Skocz do zawartości

Polecane posty

lukaszolawa    0

Witam! Wszystkich. Piszę na tym forum 1 raz i chciałbym zasięgnąc porady. W swoim ursusie 4011 posiadam przód miękki 2 dni temu na prawiałem przekładnie kierowniczą aby zlikwidować luz - to sie akurat udało. Ale pozostał problem cięzko chodzącej kierownicy. Po oględzinach stwierdziłem że sypną się przód sworznie złapały luz - brak smaroania zrobiło swoje - i mam tu pytania:

1. czy ktoś robił sam kiedys ten przód i czy znalazł części

2. czy ktoś ma ksiązke ursusa 4011 i zrobił by zdjęcie strony z przodem miękkim

3. czy można sobie poradzic samemu z tymi sworzniami czy lepiej zdecydowac sie na regenerację (tu mam akurat wątpliwości)

To na razie tyle. dzieki za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Poszukałbym i porównał z tymi w zetorze 5211, może będą takie same. Nie ma problemu z naprawą , kiedyś regenerowałem sworznie zwrotnicy, bo było to dużo taniej od nowych i też długo chodziły.

 

Nie cytujemy poprzedniego posta @quercus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Z częściami nie ma problemu można kupić wszystko, a tulejki które są w górnej części zwrotnicy pasują od sztywnych osi, dolne są inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukaszolawa    0

Hej pisze ponownie w tym samym poście bo moje problemy z przodem w "40" sie nie skończyły wiedza mechaników z pgr zawiodła książki są nie dokładne więc liczę na wasza pomoc zakupiłem częci w sklepie do przodu twierdza że to wszystko ale jak składam do kupy to mam pusty luz który wykonuję ręka łapiąc za drążek popatrzcie na zdjęcia czy na tym sworzniu mam wszystko czy coś braakuje bo nie mam pomysłu juz jak to złożyć z lewj strony miałem inaczej niż z prawej na sworzniu od góry jest:

łożysko 51108

podkładka

sprezyna 18 cm

tuleja oporowa kompletna

podkładka gumowa

podkładka metalowa

czy to wszystko czy coś jeszcze brakuje

dla przykładu zrobiłem lewe koło w powietrzu - czy tak ma opadać ta tuleja na górze

8bd7e707419513e1m.jpg

074326318e410e09m.jpg

f910b8f8792eaae8m.jpg

4d2b5f53dfa9027fm.jpg

5d9368b12740cfd8m.jpg

a50464bce9b386d9m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Witam

 

Mam ogromny luz na sworzniu osi przedniej (okrągłej) w mojej 60 ,chciałbym zrobić to sam ale mam pewne pytanie czy tuleje e osi dostaje na dokładny wymiar sworznia czy muszę go roztoczyć sam i to same pytanie do tulei spornika osi i byłbym wdzięczny za wszystkie porady związane z tom naprawą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

Zawieszenie przedniej osi jest na tulei mosiężnej. Niema na wymiar (przynajmniej tak jest w c330) trzeba roztaczać na wymiar. Może inni podpowiedzą więcej. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

jak nie masz rozwiertaka to niech tokarz przetoczy środek tulejki. musi jednak uwzględnić to że po wbiciu tulejka się ściśnie i wewnętrzny wymiar się zmieni. ale ten sposób jest taki trochę........... byle jaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Masz rację jest byle jaki , no ale jak dobry tokarz to potrafi to w miarę spasować ....... , najlepiej jednak zrobić to samemu rozwiertakiem nastawnym .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

Zainwestować trochę grosza i kupić sobie komplet rozwiertaków nastawnych. Przy ciagniku i maszynach to się przydaje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

jeżeli masz naprawdę ogromny luz to prawdopodobnie będzie wyrobiony wspornik i będzie trzeba dać go na wytaczarkę ,a potem dorobić tuleje stalową wbić w wspornik i ją zaspawać a potem dorobić tuleje z mosiądzu a najlepiej z brązu , brąz jest dużo lepszy ale i dużo droższy . jak chcesz to dobrze zrobić to bez rozwiertaka się nie obejdzie . mój brat jest w tym fachowcem i czasami mu pomagałem jak to robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

