Skocz do zawartości

Wymiana kół w ciągniku - jak się do tego zabrać i jaki klucz pneumatyczny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam :)
Mam pytanie odnośnie wymiany kół w ciągnikach z szerokich na wąskie do nawozu oraz pomocy w wyborze klucza pneumatycznego. A więc tak.

Jaki klucz pneumatyczny polecacie do wymiany kół w ciągniku? Czy istnieją takie klucze, które dokręcają z odpowiednim momentem? Na feldze jest napisane, żeby dokręcać z siłą 500Nm. Posiadam sprężarkę bodajże 50l, która powinna dawać 10bar, ma około 2 lata. Jak się w ogóle dobrze zabrać za wymianę takich kół?

Edytowane przez Mateusz_Inspektor
Opublikowano

Ja też posiadam taką małą sprężarkę Stanleya 50l i można dokupić pistolet też tej firmy za ponad 2 stówki. Ale na pewno nie odkręcisz fabrycznie dokręconych kół takim sprzętem. Musisz mieć porządny klucz nasadowy żeby zluzować, następnie odkręcić reszte śrub pistoletem, potem przykręcić drugie koło pistoletem ale do dokręcenia lepiej zaopatrzeć się w klucz dynanometryczny bo już sprężarką z taką siłą nie dokręcisz. I jeszcze pytanie. Jaką szerokość mają opony? Bo może lepiej szersze ścieżki technologiczne zrobić i po sprawie.....

Opublikowano

Taka mała sprężarka może nie nadążyć pompować powietrze do klucza pneumatycznego, tym bardziej jeżeli ma mieć jakieś większe momenty odkręcania/dokręcania śrub. Sprężarka jaką ma praktyczną wydajność w l/min?

Opublikowano (edytowane)

Do kół w większych maszynach to musi byc już dośc dobry klucz, cos w tym guście http://allegro.pl/klucz-pneumatyczny-udarowy-do-kol-bjc-1-tir-4000nm-i4840010325.html może byc też taki http://allegro.pl/klucz-pneumatyczny-3-4-1500nm-3szt-nasadki-bjc-i4871967551.html  i sprężarka 50l może sie okazac mała, wypadałoby miec tak butle ze  100 - 150l i 8 bar na wyjściu, takimi małymi kluczami koła nigdy nie dokręcicie z odpowiednia siłą.

Edytowane przez tomekzet
Opublikowano

Przy ciężarówkach (na własne potrzeby) sprawdza się klucz http://allegro.pl/klucz-pneumatyczny-1-bjc-tir-waz-nasadki-i4881928933.html ciśnienie pracy ok. 7 bar, zbiornik 240 l i wydajność sprężarki faktyczna ok. 250 l/min i aby odkręcić koło to chwilami trzeba poczekać na powietrze, zaczynając gdy zbiornik jest napełniony na max. 8 bar. Więc uważam że z zbiornikiem 50 l ma to nikłe szanse sukcesu.

Opublikowano

Jeszcze dodam że na jesieni byłem w wulkanizacji John Deerem bo dwie opony nakułem przód i tył i sami sprężarką nie dali rady niektórych śrób odkręcić to brali taki wózek na kółkach z przekaźnikiem i dopiero odkręcili. Także tak jak koledzy mówią marne szanse. Zluzować musisz kluczem i dokręcić też musisz kluczem, a sprężarka przyda się do pomocy na pewno bo dużo szybciej wstępnie podokręcasz śruby. I przy śrubach na feldze na pewno masz numery dokręcania śrub. To szkoda że nie masz ciągnika drugiego na węższych kołach bo ja myślałem też o takim rozwiązaniu ale na oponach 520 był ciągnik do oprysku więc sobie darowałem, ale przy 650 to już przy szeroko.....

Opublikowano

Miałem klucze pleumatyczne i małą sprężarke i do niczego się to sprawdzało, sprężarka non stop chodziła. Teraz ma klucz elektryczny za 200 zł z allero i jest fajnie, nie potrzeba powietrza, jeden mały kabelek do ściany, mniej kłopotu, dobrze odkręca, a i tak trzeba samemu luzować i dokręcać.

Tera na pleumatyka nie chce mi się patrzeć. leży 2 rok nie używany.

Pleumatyk sprawdza się w zakładach, a kola w ciągniku zmieniem z  3 razy w roku, trwa to z   20  minut.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v