Skocz do zawartości

John Deere 6420 - możliwości uciągu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. Przymierzam się do zakupu John Deere 6420. Wszysytko by mi pasowało, ale cały czas stoję przed jedną kwesitą. Chciałbym tym ciągnikiem ciągnąć dwie przyczepy Brandys o ładowności 10t. Każda jedna waży 4 tony. Więc masa całkowita załadunku wynosiła by plus/minus 24 tony. ( Plus minus, gdyż będzie na nie ładowany obornik. ) No i teraz kwestia czy John by sobie z tym poradził. Ciągnik waży 4.8 tony, chciałbym mu wypełnić płynem opony oraz do tego transportu zakładać obciążnik o masie 1 tony. Takie coś dawałoby 6 tonowy ciągnik o mocy 120km.

Ktoś kiedyś próbował uciągnąć tym ciągniczkiem takie przyczepy lub o podobnej masie ?

Dodam, że mój teren jest górzysty i potrzeba czasem dobrze się zaprzeć ciągnikiem. Deutz - Fahr Agrofarm 430 (4,5 tonowy ciągnik)  z Brandys o ładowności 10 t i masie własnej 4 t, czyli w sumie 14 ton pod górki wyjeżdża z prędkością ok. 12 km/h. Więc trochę "pytania pod kopiec " jest.

 

Jakieś wskazówki, porady, doświadczenia ?

 Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez TheZielonyJohny
Opublikowano

Sądzicie, że może mu braknąć masy lub mocy przy górkach ? Czy ogólnie, że będzie się strasznie pocił przy takim transporcie ? Oczywiście jeszcze trzeba wjechać do pola, ale generalnie wywożenie takim zestawem obornika odbywało by się tylko przy suchej ziemii.

Opublikowano

4gart dadzą radę ciagam 6630 premium 14t zasław i 14t stara niemiecka na mocnej ramię i targa chwilami ma ciężko jak równo to i z pola z pełnymi pójdzie ale to też kwestia czy masz ciężarek na przodzie itd zawsze możesz za 3.5tys podczipowac i ciagnik jest nie do poznania chociaż wydaje mi się ze chip w 6 garach jest efektowniejszy

Opublikowano

Ja bym powiedział, że masa przyczep z ładunkiem to będzie 28 ton. Przynajmniej teoretycznie. Jeśli tych kursów będzie kilka w roku to sobie jakoś poradzisz. Chyba, że górki naprawdę strome. Oczywiście przyczepy muszą mieć sprawne hamulce. Jeśli kursów ma być kilka w miesiącu to i 120 KM będzie mało. Zwłaszcza gdy górki duże. Znajomy ciąga jd 7710 tandem na żwirowni. Myślę, że masa przyczepy ze żwirem podobna. A ciągnik i tak dostaje w kość.

Opublikowano

Da sobie radę ja ciągam Renią 133.54  2x HL8011 i daje radę, balast w tylne koła i na przednim TUZ-ie. Jak ma ciężko po polu czy pod górkę to połówką zchodzę i musi iść, raz jedyny miąłem wpadkę jak było mokro i przyczepy weszły po osie. 

Opublikowano

Ja ciągnąłem przyczepe 3 osiową farmer 8244 (81km) waga przyczepy i zborza była 24 tony i trzeba było przejechać przez pole tam gdzie była trawa i nie za mokro to dawał rade ale na zaoranym już poległ. Po drodze asfaltowej równej bez gór by nie miał problemu ale gdyby próbować to redukcja biegów by nic nie pomogła. Ciągniki sześcio cylindrowe mają większą mase i lepszy uciąg jak czwórki

Opublikowano

JD 6430P z dwiema przyczepami MT 14t (czyli ok 38-39t na zaczepie!] jeździ, wir w baku ale jeździ. Pod górki schodzi do ok 12-15km/h ale potem można normalnie jechać te 30km/h (bo szybciej z tymi przyczepami nie polecam)

Opublikowano

Ja bym powiedział, że masa przyczep z ładunkiem to będzie 28 ton. Przynajmniej teoretycznie.

 

Teoretycznie tak, ale praktycznie nie. Ważyłem ile wchodzi mi obornika na jedną, w granicach 7-8 ton maksymalnie.

 

 

Kris14, bardzo strome górki pokonujesz, czy to tylko bardziej wzniesienia ?

Opublikowano

Wzniesienia typu podjazd pod wiadukt nad autostradą itp. Chociaż jak jeszcze jeździłem tam (u znajomego) to w jednym miejscu była górka gdzie trzeba było schodzić do D1 ;)

Opublikowano

Wzniesienia typu podjazd pod wiadukt nad autostradą itp. Chociaż jak jeszcze jeździłem tam (u znajomego) to w jednym miejscu była górka gdzie trzeba było schodzić do D1 ;)

 

W takim razie zaczynam wątpić, czy 6420 dałby sobie faktycznie radę z 2x Brandys 10 ton u mnie, skoro pod taki podjazd wyjeżdżasz 12-15 km/h. U mnie są naprawdę wielkie różnice wysokości na krótkim odcinku, czyli bardzo strome podjazdy :/  Jak będę na jednej z tych górek to zrobię zdjęcie i tu wstawię, może to bardziej zobrazuje moje położenie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v