Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja chciałem na Dyna 6, ale z tego co wiem nie ma drugiej takiej skrzyni jak Vario występująca w Fendtach, każda jest zrobiona inaczej, a typowo bezstopniowa występuje chyba tylko w Fendtach.

Opublikowano

Wieleu producentów ma bezstopniowe skrzynie a Vario to pierwsza bezstopniówka jaka została zastosowana w ciągnikach i główna jej zaleta jest taka że przez wiele lat jest produkowana bez większych zmian i ma już wyrobioną opinie.

Inni producenci mają lepsze lepsze przekładnie,np CVX od Case która produkowana jest od 2001r. i w przeciwieństwie od Vario jest oparta głównie na mechanice i ma wyższą sprawność niż Vario.

Mechanicy którzy naprawiają nowoczesne ciągniki chwalą CVX za dość łatwą i tanią naprawę jak na bezstopniówkę.

Do Vario nie ma żadnych dokumentacji,nie da się kupić wszystkich częśći i jak stanie się coś poważniejszego to albo kupuje się nową skrzynie albo regenerowaną która jest dostępna tylko w servisie.

Osobiście gdybym miał kupować ciągnik z bestopniówką to nawet pomijając koszty w ogóle nie brałbym pod uwagę Fendta,najbardziej ciągnęło by mnie do koncernu CNH ale jeszcze dobrze bym się zastanowił nad grupą Deutza.

Reszta wyposażenia może i jest lepsza w Fendzie ale sama skrzynia to nic nadzwyczajnego tylko dobry marketing zrobił swoje.

Opublikowano

CVX jest podobna do Vario, ale tylko z zasady działania, bo budowana jest inaczej. Zastanawia mnie jaka jest wasza opinia o skrzyni DirectDrive? https://www.youtube.com/watch?v=PCcFLR0lx3o Jest to skrzynia automatyczna, ale nie bezstopniowa, jej trwałosć powinna być większa, pytanie jak to wygląda w rzeczywistoći.

Opublikowano

Teoretycznie jest prostszą i mniej skomplikowaną konstrukcją więc powinna być trwalsza ale chyba nie jest zbyt długo produkowana i pozostaje kwestia dopracowania i tak zwanych ,,Chorób wieku dziecięcego''.

W ostatnich czasach coraz więcej nowości w pierwszych latach jest jakiś wadliwych itp. i tylko co do tego mam obawy w tej przekładni.

Pomijając kwestie trwałości dla mnie to jest bardzo ciekawa sprawa i bardzo poważnie zastanowiłbym się nad nią gdybym kupywał nowy ciągnik.

I tu nie chodzi o to że jest automatyczna bo automat w pewnym sensie działa jak zwykła skrzynia tylko kierowca nie musi wciskać sprzęgła i zmieniać biegów bo maszyna sama robi to za niego.

W Direct Drive chodzi o to że nie ma przerw w napędzaniu kół i szarpania przy zmianach biegów.

Opublikowano

Witam mam problem w wybraniu ciągnika o mocy ok 100 km. Chciałbym aby był to ciągnik prosty i tani w eksploatacji. Zastanawiałem się nad Farmtrackiem 7100 dt ( przemawia za nim prostota i niskie spalanie) i nad Zetorem Proximą 100 ( na pewno większe spalanie ale wydaje się być solidniejszy). Jeżeli macie któryś z tych ciągników prosiłbym o pomoc ( spalanie, jakieś awarie jeżeli były) :)

Opublikowano

Według mnie to Farmtrack jest solidniejszy.

Silnik Perkinsa w ciężkiej pracy spali podobnie co Zetor ale w lżejszych będzie oszczędniejszy.

W dodatku w skrzyniach Zetorowskich w mojej okolicy zdarzały się problemy ze sprzęgłem,czasami też z samą skrzynią i to nie po jakimś dużym przebiegu.

W Farmtrackach na skrzyniach Carraro ze skrzyniami nie było problemów,sprzęgła niektórzy robili ale to raczej zwykłe zużycie.

W 7100DT siedzi skrzynia ZF z którą nie powinno być problemów i skoro Carraro jest lepsza od Zetorowskiej to tym bardziej ZF.

W końcu ZF to ogromna niemiecka firma,Deutz w swoich ciągnikach montuje zarówno zwykłe jak i bezstopniowe skrzynie produkcji ZF,europejscy producenci ciężarówek też montują skrzynie ZF (I zwykłe i automaty).

