Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może i się mylę ..... tylko podpowiadałem to co mi się wydawało za słuszne , a skoro kolega wie więcej ode mnie to proszę odpisywać na temat przez osobę która założyła ten temat a nie czepiać się do mnie. Skoro wiesz wszystko to pomóż koledze :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pomógłbym, gdyby na tym zdjęciu było cokolwiek widać.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Szukać się nie chce? Nawet w tym temacie kilka postów wyżej jest schemat podłączenia.

Opublikowano

Witam. Jakiś rok temu założyłem alternator do mojej M'ki zgodnie ze schematami jakie uzysałem z interentu. Mój ursus do tej pory działa bez zarzutów i pali całkiem fajnie jednak mam pewne obiekcje co do ładowania alternatora. Mój problem polega na tym że słabo znam się na elektryce a chciałbym wiedzieć czy altek który tam wstawiłem działa prawidłowo. Czy ktoś może doradzic mi jak zbadac takim miernikiem ładowanie alternatora ? Wiem że dla wielu z Was jest to banał ale naprawdę zależy mi na tym aby dowiedziec się czy ten alternator ładuje akumulatory. Ostatnio miałem całkiem dziwną sytuację. Odpaliłem traktor na zimnym silniku i złapał za pierwszym razem po sekundzie. Woziłem drzewo z lasu i parę razy go gasiłem na postoju ale zapłon był zawsze taki sam. Którymś razem (na ciepłym silniku) prubuję go zapalic a on kręci jakby akumulatory albo rozrusznik był padnięty. Odczekałem może 30 sekund i zapalił normalnie bez żadnych problemów. Czy jest to objaw padniętych świec żarowych, czy może coś z aku i ładowaniem jest jednak nie tak ? Za wszelkie porady , linki etc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

123296678620393450.jpg

Opublikowano

Przyczyn złego odpalania może być wiele, zaś co do ładowania to spróbuj zmierzyć napięcie akumulatora na wyłączonym silniku i może jeszcze obciążyć przez włączenie świateł. Napięcie powinno wynosić około 12V lub coś poniżej, po odpaleniu napięcie musi przekroczyć 12V (nawet z lampami) i w zależności od stopnia naładowania akumulatora dochodzić do14V. Jeżeli tak jest to można wydedukować, że alternator ładuje. 100% pewność daje pomiar prądu, ale tym miernikiem bym tego nie robił.

Pomiar napięcia stałego-ustaw pokrętło na V- zakres 20 i włóż przewody do wejścia com i V (com to minus , a V plus ,ale jak się odwrotnie dotknie nic nie powinno się stać, tylko pomiar będzie ze znakiem "-" ). Powodzenia.

Opublikowano (edytowane)

O ile mi wiadomo to napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku jeśli aku jest naładowany wynosi około 12,5 V. A po uruchomieniu jeśli alternator jest sprawny powinno być ponad 13V na pewno a nie ponad 12 :) Norma chyba była od 13.6 do 14.5V. Więcej jak jest to regulator niesprawny i ugotujesz akumulatory.

Edytowane przez irek84
Opublikowano

Sprawdzilem i pokazuje 12 na wyłączonym i włączonym. Nawet jak dam mu gazu to nic sie nie zmienia. Zobaczę co na to elektryk powie w poniedziałek. Dzięki za porady.

Opublikowano

Wniosek jeden nie ładuje, pytanie czy ładował od początku? Jeżeli ładował na początku to coś się uszkodziło jeżeli , lub pomyliłeś coś w podłączeniu to nie powinien ładować od założenia.

Opublikowano

wskażcie mi proszę jaki wybrać alternator i rozrusznik do c335, chciałbym zrobić porządek z instalacją i zaczynam od wyrzucenia prądnicy i montażu mniej efektywniejszego rozrusznika, alternatory regenerowane zaczynają się od około 100zł (nowy w grene 245zł), natomiast rozruszniki na portalach aukcyjnych zaczynają się od ponad 200zł, które modele możecie mi polecić?

