Skocz do zawartości

Polecane posty

bolos51    2

Witam.
Mam problem z moim mf 3070. Otóż wszystko było w porządku do wczoraj, jechałem w pole z rozrzutnikiem i zauważyłem że zaczęła mi wyć skrzynia na zakresie B jadąc do przodu i do tyłu, przejechalem tam kawałek i rozkleszczył sie zakres B, nie było w ogóle jazdy ani do przodu ani do tyłu a zakres A działa bez zarzutów, dziwna sprawa bo wczoraj jeszcze raz był zakres B tyłko że wył a po przejechaniu kilkuset metrów znowu sie rozkleszczał i było słychać zgrzyt ale to taki raczej jakby o siebie szybko tarły koła w skrzyni. Dzisiaj już w ogóle nie ma zakresu B. Ściągnąłem ten dekielek z boku skrzyni ale że się na tym nie znam to nie zauważyłem nic ciekawego, natomiast wydaje mi sie że jak ustawiałem przesuwe od AB w zakres B to skrzynia jakby zazębiała lecz po ponownym złożeniu skrzynia nie chodzi nadal jak powinna.
Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie mam szukać przyczyny.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Przyczyny trzeba szukać prawdopodobnie w łożyskach z przodu skrzyni. Możliwe że ciągnik do rozpołowienia. Radziłbym albo wziąć się za to samemu albo poszukać mechanika bo jak poszło łożysko to wałek może wytrzeć obudowe skrzyni biegówi wtedy będzie prawdziwy problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Cały mechanizm przerzucania AB jest w przedniej części skrzyni tak że czeka cię rozpołowienie żeby tam zajrzeć deklem z boku nic nie zobaczysz z założyć go prawidłowo na miejsce nie jest łatwo komuś kto tego nie robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bolos51    2
Udało mi się założyć boczek bez problemu i pojechałem w pole po cebulę. W sumie teraz już nie wiem czy można poruszać się ciągnikidm na samym zakresie A bo on chodzi dobrze. Podejrzewałem że mogła odkręcić się nakrętka na wałku przed kołem zakresu B ale stwierdze to dopiero po rozpołowieniu.
Mam natomiast jeszcze jedno pytanie. Czy można odpalić ciągnik bez oleju w skrzyni? Otóż chodzi mi o to aby ręką spróbować ustawić przesuwe w położenie B i sprawdzić co się dzieje w skrzyni. Ułatwiło by to zdiagnozowanie usterki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Na 99% nakrętka się odkręciła(już wiesz o co chodzi) przez to kolo zakresu B odsuwa się do przodu i nie można go zapiąć. Nie radzę Ci tak jeździć bo nakrętka przyciera o korpus a na łożyskach stożkowych zrobił się duży luz co po dłuższym użytkowaniu może okazać się drogie w skutkach.Bez oleju można odpalić na chwilę na wolnych obr. (sam tak robiłem), skrzynia mimo braku oleju nie jest sucha jak pieprz, przy okazji spróbuj włączyć na przemian zakres A i B to zrozumiesz czemu nakrętka się odkręca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    2

oo! Dziękuje kolego @ptaszyna  za konkretną podpowiedź, przy wolnym czasie to sprawdzę i rozpołowie ciągnik. Prosiłbym jeszcze o jakies wskazówki na co szczególnie uważać przy rozpoławianiu 3070 ponieważ robie to pierwszy raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Koniecznie pilnuj kolejności wykręcania/wkręcania śrub łączących silnik ze skrzynią - mają one różną długość i 2 albo 4 mają inny rozmiar. Skrzynia i silnik muszą być idealnie równo bo inaczej wyciągnie Ci wałek napędu WOMu, który idzie przez całą skrzynię. Poznacz sobie przewody hydrauliczne (chyba że masz schemat).

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    2

Mam schemat ale wole poznaczyć, nie wiedziałem że może wyciągnąć wałek WOM, trzeba równo odciążyć skrzynie i silnik aby go nie wyciągnąć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

Chodzi o to, żeby ani skrzynia ani silnik nie była przgięta w jedną albo w drugą stronę. Jak będzie, to silnik będzie napierał na wałek i go wyciagnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Wyciągnięcie wałka WOM nie skutkuje niczym złym ( po rozjechaniu i tak trzeba go wyjąć), natomiast przy zjeżdżaniu można go częściowo wyciągnąć i włożyć jako pierwszy w koło zamachowe dzięki czemu ułatwi nam prawidłowe zjechanie ciagnika (ten sposób sugeruje instrukcja napraw), w samej końcówce zjeżdżania trzeba poruszać z tyłu za wałek WOM w celu trafienia we frezy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    2

Ok już rozumiem, dzięki za podpowiedzi. Powiadomie co było przyczyną usterki jak uda mi się naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Panowie mam te same objawy, wiec podejrzewam ze też odkreciła mi sie ta nakretka. Ma ktoś jakiś pomysł jak zablokować ta nakretke zebym nie musiał za jakiś czas znów bawić sie w rozpoławianie ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    209

Po takim rozkręceniu należy wymienić nakrętkę i podkładkę. Ona nie rozkręca się sama z siebie, tylko dlatego że pojawia się luz na dolnym wałku spowodowany albo zużyciem łożysk ,albo starciem czoła któregoś ze współpracujących kół. Dociągnięcie tej nakrętki spowoduje jedynie powiększenie luzu między kołami poszczególnych biegów i objawy w postaci sprężynowania dźwigni zmiany biegów podczas przełączania. 

