Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam podobny problem nie dawno kupiłem 3512 z 95 roku, i podnosnik opada kiedy wcisnę pedał sprzęgła, a jeśli zmienię na przekładnie to podnosi i wogóle nie opada, lub nie podnosi, ewentualnie podniesie i zaraz opadnie, może ktoś wie jak temu zaradzić lub jak wyrególować, ale chyba próbowałem wszystkie mozliwe położenia przełacznika

Opublikowano

Kiedy wciskasz pedał sprzęgła do końca [drugi stopień] wyłącza się pompa hydrauliki, jeżeli układ ma nieszczelności na tłoku lub zaworze [tym pod siedzeniem] to podnośnik opada. Jeżeli opada nawet gdy lekko wciśniesz sprzęgło to trzeba je wyregulować.

 

Jak zawór [patrząc z góry] przełączysz w prawo, włącza się hydraulika zewnętrzna, dźwignię podnośnika przesuniesz na "stały wydatek" i możesz sterować rozdzielaczem z lewej strony. Ramiona podnośnika wtedy ani się nie podnoszą ani nie opadną [chyba że jest nieszczelność wymieniona wcześniej]

 

Zawór przełączony w lewo włącza inny tryb hydrauliki zewnętrznej, zalecany do pracy z ładowaczem czołowym- ramiona idą maksymalnie do góry i tam pozostają [żeby utrzymywać przeciwwagę w powietrzu], ale żeby rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej działał, należy jego przewód zasilający podłączyć z drugiej strony tego zaworu. Jeżeli są nieszczelności to ramiona podnośnika opadają [szczególnie pod obciążeniem]

 

Generalnie do pracy z podnośnikiem zawór musi być ustawiony na środku. Samym podnośnikiem sterujesz dźwigniami po prawej stronie:

Kwadratowa gałka- regulacja pozycyjna [na wąskim pasku], jak przesuniesz dalej do przodu to po drodze masz "stały wydatek"-do hydrauliki zewnętrznej, przesuwając dalej do przodu na szeroki pasek- masz regulację ciśnieniową- nie ma co jej używać bo ciężko znaleźć dla niej zastosowanie.

Okrągła gałka- regulacja siłowa, ustawiasz na regulacji pozycyjnej wysokość podnoszenia i jak zaczynasz pracować np w orce gałkę okrągłą przesuwasz do przodu- podnośnik się opuszcza i działa regulacja siłowa [zależnie od obciążenia, podnośnik sam będzie wyciągał narzędzie z ziemi aby utrzymywać stały opór [głębokość] pracy.

 

Mam nadzieję że trochę Ci to przybliżyłem.

Opublikowano

witam znów mam problem z tym podnośnikiem, gdy odpalę silnik ramiona podnośnika od razu ida do góry.na zgaszonym silniku momentalnie opadaja. pod obciążeniem tez podnosi,wiadomo na wyższych obrotach i w własciwym ustawieniu na rozdzielaczu, czarna przekładnia max do tyłu,a ta druga na samym dole czyli niskie cisnienie, ale gdy obroty zmniejsze od razu opada. czasami bywa ze wogóle nie podniesie. gdy zawór pod siedzeniem przełacze w lewo podnosi i trzyma bez problemu nawet na zgaszonym silniku. Czy to pompa ????? ale podnosi podnosi dość szybko przy normalnym obciażeniu

Opublikowano

Mam pytanie. Ostatnio widziałem 3512 w głębokiej orce, co miał ustawioną regulację pozycyjną ciągle mniej więcej po środku tej tarczy, a regulacją siłową kierowca podnosił i opuszczał pług. Czy może mi ktoś obeznany powiedzieć, czy takie użytkowanie jest dopuszczalne? Pierwszy raz się spotkałem z takim ustawieniem, a w instrukcji nic nie wspominają o jednoczesnym używaniu jednej i drugiej regulacji, a raczej przeciwnie.

