Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

 

Mam problem z temperaturą płynu chłodzącego w mf 6290. 

A mianowicie, po zakupie ciągnika zauważyłem że jest uszkodzony czujnik temperatury. Po wymianie na nowy temperatura zaraz po odpaleniu silnika podnosiła się do początku czerwonego pola. Wymontowałem termostat i teraz silnik bardzo wolno się nagrzewa ale wskaźnik też dochodzi do czerwonego pola. Dodam że nie działa ogrzewanie, płynu w zbiorniku wyrównawczym nie gotuje. Może wiecie czy w tym ciągniku jest jeszcze jeden termostat. Jak tak to gdzie się znajduje? Z góry dziękuję za pomoc. 

Pozdrawiam. 

Opublikowano

A sprawdzałeś jaka jest rzeczywiście temperatura cieczy chłodzącej? jak dochodzi do tego czerwonego pola? Termometrem a nawet palcem. Może przyczyna leży po stronie zmienionego czujnika już nie jeden miałem taki przypadek gdy naprawiałem MF.

Opublikowano

Jeśli nie wrze to jest dobrze a wada czujnika są tak lipne że pamiętam jak w MF 3080 dopiero 9 czy 10 działał prawidłowo taki chłam był. W 3p miałem ten sam przypadek 7 dopiero działał jak trzeba. I tak jeszcze kila przypadków tylko u mnie o znajomych czy sąsiadach nie wspomnę.

Opublikowano

Ale który czujnik wymieniałes??? Bo u mnie tez bylo to samo wskazówka na czerwone pole i wymienilem czujnik ktory znajduje sie nad pompą wtryskowa i okazalo sie ze to nie ten i jeszcze jeden czujnik jest jeszcze wyzej wkręcony do głowicy i czujnik pasuje od mf 255 i teraz pokazuje wszystko oki a co do sprawdzenia w zbiorniku wyrównawczym nie sprawdzić czy plyn sie grzeje czy nie bo to jest tylko zbiornik wyrównawczy do ch.odnicy a czy ogrzewanie nie grzeje to sprawdz do gory na dachu po węzach czy sa cieple czy nie i chyba tam jest taki kran zeby wpuscic ciepłą wode tak dokladnie nie pamietam

Aha a napiecie w tym ciągniku jest 12 v i nie ma 24v nawet rozrusznik jest na 12v sa dwa akumulatory 12v ale podlączone jako plus do plusa i jest 12 v

Opublikowano

Mam problem z  zegarem od temperatury silnika, wskazówka tuż po przekręceniu kluczyka przesuwa się na czerwone pole i tam zostaje. O co z tym chodzi? Czy to wina termostatu?

Opublikowano

odłączyć przewód od czujki i się okaże. Mój dziadek kupił u3512 w 93 roku to z fabryki wypuścili bez podłączonego czujnika i świecy żarowej styki miały fabryczne zaślepki. metodą prób i błędów dochodziliśmy bo przewody dyndały na silniku i własnie jak się przewód od czujnika masowało to wskaźnik pokazywał na czerwonym. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v