Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dokładnie tam tylko było zrobić otwór z 8mm na 10mm długa śruba i tyle i nakrętakim go zkręcić żeby pasował na koło pasowe + jakiś nap;inacz i tyle ale jeszcze lepiej od caro z klimatyzacją poloneza wziąć alternator bo jest 70 A mam taki w 3p

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tyle, że otwory w uszach alternatora są na śrubę M12...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak 2mm dla Ciebie nie ma znaczenia to lepiej nie zabieraj się za konstrukcje mechaniczne...

Opublikowano

Jakby to był jakiś precyzyjny wihajster że tak to ujmę to owszem 2mm to sporo ale to tylko mocowanie alternatora. Jak go skręci w mocowaniu mocniej to go nie ruszysz nijak. U mnie tak jak jest to bez niczego już pół roku i z paskiem się nic nie dzieje, z samym alternatorem się nic nie dzieje i ładować też ładuje

Opublikowano
Elektrotechnik

 

przeżywasz chłopie co ty myślisz że jestem laikiem w tych sprawach??? :ph34r:  :ph34r: Dla wszystkich i dla ciebie jak własnie mam alternator założony na początku filmu jest i tam jak dobrze widzę jest śruba m10 jutro suwmiarką sprawdzę, ale w alternatorze faktycznie będzie otwór M 10 bo bym nie zostawił takiego luzu, pamiętam że tą aluminiową obudowę alternatora miejscami docinałem bo coś mi nie pasowało, a napinacz jest przykręcony razem z pompom wodną założyłem dłuższa śrubę  B)

 

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Źle widzisz. Ja w ciągu dnia montuję więcej alternatorów niż Ty zobaczysz przez całe swoje życie i wiem, że tam jest otwór o średnicy 12mm. Tylko jeden model A124 ma 10mm, ale jest mocowany tylko za przednią pokrywę i był fabrycznie montowany w ciężkich Ursusach. A 124 z poloneza czy z żuka ma 12mm. Więc się nie kłóć, bo nie masz pojęcia.

Opublikowano

Dobrze że nie kłócicie się o 2mm miedzy bo by były jaja :D
Dawidowi nie jest do niczego potrzebne jaki tam jest otwór bo nie robi altków na codzień więc nie musisz zaraz rzucać że nie ma pojęcia to by było raz a dwa że każdy ma głowe nie po to żeby czapke nosić ale żeby jej użyć. Jak ktoś zakłada alternator to niech wykaże się inwencją twórczą i założy go według swojego pomysłu. Ja dałem tu za przykład swoje mocowanie bo wymyśliłem je w 5 minut a działa do dziś a jak się komu nie podoba to niech robi po swojemu

Opublikowano

nie wiem ale ja mam od cinqecento na śrubie 10mm i tyle w temacie, ładuje 5 min po odpaleniu 14,6 v  mam 4 halogeny na kabinie i jestem szczęśliwy :D że nie kupiłem nowego indyjczyka tylko starego polaka ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No bo masz A125, a w temacie mowa o A124...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem ten alternator 70A polecany w tym temacie :

 

http://allegro.pl/alternator-ciagnik-ursus-c-330-c-330m-70a-i5053664373.html

 

I po podłączeniu wszystkiego mam ładowanie 14,06 bez świateł niezależnie od obrotów.

Trochę mało ale czy wystarczy do dwóch 6V po 160ah w c330 ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

A skąd wiesz, że mało? Jaki błąd pomiaru ma Twój miernik? A tak w ogóle to kupiłeś alternator pomalowany najdroższą srebrzanką na świecie.

Opublikowano

Ze światłami do 13,90  czasami niżej miernik nic specjalnego za 20zł w sklepie kupiłem no ale w innym ciągniku z alternatorem pokazuje mi 14,45.

Chodzi mi tylko o to czy mogę tak jeździć bo prądnica jeszcze gorszy prąd dawała taki jak tu z obciążeniem.

 

Opublikowano

Za tą forse + przesyłka to by kupił na szrocie ze 3szt A124 jednego dobrego, drugiego na zapas a trzeciego na części i by lepszy biznes zrobił niż na tym jednym :D
No ale cóż skoro jest to jest, norma jest między 13,8V a 14,4V więc mieści się z obciążeniem jak i bez a prądnica pewnie ze 30 lat z gorszymi parametrami dawała radę więc ten alternator też pewnie da rade

Opublikowano

dawała dawała lecz akumulatory ostatnie po dwóch latach wymieniłem i 500zł w plecy :)

A żeby poprawić prąd to co należało by wymienić ? 

