z tego co diler mówił to koszt serwisu w jd mieści się w granicach 700-900zł :)

Opublikowano

kolego nie wież w to ze jd zrobi ci serwis za 900 zł nawet zadzwoń popytaj sie ile oleju gdzie wchodzi i o cene oleju i filtrów i zobaczysz cene wiem ze w kubocie serwis mały ok 1500 z dojazdem ok 50 km a duży ok 3 tys z dojazdem 50 km tak kolega płaci bo ma 2 kuboty i niedługo ma mieć kolejną 

Opublikowano

Jeszcze zapomniałem powiedzieć, że jak chcę Johna to decyzję muszę podjąć jeszcze w tym tygodniu, ponieważ promocja na amortyzowaną przednią oś trwa tylko do końca stycznia..

Opublikowano (edytowane)

Co do przeglądów to trzeba jeszcze napisać jaki przegląd. Zwykły przegląd w jd z wymianą oleju silnikowego, filtra oleju i chyba filtra paliwa może tyle kosztować. Kubota nie jest tanią marką w serwisie. Więc koszty pewnie wyjdą porównywalnie jak nie mniej w jd. No i liczy się też odległość dealera jd i kuboty jaką mają dojechać.

Pamiętaj, że dla arimr musi być ciągnik nowy. Więc jak chcesz tego demonstracyjnego zapytaj czy sprzedadzą ci go jako nowy. Chociaz i tak nie sprzedadzą ci go za 220 tys. A musisz doliczyć jeszcze koszt transportu. Jeśli mieszkasz daleko będzie parę tys.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Do dealera jd mam 30 km, a kuboty 20km. Tylko że john deerea chciałbym wziąć w Agro Sieć Chełmno(ok. 170km ode mnie), bo tam przedstawili mi korzystną dla mnie ofertę. W wielkopolsce cena byłaby wyższa o ok. 10 tyśnetto. Czy mógłbym go serwisować w wybrabym przez siebie serwisie?

Opublikowano

Nie wiem czy draki w jd nie będzie. Bo znam podobne przypadki. U nich jest rejonizacja. Po to aby dealerzy ze sobą nie konkurowali. Znam podobny przypadek gdzie jd polska zagroził dealerowi odsprzedającemu ciągniki wyrzuceniem z sieci dealerskiej. No ale skoro chcą sprzedać wiedzą co robią. Serwis w myśl prawa nie może odmówić. Ale zawsze robić problemy, odwlekać i odpowiednio kasować mogą.

Opublikowano

Na twoim miejscu wybrałbym coś z Deutza,Same albo MF

Mają dużo lepiej rozwiązane oczysczanie spalin przy aktualnych normach niż Kubota i JD,na pewno pod tym względem będą mniej kłopotliwe i bardziej oszczędne.

Kubota i JD zbierają zanieczyszczenia w filtrze (DPF) i po pewnym czasie zaczyna sie proces wypalania przy którym silnik spala dużo paliwa tylko po to żeby wypalić zanieczyszczenia w filtrze.

Deutz i Same stosują EGR (Czyli dopalanie spalin w komrze spalania) i DOC (Czyli zwykły katalizator bez Adblue i wypalania).

MF stosuje SCR (Czyli Adbue) i chyba nie posiada EGR ale co do tego nie jestem pewnien.

I co do JD to słynie on z tego że sporo pali jak sie go słabo dociąży a ty masz daleki dojazd do pola a jazda na pusto to żadne obciążenie.

Opublikowano

W John Deere jest rejonizacja, więc może być problem. Kiedyś dzwoniłem do Premium Trade po ofertę Johna, ale zapytali się skąd jestem i powiedzieli żebym dzwonił po ofertę do swojego dilera bo oni mają rejonizacje. Dla mnie jest to bez sensu. Rejonizacja mogła by być wtedy gdy ceny u każdego dilera John Deere były by na jednym poziomie, a niestety tak nie jest. A tak zapytam, ile trzeba za TLS w promocji zapłacić teraz do serii 6M ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v