Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie, może bardzo słabo ale zobaczysz "napęd" widełek i będziesz mógł poruszać ośką widełek i będzie widać czy jest luz, dodatkowo na ośce jest przykręcane jarzmo(ucho) w które wchodzi wybierak i może tam jest luz a to będziesz mógł dokręcić.

Opublikowano

w takim razie nie pozostaje nic innego jak zdjac dekiel i zajrzec do srodka. ciekaw jestem czy ktos mial takie objawy jak ja?? procz tego problemu ze zgrzytem nie mam jeszcze recznego. dzwignia ktora wystaje z tylnego mostu jest w pozycji - zaciagniety. nie probowalem jej cofac ale zeby to zrobic nalezy chyba zdjac dekiel z lewej strony mostu.

Opublikowano

Raczej w pozycji zaciągniętej być nie może bo tam jest dość mocna sprężyna która automatycznie cofa tę dźwignię ku tyłowi ciągnika by zluzować hamulec, chyba że tam masz coś popsute to może i tak jest

Opublikowano

moze kumpel od razu zmienial tarczki od hamulca. czy musze na cos zwrocic uwage jak bede sciagal ten dekiel. o ile dobrze kojarze to w ten dekiel wchodzi jakas rura z oringiem na koncu.

Opublikowano

Jeszcze nie ściągnąłem dekla bo miałem trochę jazdy ale zauważyłem następującą zależność. Jeżeli jeżdżę na zakresie b i zmieniam kierunek jazdy przód tył nie dzieje się nic złego. Natomiast problem pojawia się jak przechodzę między zakresami i chce zmienić kierunek. Dzisiaj zacząłem jazdę na zakresie a przeszedłem na b i nie chciał jechać ani do przodu ani do tylu. Przebilem na a ruszyłem metr przebilem z powrotem na b i juz jeździł normalnie.

Opublikowano

Panowie Jak wyciągnąć koło zębate zakresu A bo przeszkadza mi widełka,  trzeba ją demontować ? jak się ją demontuje w jaki sposób wyciągnąć wałek   na którym ona jest osadzona ?

Opublikowano

Tak musisz wyjąć widełki żeby wyjąć koło zakresu A bo inaczej ono nie wyjdzie a żeby wyjąć widełki musisz wyciągnąć wałek na którym są one wsunięte, wiem bo sam to dopiero przerabiałem.

Opublikowano

panowie, mam mały problem z moim mf 3070, otóż ładowałem nim nawóz, i podczas cofania usłyszałem jakiś delikatny zgrzyt, zapaliła sie kontrolka od oleju skrzyni i ciagnik stanął. nie działa nic: wom, tuz, tur, wspomagania, biegi nie działają, (biegi można wbijać bez wciskania sprzęgła, nie ma żadnego zgrzytu) co to może być  ? sprzęgło ? czy coś w skrzyni ?

Opublikowano

Biegi bez sprzęgła i  zgrzytu wchodzą jak tylko rewers masz rozłączony. hmmm na moje oko to cała skrzynia musiała Ci stanąć zaraz za sprzęgłem ale czy to możliwe hmmm (sprzęgło sie rozpadło). Ani jazdy ani pompy nie ma

Opublikowano

po spadku ciśnienia oleju z skrzyni nic nie będzie chodzić
musiało się coś na początku skrzyni uszkodzić, może jakiś frez oberwało. w ciągniku który pracuje z ładowaczem to nie jest nic dziwnego zwłaszcza że jest to mf

Opublikowano

nic nie tłukło, biegi ładnie wchodziły, tylko przy odpalaniu kontrolka od skrzyni paliła sie czasem z 5 sekund, późnije było ok, ciągnik z turem dużo nie chodzi , praktycznie tylko do załadunku słomy i siana na polu, ma ok 6700mtg także tak dużo nie ma

Opublikowano
koledzy jak jest z ta zmiana zakresu A na B np do rozpedzenia na asfalcie ? tylko i wylacznie mozna ro robic na postoju czy mozna zmienic np z 4A na 1B w czasie jazdy ?
Opublikowano (edytowane)

Wszystko masz synchronizowane więc przełączaj jak chcesz, z tym że synchro AB chyba najsłabsze w tej całej skrzyni i najczęściej pada. W dodatku przełącza siłownik a więc nie ma zmiłuj się, delikatnie tego nie zrobi. Chcesz maksymalnie wydłużyć życie tego synchronizatora to przełączaj na postoju. Być może zmiana AB gdy masz 1-4 na luzie nie będzie taka bolesna dla tej skrzyni... pocieszający jest fakt, że tanieje ten synchronizator :P

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
tak wlasnie myslalem bo wyjazd na asfalt i zmiana jest bez zgrzytow wszysyko ladnie wchodzi ale nie bylem pewny czy to zaboli ta skrzynie. ( A4 , wylaczamy 4 na luz następnie zmieniamy zakres z A na B i na koniec wlaczamy bieg 1. takze tak robilem ale mimo wszystko postaram sie zmieniac te zakresy na postoju. jedynie jak juz pod obciazeniem to innego wyjscia nie ma bo ruszenie z miejsca z 1B może konkretnie obciazyc sprzęgło :/
Opublikowano
Ja już prawie uwaliłem ten synchronizator. Na moje szczęście skrzynia się rozkreciła wcześniej. Synchronizator już fiolet przyjmował od zmian zakresu, a mimo to nigdy nie zgrzytnął. Koła A/B z tego co mi wiadomo kręcą się w przeciwną stronę (mogę być w błędzie, to słowa mechanika, a ja tego później nie rozkmniniałem). Mechanik dość stanowczo odradza zmianę zakresów w trakcie jazdy jak nie chce się z nim szybko zobaczyć. Ja jak już muszę ruszać pod górkę to żółwia wbijam i startuje z 4, a jak się już wytoczę to zmiana zająca i od razu 1. Nie muszę 2 wajchami machać. Zwykle i tak wystarcza mi start z 1B i na polbiegu.
Opublikowano

Obaj macie rację. Zmienać biegi jak opisał StachutirTo że skrzynia dostaje przeciwne obroty w czasie zmiany zakresów to prawda. Dlatego synhro jest tak mocno obciążany i skrzynia czasem się rozkręca. Gdy robimy to na postoju, to skrzynia też stoi i wtedy nić się złego nie dzieje.

Opublikowano
Dnia 30.10.2018 o 13:41, fubus84 napisał:

Ja już prawie uwaliłem ten synchronizator. Na moje szczęście skrzynia się rozkreciła wcześniej. Synchronizator już fiolet przyjmował od zmian zakresu, a mimo to nigdy nie zgrzytnął. Koła A/B z tego co mi wiadomo kręcą się w przeciwną stronę (mogę być w błędzie, to słowa mechanika, a ja tego później nie rozkmniniałem). Mechanik dość stanowczo odradza zmianę zakresów w trakcie jazdy jak nie chce się z nim szybko zobaczyć. Ja jak już muszę ruszać pod górkę to żółwia wbijam i startuje z 4, a jak się już wytoczę to zmiana zająca i od razu 1. Nie muszę 2 wajchami machać. Zwykle i tak wystarcza mi start z 1B i na polbiegu.

Czy jesteś pewny że to przez zmianę w czasie jazdy a nie przez źle wyregulowany siłownik zmiany AB? bo ta teza jest trochę słaba żeby był fioletowy musi długo coś trzeć o niego czyli kamień jak jest kijowo wyregulowany na siłowniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v