Polecane posty

szymi4512    1

Witam, mam problem odnośnie przedniego napędu. Mianowicie, podczas zatrzymywania się na skrzyżowaniu( naciśnięcia hamulca i jego puszczeniu) po puszczeniu pedału hamulca słychać bardzo głośne trzaśnięcie( strzelenie) w napędzie, aż się cały ciągnik zatrzęsie. Nie wiem dokładnie skąd dochodzi ten trzask tzn. czy z przodu czy w tej przystawce co odchodzi od skrzyni, ale ta przystawkę rozbierałem i jest wszystko ok tzn koła zębate są w porządku.

Poradźcie co może być przyczyną tego huku, może ktoś miał podobny problem w innym ciągniku

 

Pozdrawiam


Przepraszam za ortografie, nigdy nie byłem w tym dobry ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rad607    0

też mam podobny sprzęt ale jest ok ..no to na pewno niczego dobrego nie wróży musisz sprawdzać wszystko po kolei i nie jeździć tak bo może się coś więcej posypać a wierz mi części do tego są drogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid2m    0

W robocie mam podobny przypadek podobny, w MF 6110. Po jeździe na wysokich obrotach i puszczeniu gazu (przy hamowaniu również) ciągnik gwałtownie hamował i właśnie strzelało ale w tylnim moście. Okazało się, że posypało się łożysko stożkowe na wale atakującym. Zepsute łożysko wytarło obudowę mostu tak, że w miejscu gdzie wchodzi łożysko zrobiło się jajo.

Edytowano przez dawid2m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

markus1    2

Spokojnie mam takie cudo,i jest podobnie przy hamowaniu załącza się przedni napęd na sprzęgle kłowym.Puszczając hamulec puszcza sprzęgło i naprężenie między przednią a tylnią osią daje huk.Dzieje sie tak przy gwałtownym hamowaniu lub gdy nie są idealnie zgrane napędy.Takie moje spostrzeżenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    11

w moim 375 jest podobnie po naciśnięciu hamulca czasem strzeli lewe koło a zaczęło się to po tym jak musiałem naprawić właśnie tą przystawkę bo sprzęgło kłowe było objechane i przepuszczało jak miało ciężej i te fasolki się rozleciały i od tamtej pory tak się dzieje z tym zgraniem napędów coś w tym może być bo czasem jak się wyłącza napęd to strzeli a czasem nie najlepiej jak są koła na wprost a co do hamowania to ja rozpiąłem hamulce i hamuje tylko lewym kołem wtedy przedni napęd się nie włącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel5314    1

mam 390 problemu tego nie mam, ale sugeruję sprawdzic synchronie dzialania hamulcow, jak bedzie hamowało jedno kolo to czesc napedu moze sie przenosic na przedni naped9 dlatego ten stuk na skrzynce rozdzielczej)  bo przy hamowaniu zalacza sie przedni naped aby byla wieksza skutecznosc hamowania kosztem zywotosci przekladni:( był to bodajże wymóg w rejonach górskich i krajach skandynawskich gdzie w przyczepach uzywano hamulcow najazdowych i hydraulicznych, przez co w wiekszosci ciagnikow zastosowano sprzezenie napedów podczas hamowania

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pajej
      Jak w temacie nie włącza mi sie przedni napęd (mam elektrohydrauliczny włącznik) jak go zgasze to po chwili gdy zejdzie ciśnienie to kontrolka od napędu zapala sie . pu uruchomieniu ciągnika zaraz gaśnie. Nie wiem jak jest w same , ale w fordzie mam tak że jak prąd nie dochodzi (spalił mi sie bezpiecznik) to napęd działa cały czas. Jak jest w same, i gdzie szukac elektrozaworu który tym steruje? który bezpiecznik jest od napędu?
    • Przez marcienko55
      Witam, wymieniam w swoim bizonie uszczelki filcowe przy napędzie podsiewacza. W katalagu są ich 2 pozycje,  ale u mnie w sklepie występuje tylko jeden rodzaj. Chciałbym się dowiedzieć czy będą pasować by chyba jedna powinna być dłuższa ? Drugie pytanie to wkłada się je na sztorc tj tą wyższą stroną czy na płasko ?  Jedną strone udało mi się skręcić po rozciągnieciu jednego filcu ale po skręceniu śrubami cieżko było przekręcić rękoma mimośród, czy tak powinno być ? czy to się nie zapali ?
    • Przez Cichy2
      Witam Wszystkim.
      Czy ktoś posiada katalog części do przyczepy samozbierającej T-010. Dyszel zaczepiany do górnego zaczepu ciągnika. Napę z wom pod dyszlem. Rozleciały mi się nastepujące elementy napędu: trójkąty sprzęgła gumowego (mają już wieksze otwory niż fabryczne 30mm), obudowa łozyska, szeroka na około 4cm przkykręcana na 4 śruby w układzie prostokąta. Na zdjęciach widać łożysko do którego potrzebuję obudowy. Będę wdzięczny za wszelką pomoc. W środku sezonu awaria i nie mam jak naprawić przyczepy. W pobliskich sklepach rozkładają ręce. Potrzebuję kupić obudowę łożyska (ponoć identyczna jak w kopaczka 2-rzędowych Z-609) oraz trójkąty do sprzęgła (niby takie same jak do rozrzutnika czarna białostocka ale krótsze - chyba).




    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Przez witch
      Witam mam mf 6290 i ciagnik po odpaleniu na zimnym nie działa przedni napęd podczas hamowania a gdy ciągnik się rozgrzeje chwile pochodzi w polu przedni naped działa gdy nacisne na pedał hamulca co to może być? Myślałem ,że może coś z elektrozaworem albo cewką
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.