Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Kupcie jakiś z niemieckiego samochodu, boscha najlepiej.

Regulator jest wbudowany, podłącza się tylko kabel ładowania i kontrolkę.

Z takiego golfa pochodzi ładnych lat... Warunek jeden, oryginalny regulator a nie jakaś podróba za 12zł.

Opublikowano

Davidastra myśle że to miało być tak :

"Mi po 14 km jazdy moja 30 nie chciała odpalić. Akumulatory mam takie sobie, czy to może być wina prądnicy? "

A jako odpowiedz. Jeżeli akumulatory i rozrusznik są ok to wina prądnicy.

Opublikowano

Dajesz tylko minus na masę, rozrusznik to silnik szeregowy czyli zawsze kręci się w tą samą stronę. Ja zamontowałem alternator od Poloneza ale musiałem dołożyć zewnętrzny regulator napięcia, użyłem regulator od zetora 7211. Śmiga wszystko jak należy. Jak trzeba to mogę podesłać schemat podłączenia.

Opublikowano

Tanco a tak po naszemu to o co chcialeś zapytać ??'/

 

 

 

po naszemu to tak jechałem na pole naładowałem akumulatory.gdy pojechałem na pole i po 2 godzinach jazdy wróciłem do domu chciałem założyć brony wiec go zgasiłem potem gdy już brony były zaczepione próbowałem go odpalić to nie mogłem po prostu gdyż krecił tak wolno ze nawet przekręcić wałem nie dał rady dopiero gdy podniosłem odprężnika zapalił!

Opublikowano

Jeżeli akumulatory naładowałeś i po kilku godzinach nie chciały odpalić najpewniej są one już padnięte. Niestety prądnice mają problem aby naładować tak "duże" akumulatory co skraca ich żywotność. Inna możliwość to to iż masz gdzieś instalacji coś uszkodzone przez co masz cały czas znaczne zużycie prądu. Jeżeli nie masz jak tego sprawdzić to naładuj akumulatory odłącz klemy i zostaw na noc jeżeli rano nie będzie można odpalić to nic z nich już nie będzie.

Opublikowano

U mnie po założeniu nowego alternatora kontrolka prawie wcale nie gaśnie i teraz nie wiem w czym szukać błędu?? Czy w alternatorze czy w instalacji się robi jakieś małe zwarcie czy co?? gdy nie jeździłem na światłach ciągnik zapalał bez problemu lecz gdy tylko pojeździłem na światłach od razu przestał zapalać... Nie wiem co może być temu winne... Bardzo bym prosił o odpowiedź jeśli komuś się już takie coś zdarzyło...

Opublikowano

Ja mam podłączone wg. tego schematu i jest idealnie!

 

a08c1929379daaafm.jpg

 

Dobrze by było ja byś miał miernik i zrobił pomiary napięcia na klemach, podczas gdy światła są wyłączone i jak są wyłączone. Miernik nawet najtańszy to fajna sprawa.

Mówisz, że założyłeś nowy, ale czy wcześniej była prądnica czy może alternator?

Napisz coś więcej.

Opublikowano

A Ja wam powiem panowie ,że dobra prądnica wcale nie jest zła , u siebie mam ją po regeneracji od 4 lat i aku są jak nowe , kręci nawet w zimne dni B)

 

 

 

P.S. Jak rozwiązaliscie zmienienie biegunów tzn. z instalacji z + na masę na instalacje z - na mase ?

Opublikowano

ja dzisiaj założyłem alternator , kupiłem na allegro za 160 zl z przesyłka , 9 diodowy z wbudowanym regulatorem , sa tylko dwa przewody do podpięcia z B+ na + do styku przy rozruszniku , i z D+ na kontrolkę , tylko dwa przewody bez kalamancji , nabija 14,4 V i gitara , kontrolna zaczyna świecić jak ciągnik gaśnie

Opublikowano
http://allegro.pl/nowy-alternator-ciagnik-ursus-c-330-12v-70a-i1339312680.html link powinien działać , altek 134 a przesyłka pobraniowa 16 , życze miłego montażu , dodam jeszcze że zielony przewód na pradnicy moze posłużyj jako wzbudzenie do altka, nastepnie trzeba wymontować regulator pradnicy i zaizolowac przewody ,na najnizszej śrubie regulatora jest skręcone dwa przewody o barwie zielonej , jeden idzie własnie na prądnice a drugi jest podpięty pod kontrolkę ladowania , należy je połaczyć ,a ze styku B+ na altku bezpośrednio pod + na automacie od rozrusznika ,proste jak budowa cepa
Opublikowano

Witam.

Podłącze się do tematu.

Podłączyłem alternator i wszystko działa. :rolleyes: Jedna osoba doradza mi abym wymienił kabel prądowy (+) bo do alternatora trzeba grubszy. Teraz jest około 1mm. Czy wymieniać? Jak tak, to na jaki? Czy 2,5mm wystarczy?

Opublikowano (edytowane)

Zależy który bo idą dwa przewody.

Ten do regulatora na wsuwkę może być 1mm2

ale ten co jest przykręcony nakrętką to już jak kolega wczesniej napisał 4-6mm2

Edytowane przez fliegl
Opublikowano

ja też kupiłem lucasa za 135 zł , na wolnych obrotach daje 14.1 -14.2 a jak załaczysz światła mijania to 13.8 i to sąprawidłowe wartości do wzbudzenia można użyć tego samewgo kabla co był przy prądnicy , tylko należy wypiąc regulator i zaizolować końcówki które były do niego przykręcone , a do B+ na rozrusznik ja dałem orzewód 4 miedziany w izolacji z zaprasowanymi końcówkami na rozrusznik fi 10 a na altka fi 6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v