Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co może być przyczyną takiego chrobotnięcia przy gaszeniu silnika? Ciągnik normalnie zmienia biegi, rewers nie szarpie, przy odpalaniu ok. Na początku myślałem że to jakaś blacha w drgania wpada ale to raczej gdzieś z silnika skrzyni. Macie pomysł co to może być?

Opublikowano

Miąłem w 710 podobne chrobotanie podczas gaszenia dopóki nie chrobotnęło konkretnie (podczas siewu z agregatem aktywnym) - poleciał tłumik drgań, traktor do serwisu na tydzień, koszt w tysiącach

Opublikowano (edytowane)

No to mnie pocieszyłeś. A lepiej robić to teraz czy czekać aż padnie? I czy miałeś wcześniej zanim padł tłumik problemy ze skrzynia np. z przełączaniem biegów?

Edytowane przez majes
Opublikowano

Dzisiaj gadalem z serwisem claas i mechanik powiedzial ze moze to byc wlasnie tlumik ale ma podjechac posluchac. Cene krzyknal nawet 10000zl, zimny pot mnie oblal.

Dzisiaj na spokojnie pojezdzilem ciagnikiem i niestety slychac przy zmianie polbiegow a w szczegolnosci na wyzszych biegach przy zmianie kierunku jazdy ze jakies takie szuranie slychac. Ciagnik ma 5600mth, przy takim przebiegu moglo to juz padnac?

@ptaszyna sam to wymieniales? Czekac z tym czy robic od razu zeby szkod wiekszych nie narobilo?

Opublikowano

Wymieniałem (naprawiałem) sam, z wymianą jest trochę rozkręcania ale bez przesady. Szuranie może być słychać bo jak sprężyny popękały i powylatywały to mogą gdzieś ocierać ( w środku jest mało wolnej przestrzeni). Jak jest mocno odczuwalne to z wymianą bym nie czekał (prędzej czy później i tak trzeba) a jak się tłumnik rozleci w środku to może przy okazji coś rozwalić (korpus).

Opublikowano

Katalogu nie mam, ale tu jest nie potrzebny bo po rozpołowieniu jest tylko jeden wałek sprzęgłowy który wchodzi w tłumnik i nic więcej a na silniku jest koło zamachowe do którego przykręcony jest ( zwykłymi) śrubami ów tłumnik.

Opublikowano (edytowane)

mazowieckie

 

@Ptaszyna dzięki na razie za pomoc, znalazłem docisk za 1500zł LUK tylko jeszcze robociznę trzeba doliczyć, no ale to nie kilka tysięcy, no i mam nadzieję że to tylko to będzie.

 

 

Znalazłem w firmie Rol Parts http://www.rol-parts...zeglo,c151.html tłumik jakiejś holenderskiej firmy za 900zł. Facet mówi że sprzedają tego sporo i nie ma reklamacji.

Edytowane przez majes
Opublikowano

moje okolice, czyli trasa LBN-Bychawa, a dokladnie Bychawka Trzecia, niestety numeru telefonu nie posiadam

pisz na PW to postaram sie jakos Cie doprowadzic na miejsce, mysle ze nie bedzie trudno trafic ;)

Opublikowano

U mnie też .tylko na filmie celowo zmniejszam obroty tak że silnik zaczyna nie równo pracować . Wtedy zaczyna pukać

Ja doszedłem do wniosku że to mechanizm rewersu ma już luzy i to jest powodem

pozdr

Opublikowano

jednak dochodze do wniosku że to ten amortyzator.

A czy u Ciebie kiedy był on zurzyty było zjawisko takiego luzu w skrzyni podczas gwałtownego dodania i odjęcia gazu ??

pozdr

Opublikowano

A w uszkodzonej tarczy byly popekane spręzynki w tłumiku czy tylko dostały nadmiernego luzu ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez RolnikTivi
      Witam, w tamtym roku jesienią zrobił mi się luz na tulejach przedniego napędu, wymieniłem tuleje, wspornik główny ładnie pod wymiar większej tulejki wytoczył mi tokarz(był podrapany) i po złożeniu tuleja mniejsza mi wychodzi trochę i zatrzymuje się o obudowę wału przenoszacego napęd, mogłem to źle złożyć, tzw odwrotnie może któraś tuleje włożyłem? Proszę o pomoc 
    • Przez michroz
      Dzień dobry,
      Proszę o podpowiedź czy skomplikowana jest wymiana uszczelniacza/pierścienia uszczelniającego w przystawce przedniego napędu w Aresie 550 RX.
      Czy trzeba odkręcać przystawkę od skrzyni czy może istnieje możliwość dobrania się do tego w jakiś prosty sposób ?
      Z góry dziękuję za podpowiedźi.
    • Przez goldspider
      Witam. Mam problem z sterowaniem podnośnikiem  z błotników, otóż opuszczanie działa jak należy ale gdy próbuje podnieść to TCE10 się blokuje (tak jak po zgaszeniu traktora). Włącznik sprawdzony, kable całe, sterowanie TCE10 z traktora działa jak należy, nic nie mruga. Proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v