Skocz do zawartości
majes

chrobotanie przy gaszeniu Ares 550

Polecane posty

majes    4

Co może być przyczyną takiego chrobotnięcia przy gaszeniu silnika? Ciągnik normalnie zmienia biegi, rewers nie szarpie, przy odpalaniu ok. Na początku myślałem że to jakaś blacha w drgania wpada ale to raczej gdzieś z silnika skrzyni. Macie pomysł co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KACZOR1984    1

Miąłem w 710 podobne chrobotanie podczas gaszenia dopóki nie chrobotnęło konkretnie (podczas siewu z agregatem aktywnym) - poleciał tłumik drgań, traktor do serwisu na tydzień, koszt w tysiącach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

No to mnie pocieszyłeś. A lepiej robić to teraz czy czekać aż padnie? I czy miałeś wcześniej zanim padł tłumik problemy ze skrzynia np. z przełączaniem biegów?

Edytowano przez majes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    125

Nie jest tak źle to jest to; http://allegro.pl/amortyzator-tlumnik-drgan-renault-ares-i4388836376.html, wystarczy rozpołowić ciągnik jak tradycyjnie do sprzęgła nie trzeba spuszczaś oleju ze skrzyni. Tłumnik znajduje się w miejscu tradycyjnego sprzęgła i wymiana nie trwa tydzień najwyżej 2 dni. W moim wymieniłem niektóre sprężyny ( były popękane) i się uspokoiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Dzisiaj gadalem z serwisem claas i mechanik powiedzial ze moze to byc wlasnie tlumik ale ma podjechac posluchac. Cene krzyknal nawet 10000zl, zimny pot mnie oblal.

Dzisiaj na spokojnie pojezdzilem ciagnikiem i niestety slychac przy zmianie polbiegow a w szczegolnosci na wyzszych biegach przy zmianie kierunku jazdy ze jakies takie szuranie slychac. Ciagnik ma 5600mth, przy takim przebiegu moglo to juz padnac?

@ptaszyna sam to wymieniales? Czekac z tym czy robic od razu zeby szkod wiekszych nie narobilo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Wymieniałem (naprawiałem) sam, z wymianą jest trochę rozkręcania ale bez przesady. Szuranie może być słychać bo jak sprężyny popękały i powylatywały to mogą gdzieś ocierać ( w środku jest mało wolnej przestrzeni). Jak jest mocno odczuwalne to z wymianą bym nie czekał (prędzej czy później i tak trzeba) a jak się tłumnik rozleci w środku to może przy okazji coś rozwalić (korpus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

masz może jakiś katalog części z tego miejsca, zawsze łatwiej to robić jak widać co jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Katalogu nie mam, ale tu jest nie potrzebny bo po rozpołowieniu jest tylko jeden wałek sprzęgłowy który wchodzi w tłumnik i nic więcej a na silniku jest koło zamachowe do którego przykręcony jest ( zwykłymi) śrubami ów tłumnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

mazowieckie

 

@Ptaszyna dzięki na razie za pomoc, znalazłem docisk za 1500zł LUK tylko jeszcze robociznę trzeba doliczyć, no ale to nie kilka tysięcy, no i mam nadzieję że to tylko to będzie.

 

 

Znalazłem w firmie Rol Parts http://www.rol-parts...zeglo,c151.html tłumik jakiejś holenderskiej firmy za 900zł. Facet mówi że sprzedają tego sporo i nie ma reklamacji.

Edytowano przez majes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

kolego jakie woj. ?

jesli masz niedaleko naprowadze Cie na dobrego mechanika

 

 

Skąd on jest? Daj jakiś kontakt do niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

moje okolice, czyli trasa LBN-Bychawa, a dokladnie Bychawka Trzecia, niestety numeru telefonu nie posiadam

pisz na PW to postaram sie jakos Cie doprowadzic na miejsce, mysle ze nie bedzie trudno trafic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Nie u mnie to chrobotanie jest tylko przy gaszeniu ciągnika i jego zapalaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    9

U mnie też .tylko na filmie celowo zmniejszam obroty tak że silnik zaczyna nie równo pracować . Wtedy zaczyna pukać

Ja doszedłem do wniosku że to mechanizm rewersu ma już luzy i to jest powodem

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majes    4

Wymieniłem amortyzator drgań i jest ok. Także u mnie on był problemem. Całkowity koszt 2100zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    9

jednak dochodze do wniosku że to ten amortyzator.

A czy u Ciebie kiedy był on zurzyty było zjawisko takiego luzu w skrzyni podczas gwałtownego dodania i odjęcia gazu ??

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    9

A w uszkodzonej tarczy byly popekane spręzynki w tłumiku czy tylko dostały nadmiernego luzu ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×