Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Mam problem z moim mf 3070. Otóż wszystko było w porządku do wczoraj, jechałem w pole z rozrzutnikiem i zauważyłem że zaczęła mi wyć skrzynia na zakresie B jadąc do przodu i do tyłu, przejechalem tam kawałek i rozkleszczył sie zakres B, nie było w ogóle jazdy ani do przodu ani do tyłu a zakres A działa bez zarzutów, dziwna sprawa bo wczoraj jeszcze raz był zakres B tyłko że wył a po przejechaniu kilkuset metrów znowu sie rozkleszczał i było słychać zgrzyt ale to taki raczej jakby o siebie szybko tarły koła w skrzyni. Dzisiaj już w ogóle nie ma zakresu B. Ściągnąłem ten dekielek z boku skrzyni ale że się na tym nie znam to nie zauważyłem nic ciekawego, natomiast wydaje mi sie że jak ustawiałem przesuwe od AB w zakres B to skrzynia jakby zazębiała lecz po ponownym złożeniu skrzynia nie chodzi nadal jak powinna.
Proszę o jakieś podpowiedzi gdzie mam szukać przyczyny.
Pozdrawiam

Opublikowano

Przyczyny trzeba szukać prawdopodobnie w łożyskach z przodu skrzyni. Możliwe że ciągnik do rozpołowienia. Radziłbym albo wziąć się za to samemu albo poszukać mechanika bo jak poszło łożysko to wałek może wytrzeć obudowe skrzyni biegówi wtedy będzie prawdziwy problem.

Opublikowano

Cały mechanizm przerzucania AB jest w przedniej części skrzyni tak że czeka cię rozpołowienie żeby tam zajrzeć deklem z boku nic nie zobaczysz z założyć go prawidłowo na miejsce nie jest łatwo komuś kto tego nie robił

Opublikowano
Udało mi się założyć boczek bez problemu i pojechałem w pole po cebulę. W sumie teraz już nie wiem czy można poruszać się ciągnikidm na samym zakresie A bo on chodzi dobrze. Podejrzewałem że mogła odkręcić się nakrętka na wałku przed kołem zakresu B ale stwierdze to dopiero po rozpołowieniu.
Mam natomiast jeszcze jedno pytanie. Czy można odpalić ciągnik bez oleju w skrzyni? Otóż chodzi mi o to aby ręką spróbować ustawić przesuwe w położenie B i sprawdzić co się dzieje w skrzyni. Ułatwiło by to zdiagnozowanie usterki
Opublikowano

Na 99% nakrętka się odkręciła(już wiesz o co chodzi) przez to kolo zakresu B odsuwa się do przodu i nie można go zapiąć. Nie radzę Ci tak jeździć bo nakrętka przyciera o korpus a na łożyskach stożkowych zrobił się duży luz co po dłuższym użytkowaniu może okazać się drogie w skutkach.Bez oleju można odpalić na chwilę na wolnych obr. (sam tak robiłem), skrzynia mimo braku oleju nie jest sucha jak pieprz, przy okazji spróbuj włączyć na przemian zakres A i B to zrozumiesz czemu nakrętka się odkręca.

Opublikowano

oo! Dziękuje kolego @ptaszyna  za konkretną podpowiedź, przy wolnym czasie to sprawdzę i rozpołowie ciągnik. Prosiłbym jeszcze o jakies wskazówki na co szczególnie uważać przy rozpoławianiu 3070 ponieważ robie to pierwszy raz.

Opublikowano

Koniecznie pilnuj kolejności wykręcania/wkręcania śrub łączących silnik ze skrzynią - mają one różną długość i 2 albo 4 mają inny rozmiar. Skrzynia i silnik muszą być idealnie równo bo inaczej wyciągnie Ci wałek napędu WOMu, który idzie przez całą skrzynię. Poznacz sobie przewody hydrauliczne (chyba że masz schemat).

 

 

Opublikowano

Wyciągnięcie wałka WOM nie skutkuje niczym złym ( po rozjechaniu i tak trzeba go wyjąć), natomiast przy zjeżdżaniu można go częściowo wyciągnąć i włożyć jako pierwszy w koło zamachowe dzięki czemu ułatwi nam prawidłowe zjechanie ciagnika (ten sposób sugeruje instrukcja napraw), w samej końcówce zjeżdżania trzeba poruszać z tyłu za wałek WOM w celu trafienia we frezy.

Opublikowano

Panowie mam te same objawy, wiec podejrzewam ze też odkreciła mi sie ta nakretka. Ma ktoś jakiś pomysł jak zablokować ta nakretke zebym nie musiał za jakiś czas znów bawić sie w rozpoławianie ciągnika?