Opublikowano

Witam, posiadam od paru dni Ursusa 3512 i chciałem zapytać na czym polega sterowanie podnośnika? Są tam mianowicie 2 dźwignie "Siłowa" i "pozycyjna" której do czego używać i w jakim położeniu? np. podczas transportu maszyny w pole pdodnosić/opuszczać dźwignią pozycyjnączy może siłową?

 

Mam na myśli głównie opis ich funkcji i przeznaczenia

Opublikowano

pozycyjną dzwignie masz jak nazwa wskazuje od pozycji czyli wysokosci podnoszenia a siłowa podnosisz i opuszczasz maszyne

Siłowa do orki a pozycyjna do innych maszyn np opryskiwacz

 

 

 

Rozmawiałem też z innymi osobami na ten temat, zdania są podzielone jedni podnoszą pozycyjną inni siłową (poprzedni właściciel podnosił Siłową)

więc można podnosić/opuszczać obiema dźwigniami?

Opublikowano

Można używać dowolnej dźwigni do opuszczania i podnoszenia, jeżeli podnosisz i opuszczasz w pełnym zakresie podnośnika.

Jeżeli chcesz, aby maszyna była podniesiona tylko na określoną wysokość (np rozsiewacz nawozu- 80cm nad polem), to musisz używać tylko pozycyjnej.

Siłowej używasz np podczas orki, aby ci podrywało pług, kiedy będzie za ciężko i ciągnik by się kopał.

Jeżeli używasz maszyn z kółkami (siewnik do zboża,sadzarki i inne), to możesz opuszczać i podnosić dowolną dźwignią, z tym że tą dźwignią którą opuściłeś maszynę, to i tą musisz podnosić. Dźwignia ,której nie używasz musi być zawsze na podnoszenie, bo inaczej nie będzie wcale podnosić.

Opublikowano

Czy ktoś może mi podpowiedzieć na jedno pytanie. Przez ostatnie dni jest problem z hydrauliką w ferdku. Jakie są objawy: jak się zaczyna pracę w polu, to nie ma problemu. Dopiero później po przetalerzowaniu ok 1ha, zaczynają się problemy. A są takie, że kiedy chcę podnieść urządzenie, czyli przesuwam dźwignię na podnoszenie (regulacja siłowa, lub pozycyjna. Nie ma różnicy), to albo podnosi baaardzo powoli, albo nie ma żadnej reakcji, a dopiero później zaczyna powoli podnosić. A jeśli chcę opuścić urządzenie to również bardzo wolno opada. Czasami podczas pracy te objawy ustępują na moment, ale zaraz później znów są ze wzmożonym skutkiem. Jak następnego dnia zaczyna się pracę, jest tak samo. Czyli z początku wszystko gra, a później męka. Czy ktoś może podpowiedzieć o co chodzi?

Opublikowano

witam widziałem ze przedmówca z przed kilku postów miał podobny problem z podnosnikiem w 3512 u mnie problem polega na tym ze podnosnik w ogóle nie podnosi nawet samych ramion przyczepy tez nie wykipował teraz jest rozebrany do samej pompy jaka moze byc przyczyna i jeszcze jedno pytanie gdyby trzeba było wyciagnac pompe trzeba rozjezdzac ciagnik wiem ze w mf 255 nie trzeba było ale z tego co widać to w 3512 innej mozliwosci moze nie byc co jeszcze mozna przy pompie zobaczyc zeby jej wyjecie było ostatecznoscią

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Jeśli w MF255 jest przy 2000 obr/min silnika ok 150 bar na wyjściu hydrauliki zewnętrze to pompa jest dobra czy zła? Dodam że mam problem bo podnośnik czasami nie chce podnosić bron drga podczas podnoszenia... Ale teraz coś mu odbiło w drugą stronę i działa. Co mu jest? przy 2200 obrotów ciśnienie 140bar przy 800obr 135bar. Po podniesieniu siewnika 700kg opada stuk stuk stuk i po 3-5min siewnik jest na ziemi. 

Edytowane przez center

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez kubakar117
      Witam Mam problem w Valtrze n134 active mianowicie chodzi o tylny tuz.Czasami potrafi się przyciąć. Po naciśnięciu przycisku mruga kłódka na prawej konsoli z regulacją .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v