Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może się mylę ale w środku mostu jest na tym wałku dżwignia i nie jestem pewien czy będzie łatwo trafić we frezy  ja bałem się wyciągnąć a uszczelniacze wydłubałem bez przesuwania wałka.

Opublikowano

Czyli można śmiało wbijać , wpierw zobaczę czy zdzialam coś z ta zaspawana nakretka ale to trzeba najlepiej drugi wałek odrazu , tylko cena jego dosyć spora , 500-700 zł używki

Opublikowano

Dobry tokarz dorobi ci to za 100zł ale musi mieć pojęcie do tego. Śmiało wybijaj tam nic nie spadnie i w nic nie trzeba trafiać przecież ten wałek jest gładki a nie frezowany to niby co tam ma na nim siedzieć. Wybij, dorób nowy albo zregeneruj stary, załóż uszczelniacze i pole bo żniwa za pasem  ;)

Opublikowano

Zniwa tak ale pogoda nie daje niestety . Uszczelniacze mają przyjść jutro już ale nie wiem czy teraz będę to robił , pewnie już po zniwach , teraz to jeszcze mam małą przebudowę w oborze ;-) jak cos to dam znać czy mi się udało ;-)

Opublikowano

Napisz coś więcej o tej przypadłości stacyjki. Kiedy się grzeje? W każdej pozycji, czy tylko w konkretnej? Czy jesteś wstanie powiązać grzanie się jej z jakąkolwiek zmianą w instalacji lub jej modernizacją, jak choćby zamontowaniem dodatkowego osprzętu?

Opublikowano

Grzeje sie tez bezpiecznik 1 od góry z prawego rzędu bezpieczników. Po jego wyjeciu nie grzeje sie..a nie wiem od czego on jest chyba od tego przycisku start ale nie jestem pewien

Opublikowano

Nie dowiedziałem się kiedy się grzeje? Na postoju po przekręceniu kluczyka w skrajne lewo również?

Może pod ten bezpiecznik masz podłączone gniazdo, pod które podpinasz prasę z elektrycznym owijaniem sznurka lub siatki.

Sprawdź, czego nie masz po wyjęciu tego bezpiecznika. (ogrzewanie, nawiew, ...)

Opublikowano (edytowane)

Wszystko działa po wyjeciu.a grzeje sie po odpaleniu i normalnej jeździe/pracy..ten bezpiecznik to chyba od tego przycisku start.nic nic nie bylo naprawiane w instalacji tego bezpiecznika nie bylo od poczatku jak go kupiłem :)

Edytowane przez Ksawery
Opublikowano (edytowane)

Czyli założyłeś bezpiecznik i od tego momentu pojawiły się problemy z grzaniem stacyjki. Skoro go nie było to wszystko wskazuje na to, że poprzedni właściciel poszedł po najmniejszej linii oporu i wyciągnął go specjalnie lub od początku go nie było.

Coś ewidentnie pobiera prąd i to znaczący. Dowiedz się od czego jest ten bezpiecznik, bo od czegoś musi być. Może to świeca płomieniowa (żarowa)!? Jakiej wartości jest ten bezpiecznik?

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Zbieram się powolutku do wymiany oleju przekł.-hydr., skrzynia w pełni mechaniczna 16x16.

Obecnie wlany jest fuchs utto ln ale nie ukrywam, że szukam jakiejś alternatywy, chętnie tańszej.

Przekopałem temat i znalazłem:

Shell spirax s4 txm

Total dynatrans mpv

castrol agri mp plus

Czy któryś z nich można szczególnie polecić?

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z renią 110.54  90roku  grzeje mi się skrzynia a nawet jest gorąca że ręki nie utrzymam na niej. Jak jade powoli po szosie to jest wmiarę ciepła ale jak gaz w podłogę i tak ze 2km to gorąca i na czwórce gwiżdże  w polu jak spokojnie robię to jest ciepła ale jak ostro nawrót szybki i dalej to po dwóch hektarach poczółem dziwny zapach a skrzynia była gorąca jeździłem dwójką. olej ładny jeszcze go nie zmieniałem filtrów też mam ją rok w tamtym roku była ciepła ale nie aż tak. Co to może być łożysko?  hamulce też są gorące ale nawet na małym wzniesieniu się toczy to nie trzymają.