Opublikowano

Po takim rozkręceniu należy wymienić nakrętkę i podkładkę. Ona nie rozkręca się sama z siebie, tylko dlatego że pojawia się luz na dolnym wałku spowodowany albo zużyciem łożysk ,albo starciem czoła któregoś ze współpracujących kół. Dociągnięcie tej nakrętki spowoduje jedynie powiększenie luzu między kołami poszczególnych biegów i objawy w postaci sprężynowania dźwigni zmiany biegów podczas przełączania. 

Jeżeli na siłę skasowany zostanie luz na zespole A-B to idę o zakład że zostanie unieruchomiony koszyczek łożyska igiełkowego w którymś z kół, igiełki będą obracać się w jednym miejscu i zniszczą bieżnię w kole. Jeżeli już pojawiły się wyczuwalne nierówności na bieżni, założenie nowego łożyska nic nie da. Jedynym sposobem uratowania takiego koła jest wyszlifowanie otworu na większy i wciśnięcie złożenia igiełkowego z zewnętrzną bieżnią.  

Tak więc problem wcale nie leży w nakrętce tylko w tym czy ktoś  kto za to się bierze ma pojęcie z czy chce walczyć.

Opublikowano

@mirro wciskasz trochę kitu (bez obrazy), nakrętka może się rozkręcić sama z siebie bo skrzynia dostaje przeciwne obroty w momencie przełączania z A na B i odwrotnie, działa tu siła bezwładności (temu zrezygnowano z tego rozwiązania "AB" w nowszych modelach na rzecz więcej przełożeń pod obciążeniem), to po pierwsze. Po drugie nakrętkę dokręca się z siłą 120Nm w celu skasowania luzów, więc nie wiem o jakich Ty luzach piszesz lub ich braku.

@dawid2m taki rady sobie w buty wsadź albo zachowaj dla siebie a już na pewno nie rozpowszechniaj ich na forum, ciekawe co zrobisz jak trzeba będzie rozkręcić z innych powodów np; wymiany kamieni widełek lub śrub tych kamieni ( u mnie akurat to było do wymiany).

Opublikowano

@dawid2m taki rady sobie w buty wsadź albo zachowaj dla siebie a już na pewno nie rozpowszechniaj ich na forum, ciekawe co zrobisz jak trzeba będzie rozkręcić z innych powodów np; wymiany kamieni widełek lub śrub tych kamieni ( u mnie akurat to było do wymiany).

@ptaszyna

Napisałem tylko o jednej z metod jednego z serwisu. W czym problem? To jest forum, prowadzi się tu dyskusje i wszystkie warianty naprawy trzeba rozważyć aby wybrać właściwy. Nie polecam tej metody, ponieważ nie jestem zwolennikiem stosowania spawów w mechanizmach. A że kiedyś się z taką metodą spotkałem, to piszę. Widać dobrze zrobiłem, bo obaliłeś tę metodę, wywiązał się wątek w temacie, a na tym polega idea forum :)

Pozdro :)

 

 

Opublikowano

U mnie na początku października byli chłopaki z małopolskiego oddziału korbanków, właśnie do owej nakrętki
Jak się okazało po rozebraniu byłą ona dorabiana i zaspawana. Spaw puścił (naszczęście nie uszkodził wałka na tyle żeby nie dało się go uratować.
Luzy na tym wałku się jak najbardziej kasuje takimi cieniutkimi podkładkami i dokręca. W mnie nie było nie było takiej potrzeby, bo ktoś wcześniej zrobił skrzynię, tylko spierniczył sprawę z nakrętką. Nową nakrętkę nakręca się na preparacie przeciw odkręcaniu (loctite - czy jakoś tak się to pisze, są też różni producenci. Ja stosuję technicola dla swoich innych potrzeb.) i zaklepuje dodatkowo w takim rowku.

Przestrzegali przed zmianami zakresu z A/B. Można TYLKO na postoju (tak jak rewers), właśnie przez to że te koła kręcą się w przeciwną stronę. Mówili, że jest to słaby punkt tych skrzyń i łatwo jest je w ten sposób rozwalić

Opublikowano

Koledzy ponownie proszę o waszą pomoc, naprawiłem zakres B i pięknie chodzi teraz ale pojawił się problem z zakresem A, przy próbie jazdy w przód lub tyłu ciągnik nie rusza tylko słychać zgrzyt, proszę o waszą pomoc

Opublikowano

Witam, mój problem polega na tym że po włączeniu wstecznego biegu ciagnik nie jedzie tylko słychać zgrzytanie. Rusze do przodu 1 metr włacze wsteczny i jest ok. problem powtarza się od pewnego czasu i najczęściej występuje na zakresie A. Czy w tym wypadku również pomoże regulacja tego siłownika. 

O ile dobrze pamiętam to kolega Rafik pisał kiedyś o tym na forum lecz nikt nie kontynuował tego wątku. Bardzo proszę o pomoc w tym temacie. Problem wystepuje w MF 3070.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v