Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko jest możliwe - kwestia kasy i czasu:) Można założyć zewnętrzną pompę z całą instalacją ( zbiornik, zawór, rozdzielacz oraz filtr ) i zalać takim samym olejem. Pompę napędzisz z wału ( poprzez wał kardana jak w ostrówku ), zbiornik w 60-tce bez problemu gdzieś wciśniesz, rozdzielacz to nie problem i masz jeden olej, może być wydajniejsza hydraulika oraz działa niezależnie od podnośnika.

Opublikowano

Przerabiając całą instalacje na taką z zewnętrznym zbiornikiem czyli łącznie z podnośnikiem będzie jak napisałem wyżej. 

Jeśli tylko instalacja do kiprowania przyczepy to problemu nie ma. Na nowych częściach w kilku stówkach by się zmieścił  nie licząc oleju.

Opublikowano

A ja nie:) Zdecydowanie lepiej dorobić zewnętrzną hydraulikę na osobnej pompie. Zresztą w obecnych ciągnikach to standard tylko z jednego źródła olej.

Są plusy takiej instalacji: masz dodatkową pompę, olej jaki potrzebujesz np. UTTO, niezależne dwa układy ( możesz kiprować i podnosić na raz ), łatwiej utrzymać czystości oleju.

Ale każdy robi jak chce:)

Opublikowano

A w jaki sposób wykonać oddzielną hydraulikę do np, kiprowania przyczep, żeby nie pobierało oleju ze skrzyni, tylko np, z jakiegoś osobnego zbiornika ?? Podczas pierwszego remontu skrzyni w 360 chcę odejść od Hipolu i zalać coś dobrego, a czasem pożyczam maszyny z hydrauliką, nie chcę mieszać dobrego oleju z syfem który nie był zmieniany od nowości

Opublikowano (edytowane)

Hipol - wiesz ile jest rodzai i producentów tego oleju? W Polsce tak się przyjęło że olej przekładniowy hipol to hipol i tyle, a to jest olej przekładniow np. GL-5 80W90.

Możesz zalać wysokiej jakości olej ale pamiętaj że ma być to przekładniowy 80W90. Swoją drogą to do C360 taki z Orlenu GL-4 80W90 wystarczy w 100%.

W większości ciągników olej jest hydrauliczno przekładniowy typu UTTO i nie należy mieszać go z olejem przekładniowym.

 

Jeśli chciałbyś osobną hydraulikę zew. z innym olejem to musisz zamontować zbiornik oleju. Może być z tym trochę zabawy ale w 60-tce jest trochę miejsca i gdzieś go wciśniesz. Zobacz sobie na koparko-ładowarkę Ostrówek - pompa napędzana jest z koła pasowego wału przez wał kardana, do tego musisz wstawić zawór przeciążeniowy ( jeśli nie ma go pompa ), rozdzielacz i filtr oleju. 

Chcesz się dowiedzieć konkretnie  zapytaj np. kolegę @ASOGCURSUS

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Tu jest trochę różnic pomiędzy ostrówkiem. W ostrówku koło pasowe jest na wieloklinie a nie klinie jak w 60-ce. Choć ponoć nie jednemu chodzi.

Zakładasz zbiornik na olej około 20 litrów pewnie starczy do największej przyczepy, rozdzielacz najlepiej z sekcją pływającą żeby nie kombinować ze swobodnym opadaniem przyczepy, żaden dodatkowy zawór nie jest ci potrzebny, większość rozdzielaczy zewnętrznych posiada wbudowany zawór max ciśnienia.

Do tego koło pasowe na wał z możliwością przykręcenia flanszy, wał kardana, podstawa pompy i pompa najczęściej ruska nsz-32. Tyle.

Jeśli z pompą się boisz to kup i zakładaj multiplikator na wom. Zbiornik i rozdzielacz na stałe w zbiorniku a pompa odłączana na szybkozłączach z womu.

Opublikowano

Z pompą elektryczną może kiprować na zgaszonym silniku. :)

Zresztą i tak nikt nie założy oddzielnej instalacji do kiprowania ani na wałek ani elektrycznej ale po dyskutować zawsze można.

C-360 to takie ustrojstwo że jest pełno nieszczelności w skrzyni i w tylnym moście gdzie zawsze się kurz do oleju dostanie.

Dobrze że chociaż w świadomości tego co lał ten olej jest myśl że jest on tam zawsze czysty,a być może po pół roku jest bardziej zasyfiony niż tego pana Janusza czy jak mu tam.

Opublikowano

Witajcie,

Nie wiem czy po objawach które Wam podam będziecie w stanie stwierdzić czy padł rozdzielacz czy nie ... generalnie z roku na rok jest coraz gorzej ale po wczorajszym kopaniu ziemniaków postanowiłem że muszę wziąć się za ten podnośnik. Anną, ze zbiornikiem wypełnionym mniej więcej w połowie, nawortkę robiłem na 4 razy, 4 razy podczas zawracania musiałem włączać WOM i podnosić kombajn bo opadał w mgnieniu oka. Nie da się w ogóle tak nic zrobić. Natomiast jak kipruję przyczepami i mam przyczepę podniesioną to może tak stać na zgaszonym ciągniku i nie opada. Nie wiem czy dobrze myślę ale gdyby opadała przyczepa to padnięty byłby również rozdzielacz ale jeśli nie trzyma jedynie podnośnik to wydaje mi się że jednak to wina tłoka.

Opublikowano

Nie zrozumieliście mnie. Mi chodzi o to czy w takiej sytuacji jak opisałem czyli gdy opada maszyna a np przyczepa wykiprowana trzyma, walnięty będzie rozdzielacz czy tłok. Wasze odpowiedzi potwierdziły mi to co już myślałem czyli że rozdzielacz jest najprawdopodobniej sprawny natomiast puszcza tłok. W takim razie nie będę dawał rozdzielacza do regeneracji na razie, wymienię tylko oringi natomiast tłoczysko i cylinder dam nowe, można kupić już w komplecie, razem złożone i z ustawionymi pierścieniami. Tylko przykręcić i po robocie. No i oczywiście oringi wszystkie też do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Borekk17
      cześc mam problem z pompą hydrauliki mianowicie wywala na okragło uszczelniacze czego to moze byc przyczyna bo juz nie wyrabiam zeby sciagac i robic pompe
      pomocy !!!
    • Przez tomekxx1
      Witam. Dzis napotkalem się z dość sporym problemem i nie za bardzo wiem co mogło się stać. Po przerobieniu pokrywy pompy, i zamontowaniu nowego rozdzielacza do tura podnośnik przestał pracować. Nie działają ani wyjścia ani podnośnik. Rozdzielacz mam zamontowany 2 sekcyjny, podłączone jest zasilanie, powrót do skrzyni, i powrót do rozdzielacza w podnośniku przez tuleje ciśnieniową. Wcześniej podnośnik działał a teraz nie wiem, kompletnie przestał reagować. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać.
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v