Opublikowano

Użytkuję proxime 100plus od 9 miesięcy ma przepracowane 250mth...zacznę od plusów: mocny ciągnik jak na swoje gabaryty,prostota obsługi, rewers mimo iż mechaniczny chodzi bardzo lekko i jest poręczny,silny podnośnik, wygodna obsługa wszystkich elementów(wom, hydraulika, podnośnik),wygodny fotel(sears pneumatyczny) Minusy: spalanie w lekkich pracach w okolicach 7,5 mth(moim zdaniem za duże... w orce 12,5 wiec już źle nie jest), słaby skręt, GŁOŚNO w kabinie, minusem jest też to że nie domówiłem klimy bo przeszklenie jest duże i szybko się nagrzewa ale niestety budżet nie pozwolił :mellow: . Awarii większych nie było...pocił sie lekko na misce olejowej ale klucz pomógł i już jest sucho :) jedyną bolączką jest to że nieraz ciężko wchodzi pierwszy bieg(reszta ok) pomaga gdy najpierw wrzucam 1 a dopiero potem rewers do przodu...plusem jest też to, że udało mi się wyrwać z placu egzemplarz  bez dpf-u...Ciągnik pracuje z pługiem 4x45cm(ziemie lekkie),agregat 3,6m, siewnik 3m, gruber 2,5m, rozsiewcz 1000l, beczka 5500l i transport...wszystko na 32ha...na ten areał moim zdaniem jest wystarcza...o farmtraku się nie wypowiadam bo nie pracowałem na nim ale na pokazach model mazur 110km bardzo mi się podobał z ciężkim zestawem u-siewnym...mam nadzieję, że choć troche pomogłem...pozdro

Opublikowano

a czy ktoś posiada jeszcze Zetora Proxime 100 lub Farmtracka 7100 dt i mógłby podzielić się opinią o nich :) a może polecicie coś innego w podobnej cenie i mocy? 

Opublikowano

Użytkuję proxime 100plus od 9 miesięcy ma przepracowane 250mth...zacznę od plusów: mocny ciągnik jak na swoje gabaryty,prostota obsługi, rewers mimo iż mechaniczny chodzi bardzo lekko i jest poręczny,silny podnośnik, wygodna obsługa wszystkich elementów(wom, hydraulika, podnośnik),wygodny fotel(sears pneumatyczny) Minusy: spalanie w lekkich pracach w okolicach 7,5 mth(moim zdaniem za duże... w orce 12,5 wiec już źle nie jest), słaby skręt, GŁOŚNO w kabinie, minusem jest też to że nie domówiłem klimy bo przeszklenie jest duże i szybko się nagrzewa ale niestety budżet nie pozwolił :mellow: . Awarii większych nie było...pocił sie lekko na misce olejowej ale klucz pomógł i już jest sucho :) jedyną bolączką jest to że nieraz ciężko wchodzi pierwszy bieg(reszta ok) pomaga gdy najpierw wrzucam 1 a dopiero potem rewers do przodu...plusem jest też to, że udało mi się wyrwać z placu egzemplarz  bez dpf-u...Ciągnik pracuje z pługiem 4x45cm(ziemie lekkie),agregat 3,6m, siewnik 3m, gruber 2,5m, rozsiewcz 1000l, beczka 5500l i transport...wszystko na 32ha...na ten areał moim zdaniem jest wystarcza...o farmtraku się nie wypowiadam bo nie pracowałem na nim ale na pokazach model mazur 110km bardzo mi się podobał z ciężkim zestawem u-siewnym...mam nadzieję, że choć troche pomogłem...pozdro

a możesz powiedzieć coś więcej o spalaniu? w jakich lekkich pracach np? i jak spisywał się w zimę bo niektórzy narzekają że zimą mają problemy z odpalaniem przy większych mrozach :/

Opublikowano

w tym roku ostrej zimy nie było więc problemu przy -10 nie było(choć mocno kopcił na zimnym silniku), ale paru znajomych użytkujących proximy/forterry narzekają że przy większych mrozach są problemy...lekkie prace np rozsiewacz, paleciak na podwórku ze skrzyniopaletami 500kg  lekki transport(6t)...wtedy spalił 7,5l/mth...moim zdaniem to trochę dużo jak na taka prace..w ciężkich pracach mierzyliśmy go tylko w orce to wyszło 12,5l/mth 

Opublikowano

ja na twoim miejscu kupił bym case farmal 105 lub 95 U nie tak strasznie drogi a jeżeli chcesz wygode, siłę i długowieczność to wziąłbym Mccormick ja na twoim miejscu postawił bym na McCormicka o tym traktorem złej opinie nie słyszałem a całość jest naprawdę żywotnia

Opublikowano

Ja w lutym wzialem farmalla 105a. Spalanie podobne do zetora kolegi powyzej. 105u byl drozszy o okolo 20tys. Niby w stosunku do ceny calego ciagnika to już nie taka duza różnica ale jednak mnie nie bypp na niego stac. A po drugie moj jest bez dpf. Jak ktos chce jakies info to na pw

Opublikowano

marka tak, ale ten model nie.

a dlaczego? seria M to jakaś lipa?

Ja w lutym wzialem farmalla 105a. Spalanie podobne do zetora kolegi powyzej. 105u byl drozszy o okolo 20tys. Niby w stosunku do ceny calego ciagnika to już nie taka duza różnica ale jednak mnie nie bypp na niego stac. A po drugie moj jest bez dpf. Jak ktos chce jakies info to na pw

i jak na razie się spisuje case? masz może jakieś uwagi? jaka cena? będę wdzięczny za odpowiedz 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v