Jeżeli na siłę skasowany zostanie luz na zespole A-B to idę o zakład że zostanie unieruchomiony koszyczek łożyska igiełkowego w którymś z kół, igiełki będą obracać się w jednym miejscu i zniszczą bieżnię w kole. Jeżeli już pojawiły się wyczuwalne nierówności na bieżni, założenie nowego łożyska nic nie da. Jedynym sposobem uratowania takiego koła jest wyszlifowanie otworu na większy i wciśnięcie złożenia igiełkowego z zewnętrzną bieżnią.  

Tak więc problem wcale nie leży w nakrętce tylko w tym czy ktoś  kto za to się bierze ma pojęcie z czy chce walczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

@mirro wciskasz trochę kitu (bez obrazy), nakrętka może się rozkręcić sama z siebie bo skrzynia dostaje przeciwne obroty w momencie przełączania z A na B i odwrotnie, działa tu siła bezwładności (temu zrezygnowano z tego rozwiązania "AB" w nowszych modelach na rzecz więcej przełożeń pod obciążeniem), to po pierwsze. Po drugie nakrętkę dokręca się z siłą 120Nm w celu skasowania luzów, więc nie wiem o jakich Ty luzach piszesz lub ich braku.

@dawid2m taki rady sobie w buty wsadź albo zachowaj dla siebie a już na pewno nie rozpowszechniaj ich na forum, ciekawe co zrobisz jak trzeba będzie rozkręcić z innych powodów np; wymiany kamieni widełek lub śrub tych kamieni ( u mnie akurat to było do wymiany).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

@dawid2m taki rady sobie w buty wsadź albo zachowaj dla siebie a już na pewno nie rozpowszechniaj ich na forum, ciekawe co zrobisz jak trzeba będzie rozkręcić z innych powodów np; wymiany kamieni widełek lub śrub tych kamieni ( u mnie akurat to było do wymiany).

@ptaszyna

Napisałem tylko o jednej z metod jednego z serwisu. W czym problem? To jest forum, prowadzi się tu dyskusje i wszystkie warianty naprawy trzeba rozważyć aby wybrać właściwy. Nie polecam tej metody, ponieważ nie jestem zwolennikiem stosowania spawów w mechanizmach. A że kiedyś się z taką metodą spotkałem, to piszę. Widać dobrze zrobiłem, bo obaliłeś tę metodę, wywiązał się wątek w temacie, a na tym polega idea forum :)

Pozdro :)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    11

U mnie na początku października byli chłopaki z małopolskiego oddziału korbanków, właśnie do owej nakrętki
Jak się okazało po rozebraniu byłą ona dorabiana i zaspawana. Spaw puścił (naszczęście nie uszkodził wałka na tyle żeby nie dało się go uratować.
Luzy na tym wałku się jak najbardziej kasuje takimi cieniutkimi podkładkami i dokręca. W mnie nie było nie było takiej potrzeby, bo ktoś wcześniej zrobił skrzynię, tylko spierniczył sprawę z nakrętką. Nową nakrętkę nakręca się na preparacie przeciw odkręcaniu (loctite - czy jakoś tak się to pisze, są też różni producenci. Ja stosuję technicola dla swoich innych potrzeb.) i zaklepuje dodatkowo w takim rowku.

Przestrzegali przed zmianami zakresu z A/B. Można TYLKO na postoju (tak jak rewers), właśnie przez to że te koła kręcą się w przeciwną stronę. Mówili, że jest to słaby punkt tych skrzyń i łatwo jest je w ten sposób rozwalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolos51    2

Koledzy ponownie proszę o waszą pomoc, naprawiłem zakres B i pięknie chodzi teraz ale pojawił się problem z zakresem A, przy próbie jazdy w przód lub tyłu ciągnik nie rusza tylko słychać zgrzyt, proszę o waszą pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrRadny69    1

Witam, mój problem polega na tym że po włączeniu wstecznego biegu ciagnik nie jedzie tylko słychać zgrzytanie. Rusze do przodu 1 metr włacze wsteczny i jest ok. problem powtarza się od pewnego czasu i najczęściej występuje na zakresie A. Czy w tym wypadku również pomoże regulacja tego siłownika. 

O ile dobrze pamiętam to kolega Rafik pisał kiedyś o tym na forum lecz nikt nie kontynuował tego wątku. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie. Problem wystepuje w MF 3070.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Siłownik przestawia przesuwkę (widełki) zakresu A/B, od rewersu jest inna przesuwka nie mająca kontaktu z A/B.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×