A może ktoś ma przerobiony dobry alternator w jakiś dobrych pieniądzach na sprzedanie ? :D

Opublikowano

Według mnie nie zmieniałbym nic dopóki ładowanie bez obciążenia przy 1000-1200obr/min nie będzie spadać poniżej 13,8V bo to i tak dużo więcej niż prądnice.

Powiem Ci że ojciec mój nawet nówkę prądnice załatwił Expoma i też ciągnik nie chciał odpalać. A może widziałeś pare postów wyżej mój alternator - za 5 dych wujo mi ze szrotu przywiózł, założyłem, podłączyłem i od tamtej pory żeby nie chciał zapalić to jeden przypadek jak na mróz zostawiłem aku na ciągniku na tydzień a mam jedną 12V 120Ah.
Nie opłaca Ci się teraz kupować nowego tylko tak jak mówie - użytkuj ten dopóki ładowanie nie spadnie poniżej 13,8, a jak to nastąpi to szukaj takiego jak mój (od Poloneza 1,5) bo dużo przeróbek żeby go założyć nie ma.

Opublikowano

Twój alternator nie umywa się do tego co ja kupiłem :D 12V 120Ah w c330 ? i daje radę odpala nawet przy częstym gaszeniu? ale pewnie żywotność krótsza takiego akumulatora niż dwóch 6V. 

Chociaż ostatnie dwie 6V po dwóch latach padły ładowane prądnicą. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dawała dawała lecz akumulatory ostatnie po dwóch latach wymieniłem i 500zł w plecy :)

Ale to nie była przyczyna prądnicy, tylko braku umiejętności jej obsługi i serwisowania.

A żeby poprawić prąd to co należało by wymienić ?

Jak już to napięcie, a nie prąd, bo na niego nie masz wpływu. Samemu nic nie poprawisz, bo najpierw trzeba zdiagnozować co jest przyczyną zaniżonego napięcia.

A może ktoś ma przerobiony dobry alternator w jakiś dobrych pieniądzach na sprzedanie ? :D

Ja mam. A125 za 250zł, A124 za 200zł, i Bosch 65A bez koła pasowego za 100zł.
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jakie to ma znaczenie, gdzie zamontujesz regulator?

Opublikowano

Nie ma żadnego znaczenia, byleby mase miał.
Jeszcze do kolegi @mateuszs1993 - może i mój się nie umywa od Twojego ale mój pod pełnym obciążeniem przy 800obr/min bije 14,4 cały czas i pali za każym razem nawet w przypadkach częstego gaszenia i odpalania. Poza tym nawet wspaniały alternator czy 100 czy 200A g***no da jeśli masz zarżnięty silnik bo przy odpalaniu takowego nowiuśkie aku mogą zdechnąć jak długo kręcisz. Akumulator też wystarcza jeśli zapewni mu się odpowiednie ładowanie, a przede wszystkim nie czuje żebym przepłacił za swój alternator :)
 

Opublikowano (edytowane)

No to powiem Ci że zainspirowałeś mnie tym pomysłem żeby wrzucić jeden myślałem już o tym wcześniej ale każdy odradzał bo szybko padnie. 

Kiedyś przetestuje jak na razie te akumulatory mam rok i teraz z tym alternatorem po jakiejś tam robocie gdy sprawdzę po nocy rano mają 13,15 kręci pięknie od strzała i jestem zadowolony :)

znaczy wiesz ja żartowałem z tym że się umywa :D mój to no name ty przynajmniej wiesz co masz :)

 

Edytowane przez mateuszs1993
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma żadnego znaczenia, byleby mase miał.

Jeszcze do kolegi @mateuszs1993 - może i mój się nie umywa od Twojego ale mój pod pełnym obciążeniem przy 800obr/min bije 14,4 cały czas 

 

Pisząc pełne obciążenie masz na myśli to co masz w ciągniku? Bo na pewno nie uwierzę w to, że A124 odda 45A przy 2400 obr/min. Przy tych obrotach można uzyskać maksymalnie 28A.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v