Skocz do zawartości

Remont i malowanie przyczepy - pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

masz plazme czy wycinasz gdzies w jakim zakładzie? 

 

Mam plazmę.

Szczeliny będą zaciągnięte po zagruntowaniu podkładem  poliuretanową masą klejąco-uszczelniającą.

  

U mnie też rama była ugięta, więc ciąłem plazmą prostowałem i spawałem na nowo. Te przyczepy są fabrycznie źle pospawane bo niemożliwością jest żeby  w niektórych miejscach dolna rama wygięła się do góry bądź wystające płaskowniki z ramy przedziurawiły podłogę.

 

1929086600_1434826791.jpg

6787569300_1434826792.jpg

Edytowane przez JUMIKO
Opublikowano

u mnie rama jest w poziomie tylko ten ceownik czy teownik nie pamiętam co to jest wygiął się na początku w prawą stronę poprostu poczatek ramy patrzy w prawo zamiast na wprost tak to poziom jest. to bedzie najgorsze do wyprostowania bo jeszcze nie mam na to pomysłu ale coś wymysle. bedziesz wzmacniał skrzynie i rame czy zostawiasz tak jak jest fabrycznie?

Opublikowano

a podpowie ktoś jak zrobić podporę przyczepy wywrotki sterowaną hydraulicznie aby było max dwa przewody hydrauliczne do ciągnika? Bo bez zaworów kulowych to się nie obejdzie.

Tak łopatologicznie, podpora/stopka oparta o siłownik dwustronnego działania.

 

Pod zaczep Tandem. W wieltonie nowa kosztuję 1200 zł netto, z uchwytem,  wymieniali u mnie bo urwałem.  Siłownik jest na jeden wąż a  w środku jest sprężyna i  sama się chowa.

Opublikowano

u mnie rama jest w poziomie tylko ten ceownik czy teownik nie pamiętam co to jest wygiął się na początku w prawą stronę poprostu poczatek ramy patrzy w prawo zamiast na wprost tak to poziom jest. to bedzie najgorsze do wyprostowania bo jeszcze nie mam na to pomysłu ale coś wymysle. bedziesz wzmacniał skrzynie i rame czy zostawiasz tak jak jest fabrycznie?

Już jest wzmocniona kilka postów wyżej icon_beer.gif

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie oby ostatnie... Raczej dolne otwieranie odpuszczę bo za dużo przerabiania  ale czy przy normalnym górnym otwieraniu opłaca się dawać te zamykania jakie występują w nowych przyczepach z dolnym otwieraniem. Jak się to sprawuje przy otwieraniu załadowanej przyczepy i przy jej zamykaniu bo zastosowanie tych zamków wymusi odwrotny układ burt tzn. długa do środka między przodem, a tyłem czy nie będzie się to jakoś blokować przy zamykaniu? Patrząc na te zamki mam jakieś dziwne wrażenie, że przy otwarciu załadowanej przyczepy burta spadnie na rękę która będzie na rączce od zamykania... trochę mnie kusi założenie tych zamków bo może w przyszłości pokusiłbym się o dolne otwieranie ale jak mają byc jakies problemy przy górnym otwieraniu to sobie daruje.

 

Nikt nic nie podpowie jak się użytkują burty z tymi zamko-zawiasami i co za tym idzie z bocznymi burtami wewnątrz względem klasycznego układu burt? Są jakieś wady takiego rozwiązania sztywność, szczelność, problem z zamykaniem, czy rama przyczepy musi być sztywna bo robię zabudowę do czeskiej 8t która jest dość wiotka? Bo sam już nie wiem czy zakładać polskie zamki klamrowe czy te zachodnie jak w pronarkach.

Opublikowano

Moim zdaniem jeżeli nie ma w przyczepie dolnego otwierania to nie są potrzebne zamko-zawiasy nowego typu a tym bardziej jak ktoś otwiera zamki burty z załadowaną przyczepą np.zbożem, burakami czy ziemniakami . W klasycznym układzie burt i z tradycyjnymi zamkami istnieje możliwość przytrzymania burty klamrą w kształcie litery "U" i nie oberwie się burtą po łapach (rękach). Tradycyjne zamki są 5 -cio krotnie tańsze od tych nowoczesnych.

