Skocz do zawartości
dominik82

stuki w sprezarce

Polecane posty

dominik82    0

Witam koledzy.Nareszcie udalo mi sie kupic mtz82.Podstawowe wady jakie widzialem i slyszalem to;Stuki w sprezarce,i troche male cisnienie na cieplum bo ok 2ale mysle ze to nie tak zle.Doradzcie co moze byc z ta sprezarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

U mnie też się tłucze sprężarka przy dobijaniu ciśnienia. Znajomy miał tak samo, zrobił remont sprężarki, nowe pierścienie, sworzeń na tłoku i coś tam jeszcze i dalej się tłucze więc ja nie ruszam swojej bo za często jej nie używam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    587

Sprężarka jest napędzana z zębatki pompy wtryskowej przez drugą pośrednią przesuwaną na osi. Tłukło, tłucze i będzie się tłuc im większe ciśnienie. To tryba dzwonią gdy tłok przekracza GMP.  Sprężając powietrze nacisk jest z jednej strony na zęby tryb a po przekroczeniu GMP na drugą. I o ten luz się rozchodzi na trybach. To tłucze. Niczym się nie przejmuj  wszystko jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

mysle ze takie odglsy to przesada.Lubie grzebac i jak pogoda pozwoli zdemontuje ja i rozbiore.Teraz to wstyd tak wali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

powiem tak mam nowiutki ciągnik i jest podobnie  ....  przy dobijaniu stuka i nie miło sie słucha ale ten typ tak ma .. jedyne wyjście to założenie innej sprężarki na pasek klinowy ale to raczej szkoda zachodu chyba ze ktoś musi jeździć cały czas z włączoną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

jak nie bedzie luzów w układzie korbowym to zostaje luz na trybach i wtedy szarpie stuka puka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

narazie wymienilem pompe wodna.zerkne czy moge pakowac hlodnice czy lepiej wykrecic sprezarke jak jej niema choc wolalbym sie nia zajac wiosna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

To jest normalne i ta sprężarka tak ma. W sumie używa się jej może z 3 dni w roku, także nie wiem komu to przeszkadza.

Od razu zapytam: Dużo roboty, żeby zmienić oring na pośrednim wałku w sprężarce?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik82    0

witajcie mtztowicze.sprezarka naprawiona.zero stukuw.moja glupota byla przyczyna tak czasochlonnej diagnostyki.rozebralem sprezarke wymienilem pierscienie posprawdzalem czy nie ma luzuw i poskladalem.dalej walilo.potem gdzies czytalem ze stuka gdy dobija i mnie oswiecilo.glowica...on tak stukal ze nigdy niesprawdzalem czy pompuje.okazalo sie ze zaworek wylotowy byl totalnie zrdzewialy.nowa glowiczka za 50zl i cisza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Nie ma dużo roboty. cztery śrubki żeby wyjąć sprężarkę i zdaje się kołek trzeba wyjąć żeby wysunąć ośkę. Sprawdź czy nie ma w otworze za dużego luzu bo oringi pomogą na krótko. Osadz ją wtedy dodatkowo na kleju do łożysk lub gwintów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×