Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam pytanie odnośnie podnośnika w przyczepie. Moja przyczepa była pożyczona i teraz gdy chcę unieść ją do góry to niby jest wszystko ok, ale gdy chcę opuścić, to się klinuje. W ogóle nie schodzi olej do ciągnika. W mojej c 360 powinno być wszystko w porządku. Co mam zrobić skoro opuścić da się jedynie stukając kulką i wyrzucając cały olej?? Dodam że po wciśnięciu oleju schodzi tylko mała ilość i ponownie przyczepa się zatrzymuje. Co się mogło stać??

Opublikowano

poluzuj nad wiadrem końcówke od przewodu i spuśc powoli olej , jak opadnie to znaczy że coś w ciągniku ajak nie to odkręć zawór z siłownika ten naprzeciwko króćca.Mógł sie zaciąć najlepiej go wywalić i zakręcić zaślepke.

Opublikowano

Czytałem o uchylanych dolnie burtach ale dokładnie nie wiem jak by to miało wyglądać ponieważ wszystkie linki podane na których były uchylane dolnie burty są już nieaktywne mogłby ktos jeszcze raz zapodać jak zrobić uchylane burty od dołu ?? Bo nawet nie widziałem jak to wygląda u tych nowych przyczep ;/

Opublikowano

osobiście nabyłem 2 sztuki d 50 jedna 800zl druga 1250zł remont 1 ok 5tys 2 ok 4tys uśmiech właściciela po remoncie bezcenny ;)

 

Ps na zestaw netto wchodzi ok 19,5 tony (pszenicy)

Opublikowano

Da się samemu regenerować(wymieniać uszczelnienia i jakieś elementy robocze) zawory sterujące hamulcami w przyczepach z wywrotem Autosan o ładowności 4t(nie pamiętam symbolu), Są jakieś zestawy naprawcze na rynku?

Opublikowano

Da się regenerować siłowniki. Przy siłowniku membranowym można wymienić membranę i mieszek - one są tanie i nie warto czasami. W siłowniku cylindrycznym wpierw sprawdź stan gładzi, jeśli skorodowana, to odpuść. W sprzedaży są dostępne mieszki ochronne i same uszczelki + smar(1szt. na siłownik), a co do zaworów - czasami wystarczy rozebrać , umyć i posmarować. Zestawy naprawcze, też są dostępne.

Opublikowano

No to ja z racji tego że jestem zielony z malowania metalu , a moja D-47 doczekała sie nowej ramy i burt , otóż moje

pytania są takie :

- jak i czym odtłuścić??

- czy opłaca sie gruntować unigruntem c , a nastepnie malować chlorokauczukiem c kolor z dekoralu ??

- w jakich temp. mozna malować pow. metalowe ??

- jaki moze byc przyblizony koszt pomalowania samej ramy w tej przyczepie ??

 

za odp. serdeczne dzięki :rolleyes:

Opublikowano

Malowanie to w temp. powyżej +5 stopni ,podkład proponowałbym lepszy chemoutwardzalny, akrylowy cena ok 25zł/l bo tlenkowy jest słaby można go szmatą zetrzeć z metalu, a lakier to poliuretan akrylowa farba którą kupisz w mieszalni lakierów samochodowych cena 60-80zł/l będzie to powłoka lakiernicza która pobędzie dłuższy czas.

Opublikowano

Ja swoje przyczepy najpierw porządnie wymyłem 2 razy karcherem aż farba odpadała, następnie szczotka druciana i szorowanie. Na końcu farba podkładowa (tzw. minia), chlorokauczuk zielony oraz czerwony i wyglądają jak nowe. :unsure:

Opublikowano

Trochę jej niestety idzie. Ja chlorokauczuku bodajże 40l czerwonej i 20l zielonej, do tego podkładowej też dosyć sporo i 10l rozpuszczalniku chlorakauczukowego- na dwie przyczepy D-55 ("6"). Trochę kasy poszło na te farby ale efekt jest cudowny. :D

Opublikowano

Strasznie dużo tej farby Ci poszło jak na dwie przyczepy 60 litrów. Ja malując 8 tonówke oraz 4,5 tonówke złużyłem 10 litrów podkładu 6 litrow czerownej fatalowej i 6 litrow zielonej fatalowej.No chyba ze malowaleś z 3 warstwy ;[

Opublikowano

mardra8

Dałem 2 warstwy, tyle że malowałem pędzlem i wałkiem (trochę roboty było- najgorsza rama). A ty na dwie przyczepy zużyłeś tylko 12 l- jestem pod wrażeniem.