Dzisiaj wziąłem się za ten przodek i co się okazało po pierwsze nie jest to przodek od 60-dziesiątki tylko od 40-stki (różnica inny sworzeń i tuleje) widać że ktoś w tym wcześniej grzebał bo tulejki są założone w drugą tulejkę więc dałem to tokarzowi on wybije mi starą z w te tulejki wbije drugą (nową) roztoczy ewentualny rozszerzenie wbijemy w oś i rozwiertakiem rozwierci wszystkie kolejne rozszerzenie które mogą wystąpić podczas tego wbicia i powinno być dobrze ;) Dzięki za wszystkie porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

czterdziestka ma wspornik spawany z blach a 55 i 60 odlewany. nie da się tego pomylić. poza tum na wspornik z 40 nie ma możliwości założyć maski z 60. całkiem inne mocowania. to tak na boczku żebyś wiedział co masz w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klo444    1

sorki źle się wraziłem nie cały przód tylko tuleja i sworzeń mam od 40-dziestki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

Witam mamy z bratem dylemat bo w jednej(w tej żółtej c-360) przód(typ nowszy- płaski) jest już tak roznegliżowany że traktor sam się prowadzi ja w lewo on w prawo :) :) , jak się podniesie przód to tańczy jak żyd po pustym sklepie :) :) .

Dodam że dwa lata temu regenerowaliśmy go sami i ciasno było jak diabli i było ok :) .

No a w tej czerwonej przód jest ten stary- okrągły to tam luzu nie ma(rok temu był wymieniany bo stary był krzywy, ale i tak luzu nie było).

A więc dziś tak z bratem rozmawialiśmy nad tym aby ten płaski wymienić na okrągły resorowany.

 

I pytam się was czy to będzie dobre rozwiązanie czy wręcz przeciwnie?

Czy okrągły jest lepszy od płaskiego??

 

Z góry dzięki za odpowiedź :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dominik1634    1

Wydaje mi się, że płaska oś jest bardziej awaryjna nie wiem dlaczego tak jest. Okrągła troszke topornie wygląda ale jest trwalsza. Ja mam 2 ciągniki(c-4011 i c-360) oba mają okrągłą oś tyle, że ,,40" ma reserowaną czuć to podczas jazdy nie podskakuje tak jak sztywna, ale odnosze wrażenie, że jest mniej zwrotny niż ciągnik ze sztywną osią. Kolego Markpp jakie zalożeliście tulejki plastikowe czy mosiężne? Na plastikowych to przednia oś długo nie pochodzi szybko się wycierają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

tulejki były założone mosiężne,

a resorowany miał być do tej czerwonej ale tam ma być tur więc trochę nie bardzo

 

Niech wypowiedzą się użytkownicy c-360 z płaskim przodem.

Jak wam się sprawuje to zawieszenie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

z resorowaną osią mam złe wspomnienia. przód był wyczepany i dałem go do regeneracji, smarowany na bieżąco pochodził niecałe dwa lata. najgorsze jest to że jak już ma luzy na pionach (ograniczniki skrętu ma w środku) to przy ostrym skręcie w prawo prawe koło się za mocno zawijało i było koniec jazdy, lewarek, przód do góry i młot 8kg i odbijanie w drugą stronę. ja osobiście posiadam dwie czterdziechy jedną na okrągłej osi a drugą na płaskiej i zdecydowanie lzej mi się kręci kierownicą na tej okrągłej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

czyli według was lepiej aby zamienić ten płaski na okrągły ale sztywny bo jak widzę to te resory szybko siadają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

może to przypadek że tak szybko siadły ale faktycznie jeśli sprzęt chodzi dużo w transporcie to zupełnie inna jazda. co najważniejsze nie zakładaj miękkiego przodu jeżeli chcesz mieć tura. sprężyny od razu siądą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markpp    1

właśnie dlatego tur będzie przy tej drugiej pracował co ma sztywne zawieszenie

a ta głównie będzie pracować przy ciąganiu przyczepek, prasie, rotacyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siemianow    13

Nasza C-360 jest z 1979 roku i ma już płaską ośkę. Nigdy nie było w niej żadnych luzów na kierownicy. Jakieś dwa lata temu została wymieniona cała oś, poprzeczny drążek(stary okazał się za długi i opony zjadło w 2 miesiące) i końcówki. Wymienialiśmy dlatego, że bardzo się wyrobiło mocowanie półosi (płaską oś możesz poszerzyć) a dokładnie miejsca w które wchodzą mocujące śruby i koła zaczynały pomału żyć swoim życiem (głównie pionowe ruchy). Ale nawet wtedy nie było luzów na kierownicy :) .

