Skocz do zawartości
bartonking

Zacinające się hamulce, jeden pedał miękki, drugi twardy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

bartonking    0

Cześć! Dzisiaj został wymieniony przewód hamulcowy lewego koła (patrząc od tyłu ciągnika), a to dlatego, że poprzedni był załamany ok 3 cm za wyjściem z pompki. Nie było możliwości żeby odpowietrzyć hamulec. Jednak po wymianie i odpowietrzeniu hamulce nie działają tak jak powinny. Mianowicie lewy (ten z nowym przewodem) jest twardy cały czas. Tak jakby cylinderek był zablokowany. Można pedał wcisnąć głębiej, ale bardzo powoli i delikatnie naciskając na niego. W dodatku brakuje płynnego hamowania, koło momentalnie staje w miejscu przy lekko (może 4 cm) wciśniętym hamulcu. A jak już zblokuje koło to tak, że na amen. Trzeba przejechać ze 3 metry żeby puścił. Prawy pedał hamulca jest miękki. Po wciśnięciu w podłogę koło zrywa ziemię, jest ciut płynniej, ale czujnik hamowania (ciśnieniowy) nie załącza się, też był wymieniony. Przy odpowietrzaniu prawego cylinderka ciężko było wytworzyć ciśnienie w obwodzie, a z odpowietrznika nie "sikało" tak jak z lewego. Dodam, że przy złączonych hamulcach (na dwa koła ) oba rwą jednak brakuje tej płynności. Wiem, że to nie nowy sprzęt. Proszę jednak o podpowiedź co mógłbym sprawdzić. Przede wszystkim denerwujące jest to blokowanie koła, ciężko jest manewrować, traktor z 2 szosowej przygasa na poziomej drodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stefano1    39

A lewy hamulec nie jest przypadkiem za mocno naciągnięty na regulacji mechanicznej?

Ew. może być niesprawny wyrównywacz ciśnień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartonking    0

Wyrównywacz wymieniany 2 lata temu, uważam że jest sprawny, choć nie na 100%. Myślę, że lewe koło nie hamowało przez dłuższy czas, więc tarcze mogą być nie równo zużyte. Spróbuję jeszcze raz prawy hamulec odpowietrzyć. Wiesz może jak ustawić skok tłoczka na pompkach, może tam coś jest skopane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


tomek73    188

Pewnie te cigło ci się zatarło. To co z tyłu jest, na dole cylinderek a z góry cięgło z ręcznego, na środku na zawiasie zaciera się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartonking    0

Wczoraj za mocno na pedał nacisnąłem i wypadł tłoczek z cylinderka. Wie ktoś może czy idzie go wsadzić z powrotem. I czy śruby mocujące cylinderek mocują tylko jego czy coś jeszcze.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


bartonking    0

Tylko cylinderek. Sądze że czeka Cię zrzucanie zwolnicy.

 

Fakt. Tylko cylinderek pomógł, bo tamten się rozleciał do końca. Jednak zwolnic nie musiałem ściągać. Dokładnie odpowietrzyłem, przed tym wymiana tego cylinderka na nowy i śmiga, hamulce brzytwa. Taka mała rada: przy odpowietrzaniu radzę wykręcić przewód hamulcowy z cylinderka i przytkać go palcem, po czym deptać na pedał tyle razy, aż poleci sam płyn, bez powietrza. Później wkręcamy w cylinderek i odpowietrznikiem. Powietrza w układzie nie będzie! W dodatku zaczął działać włącznik świateł. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Maciek90
      Jak napełnić zbiornik powietrza w C-360. Próbuję i próbuję, ale jakoś mi to nie wychodzi.
    • Przez wasil
      Witam wszystkich. Posiadam new hollanda td60d z 2008r. i ostatnio pojawił mi się problem z hamulcami, a mianowicie gdy wcisnę hamulec nożny to zablokuje mi koła i muszę odciągać na przewagę bo nie odpuszczają. Hamulec ręczny jest ok. bo gdy hamuję ręcznym to wszystko chodzi bardzo ładnie. Jaka mogłaby być tego przyczyna, prosiłbym o pomoc.
    • Przez gienek1312
      Witam   
      Od niedawna jestem posiadaczem Zetora 5211 z 86r. i zauważyłem ze ma nie kompletną pneumatykę. Sprężarka działa i koła można normalnie pompować ale nie jest podpięte do zbiornika ani też nie ma wyjścia z tyłu do przyczepy. Jeżdzę dużo z przyczepą D47 i hamulce by sie przydały. Ma ktoś zdjęcia schemat i rady co muszę dokupić sprawdzić by to działało tak jak należy? Z góry dziekuję za pomoc 
    • Przez adrian123292
      Witam forumowiczów. Mam problem z moim deutzem k110. Otóż podczas jazdy po drodze sam mi hamuje czasami na prawe koło tył. Musze się wtedy zatrzymać, wrzucić na luz wcisnąć kilka razy hamulec i wtedy puszcza i można jechać dalej. Czasami zdarza się to kilkakrotnie czasami raz ale strasznie to wkurza bo nie wiadomo jak to naprawić. Ciągnik posiada instalacje pneumatyczną. Czy ktoś z was spotkał się może z taką usterką i był by mi w stanie w jaki kolwiek sposób pomóc? Pozdrawiam
    • Przez MafiaDG
      Witam mam od jakiegoś czasu problem z hamulcami w moim pronarku 82sa , zaczęło się to gdy popracowałem nim przy prasie i turze gdzie hamuje się non stop , z początku szczególnie po deszczu hamulce zaczęły się blokować ( na 1 koło ) potem wyczuwalne było coraz to słabsze hamowanie aż wczoraj jebł* coś i w ogóle nie ma prawego hamulca który się blokował (tzn. długo długo nic i nagle w miejscu zahamował) więc musiałem podkręcić lewy hamulec bo przy turze się nie da bez hamulca i mam teraz takie pytanie co należy zrobić aby hamował równo (na 2 koła) i nie blokowały się , kupiłem już rozpierak na prawe koło i tarcze hamulcowe czerwone nitowane , ewentualnie co jeszcze można wymienić aby je poprawić bo nie chce mi się co tydzień ściągać kół .
       
      A i mam jeszcze problem z podnośnikiem Boscha czasami jest tak że w ogóle nie chce opaść i to pod konkretnym ciężarem na rozgrzanym oleju rozmawiałem z kolegą to mówił mi że chyba mam do wymiany zawór bezpieczeństwa (to takie co nad podnośnikiem jest z tyłu ) a wy co o tym sądzicie .
       
       
×