Edytowane przez Forg
Opublikowano

Panowie jak sprawdzacie poziom oleju w skrzyni, na zimnym, na ciepłym, zgaszony czy odpalony? Posiadam Renie 155.54 skrzynia 24/8 i u mnie cały czas pokazuje ponad stan i to sporo. Poprzedni właściciel zalał Agrol nie wiem czy "U" czy zwykły i jak się dobrze rozgrzeje to muszę trzymać 1000-1100 obrotów bo inaczej zaświeca się kontrolka od smarowania skrzyni, tak samo podczas ruszania jak szarpnie to mrugnie, myślałem że to przez niski stan oleju a tam pełno aż za pełno.

Przymierzam się do zmiany na Fuchs Agrifarm UTTO MP, muszę tylko uszczelnić kilka miejsc :)

Opublikowano (edytowane)

Poziom oleju sprawdza się... ale po kolei

 

1. Zaparkuj ciągnik na płaskiej, poziomej i twardej nawierzchni.

2. Wyłącz silnik i zaciągnij hamulec postojowy.

3. Zaczekaj co najmniej 15 minut! Pomiar można dokonać na zimnym oleju (poziom na bagnecie będzie troszkę niższy, ale w granicach tolerancji).

4. Wyjmij bagnet oleju i wytrzyj go dokładnie czystą szmatką.

5. Włóż bagnet z powrotem na miejsce. Ważne: musi on być włożony dokładnie, do końca – w przeciwnym wypadku pomiar będzie zafałszowany.

6. Wyciąg bagnet i na podstawie śladu, jaki olej pozostawił na bagnecie, odczytaj jego poziom.

7. Dla pewności pomiar poziomu oleju warto powtórzyć.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, wiem jak sprawdza się olej, chodziło mi tylko o to czy ciągnik ma być odpalony czy nie :-P
Sprawdzałem ciśnienie na wyjsciach hydraulicznych, na zimnym i rozgrzanym jest 200bar to chyba pompa zdrowa?

Opublikowano

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.

Opublikowano

Ciśnienie nominalne to 180 bar, zarówno dla zimnego i gorącego (900C) oleju.

Wyższe ciśnienie może wskazywać, że ktoś ingerował w zawór (założył podkładki lub twardą sprężynę). Może to również oznaczać (mniej prawdopodobne), że zawór przeciążeniowy jest zanieczyszczony lub sprężyna albo tłoczek nie pracują płynnie tylko ocierają o obudowę.

 

Może, ale nie musi. Czy pompa jest do wymiany - jednoznaczną odpowiedź da badanie jej na stanowisku pomiarowym.

Opublikowano

witam!Mam renówkę 103,14 przy uniesionych ramionach podnośnika dobija pulsacyjnie,co może być przyczyną takiej usterki.proszę oszybką pomoc.Pozdrawiam

Opublikowano

Z forum korzystają ludzie o różnym poziomie wiedzy, zarówno ogólnej, jak również technicznej. Nie przyda się Tobie, skorzysta ktoś inny.

 

Zapewne wiesz jakie powinno być wzorcowe ciśnienie oleju dla Renault i przy jakich obrotach silnika? - i nie ma żadnych przesłanek merytorycznych, żeby o tym pisać.

 

Szczerze to nie mam zielonego pojęcia, dlatego pytam czy to dobrze czy nie. Ciśnienie jest takie samo zarówno przy 900 jak i 1500 obrotach.

AlaCapone widzę, że masz dużą wiedzę o naszych Reniach. Skąd ją czerpiesz, posiadasz może jakąś literaturę techniczą itp.?

 

Zastanawiam się nad zakupem takiego ciśnieniomierza, zaintrygował mnie opis -> http://allegro.pl/licznik-renault-regulacji-cisnienia-skrzyni-polb-i6543829787.html

Da rade samemu wykonać taką kalibrację?

Opublikowano

Żeby było jasne. Nie uważam, że zjadłem wszystkie rozumy, są ode mnie lepsi.

Zadawanie pytań, jak również dociekanie jest oznaką myślenia oraz chęci poznania prawdy - i to jest pozytywne.

 

Jeśli ciśnienie od 900 obr/min do max jest stałe i równe nominalnemu (180 bar) oznacza, że zawór przeciążeniowy działa i jest w pełni sprawny, zaś jeśli chodzi o pompę - istnieje duże prawdopodobieństwo, że także jest dobra, ale pełną odpowiedź uzyskamy tylko i wyłącznie po badaniu na stanowisku pomiarowym.

 

Kalibrację może przeprowadzić niemalże każdy. Jeśli jednak problemem będzie wada lub usterka mechaniczna bądź elektryczna trzeba mieć podstawową zdolność do mechaniki i elektryki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v