Rowmolegle mieliśmy też parę lat C4011 z miękkim przodem. Na początku wszystko było ok. Trochę ciężej się skręcało, ale komfort jazdy, szczególnie po polnych drogach i w polu był o niebo wyższy. Ale jak się zaczeło psuć, to się tragedia z prowadzenia zrobiła. Najpierw pojawiły się luzy w całym układzie, które się bardzo szybko pogłębiły. Po ok 1,5 roku przy większych prędkościach koła wpadały w "turbulencje" i latały na boki jak szalone. W lewo można było skręcać jednym palcem, a żeby w prawo skręcić to no najlepiej nogą się o coś dobrze zaprzeć. (kiedyś o tym zapomniałem i prawie się nie zmieściłem w polną drogę). Przyczyną takiego stanu rzeczy była chyba psełdo regeneracja układu przez poprzednigo właściciela.

Miękka ośka jest lepsza w transporcie i polu. Szkoda jej do tura. Moim zdaniem ten typ potrzebuje trochę więcej uwagi ze strony użytkowników. Miękki przód jest bardziej skomplikowany, przez co bardziej narażony na awarie no i nie lubi domorosłych artystów-mechaników. Sąsiad ma taką oś w swojej C360, dba o nią i przez to ciągnik prowadzi się jak marzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojtek123
      Witam
       
      dzisiaj założyłem nowe siedzenie ze sklepu i mam mały problem bo za wysoko się siedzi i trochę się nie wygodnie jeździ..
       
      Może ktoś zakładał nowe siedzenie i jak u was ono pasuje??
    • Przez kzarczyn
      Witam
      Przymierzam się do zakupu kosiarki rotacyjnej do mojego 4011.
      Jedynym sensownym zakupem nowej kosiarki na rynku jest Zbuczyn Z-173 1,65m szerokości.
      Ma ktoś taką kosiarkę i wypowie się czy warto?
       
      Jakiej długości wałek jest potrezbny do tej kosiarki?
       
      Pozdrawiam
    • Przez gumaa87
      Witam. zdecydowałem się na zakup ciagnika JD R100. Mam tylko jeszcze dylemat jakie oponki do niego brać, tak a by dobrze radził sobie w pracach polowych( orka, uprawa). czy macie jakies doświadczenia, i porady jakie ogumienie dobrać?
    • Przez ptaszyna
      Witam! Jak w temacie chciałbym się zapytać czy można założyć kompletne zwolnice z pochwą od 360 do zetora lub odwrotnie, czy są potrzebne jakieś przeróbki. Proszę niech ktoś się wypowie kto przekładał i jaki był efekt.
    • Przez DK94
      Witajcie kilka dni temu w końcu udało mi się kupić orurowanie na kabinę "orzech", http://www.agrofoto....599-orurowanie/ poszukuję wszelkich rysunków, planów i informacji na temat orurowania. Brakująca rurka z przodu już wspawana, całość jest za miniowana i czekam teraz na czerwony lakier.
       

       

       

       
      Co do tego mocowania to go jeszcze nie malowałem, bo trzeba go naprawić, ponieważ ktoś odciął dziurę na 3 śrubę. Jeśli ktoś by chciał sprzedać mocowania przy błotnikach do zwolnic to proszę o kontakt, albo może mi zrobić dokładne zdjęcia ich.
       
      Śruby pomiędzy silnikiem a skrzynią mają normalny gwint czy drobny, muszę kupić dłuższe. Czy śruby imbusowe będą lepsze od tych na klucz (pod względem twardości).
       
      PS proszę moderatora o przestawienie tematu do działu "Nadwozie".
×