Opublikowano

Już mi nawet nie chodzi o cenę tych zamków tylko o samo ich funkcjonowanie i ten układ długich burt do wewnątrz czy to nie jest jakiś mankament w użytkowaniu z klasycznym otwieraniem? Czy lepiej jak klamra ściska burty razem?

Opublikowano

Widać na logo że zamki są włoskie, ja za takie też wydawało mi się tanio płaciłem po 45 zł ale chyba cena podana w ogłoszeniu dotyczy dolnego zawiasu ?

Kiedyś klient miał na sprzedaż też niedrogo i o dziwo mieszkał w Wieluniu czyżby pracownik Wieltona ? Może kolo Stargardu też jest producent przyczep ?  :)

 

Opublikowano (edytowane)

Najlepsze to są zamki z HL Niemki, dociskają burtę i nie ma problemu z otwieraniem.

Co do  burt z zawiasem- zamkiem to rewelacja, żadnych problemów, C lub S 100 zimno gięty  pod podłogę i  jest dobrze usztywnione.

U mnie w  galerii jest BSS 9 w której robiłem całą zabudowę.

Ten link to  zawiasy dolne po 26 zł, 3 blachy, a zamki po 65 ma na innym ogłoszeniu.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

Na Czeską  to podkład  miałem z dekorala, na ocynk Unikor C, bo blachy dawałem ocynkowane, ale nawierzchniową to z zakładu mi przynieśli jakąś Niemiecką, bardzo dobra.

Tą D 47 to podkład  kupiłem poliuretan od gościa z Poznania, handlował  w cenie troszkę drożej niż  dekoral z sklepu,  a żółtą to poliuretam po 100 zł w sklepie  znajomego. Ale teraz idzie po 60 spokojnie kupić na allegro.

Jak potrzebuję  jeszcze dobry podkład to zamawiam w  sklepie z farbami dwuskładnikowy epoksydowy, wychodzi jakieś 60 zł/l.

Ale Dekoral śmiało można polecić, i teraz chyba  nie  przesadzał bym z tymi  cenami.

Oby nie ŚNIEŻKE, nigdzie jej nie chcę widzieć.

Opublikowano

Już mi nawet nie chodzi o cenę tych zamków tylko o samo ich funkcjonowanie i ten układ długich burt do wewnątrz czy to nie jest jakiś mankament w użytkowaniu z klasycznym otwieraniem? Czy lepiej jak klamra ściska burty razem?

 

idzie też tak zrobić jak masz tradycyjne burty i te zamki typu pronar zamek przszyspawujesz do profila i potem ten profil z zamkiem do przedniej i tylnej burty

Opublikowano

Na Czeską  to podkład  miałem z dekorala, na ocynk Unikor C, bo blachy dawałem ocynkowane, ale nawierzchniową to z zakładu mi przynieśli jakąś Niemiecką, bardzo dobra.

Tą D 47 to podkład  kupiłem poliuretan od gościa z Poznania, handlował  w cenie troszkę drożej niż  dekoral z sklepu,  a żółtą to poliuretam po 100 zł w sklepie  znajomego. Ale teraz idzie po 60 spokojnie kupić na allegro.

Jak potrzebuję  jeszcze dobry podkład to zamawiam w  sklepie z farbami dwuskładnikowy epoksydowy, wychodzi jakieś 60 zł/l.

Ale Dekoral śmiało można polecić, i teraz chyba  nie  przesadzał bym z tymi  cenami.

Oby nie ŚNIEŻKE, nigdzie jej nie chcę widzieć.

Tomku a jaką ilość np. tej żółtej zużyłeś na jedną przyczepę i czy 1 a moze 2 warstwy kładłeś ? Ja mam zamiar na całą przyczepę użyć podkładu Cekor R http://allegro.pl/cekor-r-podkladowa-farba-antykorozyjna-czer-tl-10l-i5423615029.html i ramę potraktować barankiem. Tak remontowałem 3 lata temu ramę w VW LT i jest ok., na burty użyłem Autorenolaku ale niestety jest zbyt twardy i odpryskuje przy uderzeniu.

