Skocz do zawartości
farmer1975

Case MX 110 problem z reverserem

Polecane posty

farmer1975    5

Mam taki problem z moim MX 110. Wymieniłem uszczelkę na bocznej pokrywie skrzyni biegów na której są zamontowane elektrozawory PowerShift 1-2-3-4.

Po wymianie uszczelki wystąpił problem. Gdy chcę jechać w przód lub w tył trzeba odczekać około 10 sekund zanim ciągnik ruszy. Coś jakby były te kanały zapowietrzone?

Przed demontowaniem pokrywy nie miałem z tym problemu. Musiałem wymienić tą uszczelkę gdyż ciekła.

Nie mogłem znaleźć nic w Workshop Manual MX 110 na ten temat.

Czy ktoś z Was wie gdzie jest problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Po wymianie uszczelki pod modulatorem nic się nie może stać jeżeli jest starannie wymieniona. 

Ja bym szukał przyczyny w niskim ciśnieniu, albo z zaworem priorytetowym ustalający ciśnienie regulacyjne jest coś nie tak, albo z zaworem na skrzyni od jazdy.

Wepnij się manometrem w zawór na skrzyni w pozycję REG i obserwuj ciśnienie po załączeniu kosza od jazdy, ciśnienie powinno wrócić do ustalonego w mniej niż sekundę, oczywiście na rozgrzanym oleju, bo na zimnym to te skrzynie działają jak chcą ale 10 sec to zbyt długa zwłoka

 

A jak reszta hydrauliki? podnośnik? półbiegi,  jak już jedzie to dobrze je zmienia?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer1975    5

 

 

Ale dlaczego 2 godziny przed wymianą uszczelki reverser działał na zimno i na ciepło bez problemu?

Jak włączę reverser do przodu i odczekam 10 sek. to normalnie jedzie - pełna moc, orałem 4 skib-owcem.

Hydraulika jest jak z fabryki, TUZ tył i przód normalnie, przedni ładowacz też normalnie. Przełącznik 1-2-3-4 jak nowy.

A może coś z tym akumulatorem hydraulicznym obok pokrywy? bo go też ściągałem. Może go trzeba zalać olejem? ale przecież te bąbelki powietrza powinny same cofnąć się do skrzyni.

Zagadką jest to dlaczego przed wymianą uszczelki było ok?

Uszczelkę włożyłem dobrze - strzałką do góry.

Która to pozycja REG na pokrywie?

A może ta część uszczelki która mi się wypłukała między kanałami siedzi gdzieś tam w pokrywie i blokuje? Było tego z 1 cm2.

 

solenoids_MX_110.jpg

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

casemx110    0

Tu masz zdjęcie do zlokalizowania ciśnienia regulacyjnego, powinno się mieścić w przedziale 19-21 bar

http://i.gyazo.com/2c6167e8302202095b8f7cb2cf80241b.png

 

A tutaj od jazdy

FWD - do przodu

REV - do tyłu

http://i.gyazo.com/bb9f58f20edb1639ccc01d3e76b3cbb5.png

Nie powinno być niższe od REG o 0,7 bara

 

Jeżeli ciśnienia będą ok tzn szybko ustalą się na wymaganym poziomie to wina leży w rozdzielaczu lub samych koszach,ale jeżeli zwłoka będzie długa (proporcjonalna do opóźnienia ruszania) przyczyny należy szukać wcześniej na linii. 

 

Akumulator jest od półbiegów, więc raczej nie ma nic do rzeczy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

tak jak kolega wyżej napisał musisz zlokalizować przyczynę, najpierw wepnij się w REG i sprawdź jakie ciśnienie masz potem przełączaj półbiegi jak też będzie dobrze to wtedy sprawdź rewers jak będzie widać duże opóźnienie to można by zajrzeć do modulatora rewersu czy nie ma tam jakiegoś paproku, który blokuje dysze lub suwak. Ten modulator właśnie ma z lekkim opóźnieniem i płynnie włączyć rewers (napełnić kosze olejem). Modulator znajduje się tam gdzie elektrozawory od rewersu, trzeba odkręcić nakrętkę i będzie tam suwak i sprężyna(y) dokładnie nie pamiętam. Wieczorem mogę wstawić schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer1975    5

Sprawa jest bardzo dziwna.

Rozebrałem ponownie boczną pokrywę od PowerShift - tą z elektrozaworami. Chciałem zobaczyć czy nie popełniłem tam jakiegoś błędu przy wymianie uszczelki.

Rozebrałem to na części pierwsze i nic nie znalazłem. Złożyłem ponownie i ciągnik działa jak nowy! Co to ma do rzeczy z reversem?

Zaorałem wczoraj 5 ha i ani razu nie było błędu z reversem F/R.

Czy te kanały od Power Shift 1,2,3,4 mają jakieś połączenie z reversem który znajduje się nad tylnym mostem (te zdjęcia które załączyłeś)
Zobaczę co będzie się działo za kilka dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    0

Witam, mam problem z rewersem w Case mx 110. Podczas pracy przy oraniu jadąc do przodu, wyłączył  się dość łagodnie bez nagłego uderzenia i już nie mogłem  ruszyć nie działa do przodu ani do tyłu . Półbiegi słychać, że się zmieniają podnośnik również działa wspomaganie też. Dodatkowo zauważyłem, że wałek też się nie włącza nawet kontrolka nie mruga przy włączniku wałka. Od czego zacząć szukanie przyczyny awarii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    7

Tak. Ja miałem czujnik wywalony i zwarte na krótko, a jaki się rozpięło to stanął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    0

Sprawdziłem te teorie zwarłem  przewodu kostki dochodzącej do czujnika i to nic nie zmieniło. Nadal nie działa

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ściągnij osłone  z prawej strony  pod panelem i poruszaj kostkami  przy komputerach, u mnie pomogło, a kontrolka żółta  N  jak dasz rewers włąncza się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Ja mam problem z czujnikiem w siedzeniu ale zawsze kontrolka się  włącza.  Ty masz większy problem. 

Nie widzi rewersu. Rozbiesz przełacznik rewersu kostki i popsikaj jakimś kontaktem, lub WD. Jak nie  pomoże to szukaj kogoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    0
Raczej tą dzwignie rewersu widzi bo jak zostawię dźwignię na którymś kierunku to nie chce odpalic. Chyba ze tylko stacyjke rozlacza a dla reszty jest inna kostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    0
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Forumowicz "grego" miał racje bezpiecznik od wałka był przepalony. Lecz chyba nie to bylo przyczyna nie działającego rewersu. Przeczyścilem styki przekaźnika prądu pracy o nazwie i numerach HELLA, 4RA 003 510-511.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

Ten bezpiecznik zabezpiecza sterownik PTO, a jak wiadomo przez niego idzie także rewers...;). Kwestia tylko czemu przepaliło ten bezpiecznik..., byc może właśnie jakiś przekaźnik, być może coś innego.  Też miałem kiedyś taki przypadek, wystarczyło wymienić bezpiecznik i chodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    0
Ten przekaźnik był luźno przez niego pewnie duży prąd idzie. Styki były odbarwione od temperatury

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Hubert12011
      Witam, w mojej valtrze wyskoczyły 2 kody błędu 
      001639--31--000
      i 008019--08-003
      Valtra seria t 183 2011r czekam na odp. z góry dzieki 
    • Przez Marcin34
      Jak rozebrac elektrozawor od jazdy przód tyl
×