Opublikowano

problem jest taki, że moja prądnica i rozrusznik są sprawne, a modernizacja wynika ze zmiany charakteru pracy ciągnika - częste uruchamianie + dużo oświetlenia, stąd potrzeba instalacji alternatora i rozrusznika z przekładnią

Opublikowano

No to kup alternator nawet po regeneracji.Będziesz miał pewność że ładuje odpowiednio.Rozrusznik zostaw taki taki jest bo nie ma sensu zmieniać.Tylko musisz pilnować akumulator aby był naładowany i miał odpowiedni poziom elektrolitu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

alternatory regenerowane zaczynają się od około 100zł

Tak, tylko że ta regeneracja polega na pomalowaniu całości srebrzanką.

nowy w grene 245zł

To też się zgadza, z tym że jest to indyjski lub chiński wynalazek, który z ledwością przeżyje gwarancję.

Najlepiej kup używany alternator w dobrym stanie, wymień w nim co trzeba i będziesz miał spokój. A rozrusznik porządnie zregeneruj i wszystko będzie działać.

Opublikowano (edytowane)

dzięki za sugestie, zakupiłem już wschodnie wynalazki rozrusznik z reduktorem za 266zł brutto oraz alternator za 155zł brutto, prawdopodobnie są to produkty azjatyckie z 24 miesięczną gwarancją - oryginały zostawię sobie na zapas

Edytowane przez kissmy...
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to czekamy na posty typu: kupiłem miesiąc temu nowy alternator i nie ładuje...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro chyba się świeci, to wezwij fachowca, który stwierdzi czy na pewno się świeci. O możliwych usterkach wszystko już jest na forum.

Opublikowano

Panowie odświeżam bo teraz ja mam problem z alternatorem. Mam Elmota A124 nr fabryczny w FSO to 059488. Pisze w tym temacie bo mam problem podobny jak miał @lasku124 a mianowicie kontrolka nie gaśnie nie ważne na jakich obrotach. Podłączony wg tego schematu http://www.fotosik.p...1eea2e3acf7ce3d . Zmierzyłem też napięcia wg tej tabelki http://www.fotosik.p...8ed71a30b6cde2c i wyszło:

 

silnik wyłączony kluczyk wyjęty ze stacyjki

styki

30 - 12,59 V

15 - 0 V

67 - 0V

 

silnik wyłączony kluczyk w stacyjce

30 - 12,58 V

15 - 2,27 V

67 - 0,79 V

 

silnik włączony (gaz ustawiony na 800obr/min, alternator ma oryginalne koło pasowe) kluczyk w stacyjce

30 - 12,45 V

15 - 2,84 V

67 - 0,78 V

 

Kontrolka podpięta od styku 15 stacyjki przewodem 1mm2, żarówka w kontrolce 4W (była i 2W i było cały czas to samo)

 

Nie mam już pojęcia co mu dolega, jestem zielony do alternatorów i mam nadzieje że to tylko regulator napięcia a nie coś w środku. Dodaje załączniki jak to wygląda

post-38104-0-85967500-1405594528_thumb.jpg

post-38104-0-43973200-1405594552_thumb.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pozostaje Ci rozebrać alternator i pomierzyć wszystko w środku i podstawić regulator.

Opublikowano (edytowane)

wyśle ojca do sklepu po regulator niech kupi nowy, jak nie pomoże to niech się z tym ktoś doświadczony bawi

 

edit:

byłem ciągnikiem u elektryka i stwierdził że musi być uszkodzony wewnątrz, oddałem ten alternator wujowi i szukam drugiego bo prądnicy nie będę spowrotem wkręcał

 

edit 2:

Po problemie. Ten oddałem wujowi i nie zdążyłem samemu poszukać a wujo dzwoni że jedzie na szrot i że mają tam drugi sprawny, okazał się rzeczywiście sprawny bo po wkręceniu i podłączeniu wzbudza się na 700 obr a kontrolka zapala się dopiero jak obroty spadną do 400-450

Edytowane przez kamil927
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To dobrze, że działa. Tylko zmień podpis pod swoim zdjęciem, bo masz napisane elektryka i elektrotechnika, a prostego A124 nie potrafisz opanować.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nic mi do tego, tylko dziwnie się czyta. Czyli mam rozumieć, że interesujesz się czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. Ok, Twoja sprawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v