Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Miałem podobny problem w swojej 30-tce.Mimo że wymieniłem tuleje,tłoki i pierścienie,problem z brudnym silnikiem pozostał.Pokrywa klawiatury zawsze była ochlapana olejem.Gdzieś z 1,5 roku temu odkręciłem głowicę i wszystko było jasne.Remont kapitalny w POM Tyczyn/280zł/ i problem zniknął a i silnik inaczej pracuje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

pewnie miałeś do zrobienia uszczelnienie zaworów.

Opublikowano

Nie tylko,bo gniazda,prowadnice i zawory też.Tak więc narazie mam spokój,silnik chodzi jak lala,założyłem rozrusznik z przekładnią planetarną,próbowałem odpalać w czasie mrozów,bez problemów,bez gorącej wody,zalany płynem.

Opublikowano

Od jakiegoś tygodnia w ciapku zaczęło mi wywalać olej przez wlew oleju w deklu od klawiatury.Nigdy przedtem z takim czymś się nie spotkałem.Dodam jeszcze że w zimie była wymieniona głowica.Liczę na pomoc.Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:>

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi . Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jakieś 6 lat temu była robiona kapitalka silnika i od tego czasu silnik trzyma wysoką temperaturę i wyrzuca wodę wężykiem od nadmiaru.Chłodnica też była wymieniana...Jak może być tego przyczyna?

Opublikowano

moze w uszczelce pod glowice jeden kanal wodny jest zatkany i nie ma dobrego obiegu i dlatego temp wysoka ma .

a co do wyrzucania oleju to silnik zbliza sie do remontu ale zmien ten korek wlewu oleju , bedzie lepiej odprowadzal kompresje i moze oleju nie bedzie wyrzucal

Opublikowano

Jeśli osiąga wysoką temp. ale w normie to lepiej a nie gorzej. Wychodzone silniki z reguły grzeją się wolniej więc przypuszczam że termostat pózno się otwiera. A jeśli chodzi o wodę to zawsze coś wyleci jak wlejesz pod sam korek. Napisz trochę więcej szczegółów.

Opublikowano

Bańke 5 litrową wody zawsze wożę ze sobą.Podczas lekkich prac to tak dużo jej nie wyrzuca,grzać też tak bardzo się nie grzeje ale przy orce dwu skibowymi pługami czy przy koszeniu rotacyjną to i temp. dochodzi do 100C.5 litrów wody idzie w 3h przy orce...

Opublikowano

Myślę że termostat otwiera się pózno, albo nie ma go w ogóle. Wodę wyrzuca temu że gdy silnik ma 100 stopni to mimo tego że woda się nie gotuje są miejsca gdzie wytwarzają się bomble z pary. prawdopodobnie to jest powód wyrzucania wody. Przedmuchu do chłodnicy raczej nie ma bo przez tyle lat dawno byście to znależli. A jeśli jest... to koło korka powinien być tłusty nalot ze spalin lub pęcherze w wodzie po zalaniu chłodnicy do pełna. Sprawdz termostat lub wymień profilaktycznie. Nie jest drogi.

Opublikowano

Mi się wydaje że to wyrzucanie wody to jest w tym ciągniku bardziej takie normalne, u mnie w C-330 jak też orze 2 skibowym zapuszczam po ramę to też od czasu do czasu wywali wodę, tak samo na 5 godz orki muszę dolać te 5 l wody. tak samo jak bronuje brony 4 duże i jeżdżę na 5 i tak 1800-2000 obr/min to też lubi wywalić ;)

Opublikowano

Jeżeli chodzi o wyrzucanie oleju korkiem to jest to dosyć dziwne zjawisko. Niektóry silnik z 7000mth przebiegu nie wyrzuca oleju, a taki po 300mth zaraz po remoncie bije olejem. Mocy nie traci, oleju nie spala, ale wyrzuca wlewem. Mam na to kilka swoich teorii i rozwiązań.

Opublikowano

Tak więc po kolei. Wlew oleju w silniku S-312C pełni dwie role: pierwszą jest wlew oleju, a drugą odpowietrzenie skrzyni korbowej, za co w każdym "normalnym" silniku odpowiada oddzielna odma. Kiedy tłoki pokonują drogę od GMP do DMP poruszają powietrze, które uciekając do góry porywa drobinki oleju i wyrzuca je do góry. Według mnie najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zaślepienie tego wlewu, i zrobienie innego w drugim miejscu. Coś na wzór starego w S-312A i B. Otóż chodzi mi o wlew do małej pokrywki rozrządu, która w domyśle służy do ustawiania zapłonu. W górny otwór należy wsadzić stary korek, obsmarować dookoła silikonem wysokotemperaturowym. Następnie ściągnąć pokrywę zaworów, i od spodu wyrównać najlepiej klejem/żywicą epoksydową. To rozwiązuje nasz problem. Do nowego wlewu najlepsze jest kolanko wydechu od Fiata 126P, w miejscu gdzie skręca do głowicy. Średnica rury jest taka, że idealnie pasuje pod oryginalny korek. W pokrywce rozrządu wiercimy 3 dziury: dwie Fi 8mm do mocowania tego kolanka, a jedna duża jako spływ oleju. Całość uszczelniamy silikonem wysokotemperaturowym i skręcamy mocno. To są nasze ustalenia z kolegą Roki212. Posłużę się Jego zdjęciem, mam nadzieję, że się nie obrazi. ;)

 

img0091.jpg

Opublikowano

dokładnie jest to od tego tłumika co linka podał zenekc330 dokładnie od tej pierwszej rury od lewej strony, powiem że było to wykonane w następujący sposób:

jak jest ta rura (pierwsza od lewej z linku) i na końcu jest mocowanie do kolanka na te dwie śruby to to mocowanie zostało obcięte i w tym właśnie miejscu siedzi teraz u mnie korek (widać na zdjęciu co wstawił kolega kielbasa) , a tam gdzie idzie zagięcie rury bliżej puszki tłumika ta ruba została obcięta cięcie pod katem 45* i tam przyspawałem mocowanie wcześniej obciete z przeciwległej strony. W ten właśnie sposób powstało takie zagięcie tej rury z której wykonałem wlew oleju co widać na fotce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v