Opublikowano

mam kilka pytan, czy taki proces będzie trwały na x lat? :P (przyczepa d 732)

 

-piaskowanie

-2 x podkład tlenkowy

-2 x Autorenolak (ramy:czarny ; burty+nadstawki:?)

 

czytałem cały temat ale dalej nie mogę dojśc co i jak,

1.czy tlenkowy się nada? (jak nie to jaki)

2.co dodawac do autorenolaku? (utwardzacze, korektory?)

3.jakich rozpuszczalników używac?

4.czy odtłuszczac ramy po piaskowaniu, czy wystarczy spłukac?

5.to w końcu 1 warstwę malowac pistoletem czy pedzlem?

6.czy bitex nakłada się na farbę, czy na gołą blachę, czy można go malowac?

 

jedna będzie piaskowana na 95%, a mam drugą, na której farba się trzyma cacy ale chce zmienic kolor na taki jak ta 2, jak ją przygotowac do malowania? karcher wystarczy?

 

pozdros :(

Opublikowano

@ Maniekk

1. Podkład ftalowy tlenkowy to zwykły podkład więc nie spodziewaj się wieloletniej ochrony. Bardzo dobre są podkłady epoksydowe, niestety dość drogie ale warte swojej ceny bo jeśli powierzchnia będzie odpowiednio przygotowana to zabezpieczy na długie lata.

2. Korektor to właśnie utwardzacz, nie jest konieczny ale farba z nim szybciej wysycha i na dłużej zachowuje połysk.

3. Takich jakie zaleca producent farby. Mogą być uniwersalne ale tego samego typu co farba.

4. Płukać lepiej nie bo pokryje się nalotem,najlepiej wydmuchać resztki śrutu/piasku. Jeśli po piaskowaniu nie było dotykane palcami ani niczym tłustym to nie trzeba odtłuszczać.

6. Na farbę bo sam w sobie nie jest najlepszym zabezpieczeniem.

  • Root Admin
Opublikowano

ja pojechałem cały proces technologiczny wg Autorenolaku, czyli ich zalecany podklad, rozcienczalnik, korektor (utwardzacz).

jesli mnie pamięc nie mysli to na wierzch dałem 7l farby (podwojne malowanie pistoletem), na spod cos kolo 3-4l tez malowana podwojnie pistoletem. do tego z 10l podkladu

Opublikowano

Ja maluję czerwonym tlenkowym ale jakimś niemieckim lakier też [miałem z zakładu].Teraz to przeważnie podkład epoksydowy z novol i chlorokauczuk.Podkład epoksydowy po 50 zł za 2x 0,8 [może taniej, farba+ utwardzacz].Najlepsze są poliuretany też koło 50 zł za litr,może drożej.W Wrocławiu jest firma Tikkurila tam teraz znalazłem poliuretan po 50 zł, albo cermag.Farby epoksydowe nie specjalnie nadają się siewniki nawozu bo wchodzą z nawozem w reakcje [tak słyszałem]za to poliuretan jest super.Ramy maluję przeważnie jakimś bitex na podkład.Wszystko maluję 2 razy podkładam.Ile idzie farby to nie wiem bo przeważnie kupuję po 20-30 litrów,ale mało nie idzie.

Opublikowano

Czy ktoś prostował dolna ramę od D47? Ma wygięcie ok 3-4 cm w prawo patrząc od zaczepu, skutecznie uniemożliwia wywrót do tyłu jak jest pełna. Na zimno czy na gorąco tzn. podgrzana rama acetylenem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v