Co powiesz na temat farb tego producenta http://farby.agrosmol.pl/farba-jcb-wilckens-nopolux_11500 ?

Opublikowano

Na D47 zużyłem 7 litrów, na 2 warstwy malowałem,  ale  brakło mi przynajmniej 1 litr i za cienko od środka położyłem.

Te farby typu Napolux to raczej omijam. Raz malowałem rozsiewacza amazone i  nie podoba mi sie. Nie dzieje sie z nią nic strasznego ale nie polecam. Marnej jakości sa tego rodzaju farby.

Nie pamiętam czym teściu malował, ale zdaje się że alkidową kupował  w Wrocławiu w hurtowni. http://olx.pl/oferta/farba-podkladowa-alkidowa-na-metal-linia-przemyslowa-CID628-ID9ol5P.html#f1926a7483  może i coś podobnego.

http://olx.pl/dom-ogrod/q-farba-alkidowa/

Opublikowano (edytowane)

Na D47 zużyłem 7 litrów, na 2 warstwy malowałem,  ale  brakło mi przynajmniej 1 litr i za cienko od środka położyłem.

Te farby typu Napolux to raczej omijam. Raz malowałem rozsiewacza amazone i  nie podoba mi sie. Nie dzieje sie z nią nic strasznego ale nie polecam. Marnej jakości sa tego rodzaju farby.

Nie pamiętam czym teściu malował, ale zdaje się że alkidową kupował  w Wrocławiu w hurtowni. http://olx.pl/oferta/farba-podkladowa-alkidowa-na-metal-linia-przemyslowa-CID628-ID9ol5P.html#f1926a7483  może i coś podobnego.

http://olx.pl/dom-ogrod/q-farba-alkidowa/

 

Dzięki

Edytowane przez JUMIKO
Opublikowano

Ja robisz przyczepę z nowych materiałów to lepiej zainwestować solidną farbę akrylową na klika lat.

Sam też stosuje podkład z Dekoralu i daję tylko farby akrylowe.

Na Allegro kupisz już dobrą farbę akrylową w dowolnie wybranym kolorze za 60zł/l.

Opublikowano

No dobra, a pomijając zamki jaki układ burt jest korzystniejszy długie do środka czy na zewnątrz przy klasycznym otwieraniu bo nie wiem czy będę dawał dolne otwieranie przynajmniej nie w tej chwili?  W tej Czeskiej chciałem dać to dolne otwieranie do tego ceownika jaki jest ale jednak jest on słaby i krótki nie wiem czy by go nie wyginało potem, pozatym z gotowych zawiasów nic nie idzie dopasować więc trzeba by samemu wypalać dolne zawiasy, mooże kiedyś na tym mi strasznie nie zależy bo może ze 2 razy w roku wysypuje z niej zboże i póki co dam ten hak do wypinania linki na środku aby nie rozpychało burt

Opublikowano

Pod zaczep Tandem. W wieltonie nowa kosztuję 1200 zł netto, z uchwytem,  wymieniali u mnie bo urwałem.  Siłownik jest na jeden wąż a  w środku jest sprężyna i  sama się chowa.

 

masz może fotkę?

Ja myślałem o dwóch przewodach i siłowniku dwustronnego działania (zawsze podniesiesz przyczepę na wysokość zaczepu przy podczepianiu). Tylko na razie nie wiem jak to ogarnąć ;) Bo mogę max 2 przewody podpiąć do ciągnika (MTZ952 i Z10145).

Opublikowano

Musiał bym zrobić, ale tonie problem.  Daj maila.

Ona jest na jeden wąż,  podnoszę bez problemu, ma regulowany uchwyt  na śrubach, co przykręca się do ramy przyczepy, można ustawić wysokość, siłownik wysuwa się z   20 cm. Z powrotem sama wraca, pewnie sprężyna jest w środku i ściąga siłownik do zera.

Na stornie Wieltona nie ma pokazanej tej stopy, jest lewarek, mi ją dorzucili niby gratis.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v