Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
peecon

mtz 50 ciężko pali

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
peecon    0

Witam, mam problem z moim bielaruskiem, przeczesałem forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu ale mimo kilku zabiegów próby naprawy ciągnik nadal ciężko pali, a wręcz już w ogóle nie chce odpalić.

Traktor jest z 1974 roku od ok 7 lat jest używany sporadycznie do lekkich prac wokół domu i lesie raptem kilka dni w roku. Od ostatniej zimy wymieniłem w nim: akumulator, rozrusznik na nowej generacji, wtryskiwacze razem z gniazdami, profilaktycznie oddałem pompę do regeneracji, poprawiłem instalację elektryczną razem z grzaniem świec. Po zamontowaniu pompy ciągnik palił tak jak wcześniej z wielkim problemem i tylko z samostartem. Popracował kilka godzin bez obciążenia, zgasiłem go by dokręcić przewód bo sączyło się z niego paliwo i już nie odpalił. Dodam że ciągnik cały czas kopcił na niebiesko przed tymi wszystkimi zabiegami i także po.

Po kolejnym przeszukaniu forum zacząłem ustawiać zapłon zgodnie ze wskazówkami kolegi Seweryna20. Okazało się że pompa po regeneracji nie podaje w ogóle paliwa mimo kręcenia z 2 godziny ręcznie i rozrusznikiem, więc ponownie zamontowałem pompę która była wcześniej w ciągniku (do regeneracji dałem pompę zapasową leżącą od kilkunastu lat na półce). Po godzinie walki udało się ustawić zapłon. Po ustawieniu zapłonu widzę kolosalną różnicę w szybkości i płynności kręcenia rozrusznikiem ale mimo to od feralnego zgaszenia, ciągnika nie mogę go odpalić. Proszę o poradę jaką rzecz następną powinienem sprawdzić?

Dodam że jak się później okazało pompa którą dałem do regeneracji na tabliczce miała 2200 ob/min a oryginalna siedząca w ciągniku 1600ob/min, proszę o podpowiedź czy to ma jakieś znaczenie skoro przy obu pompach jest taki sam problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten problem nie muśi być od pompy raczej gdy niebieski dym to tłoki i tuleje wymień a gdy ci nie pali to może zatkany jest wąż od paliwa i dlatego a jak nie to posprawdzaj w pompie zawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Zacznij od początku,czyli od zbiornika. Spuść paliwo i wykręć kranik - zobacz, czy jest drożny i niema w nim syfu. Często się przytyka różnym badziewiem. Potem sprawdź odstojnik. Przedmuchaj przewód od zbiornika do odstojnika, syf potrafi zatkać wejście z przewodu do sruby w odstojniku. Odstojnik warto wyczyscić, bo pewnie długo nikt do niego nie zaglądał. W następnej kolejności wymień filtr dokładny paliwa i przedmuchaj przewody od odstojnika. Po tych zabiegach, gdy upewnidz się, że dopływ paliwa jest drozny, odpowietrz pompę wtryskową przepompowując ręczną pompką. Ciągnik powinien zapalić.

 

Warto też zajrzeć do pompy (do regulatora) i zobaczyć, czy listwa sterująca dawką paliwa nie zacina się i jest w pozycji "rozruch", bo inaczej w życiu nie zapalisz.

 

Mój po remoncie, gdy jest zimny też dymi delikatnie na niebiesko, po rozgrzaniu mu przechodzi. Zimny także ciężko odpalić bez świec, trzeba kilka obrotów wału.

 

Warto byłoby takze zajrzeć do luzu na zaworach - pewnie od dawna tam nikt nie zaglądał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbyszekbrzuze    111

No i pomiar kompresji by sie przydal. Poza tym, kiedy byl silnik robiony? Jesli po regulacji zaworow nie bedzie poprawy to glowica do regeneracji, albo chociaz dotrzyj zawory pastami zaworowymi, koszt niewielki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peecon    0

Dzięki odpowiedź, muszę jeszcze dodać parę informacji. Silnik był robiony z 8-9 lat temu ale jak mówiłem wcześniej ciągnik od siedmiu lat był używany może z 30-40 godzin rocznie. Dawno bym go opchną w ludzi, ale mam do niego tura który w zasadzie jest mi w nim najbardziej potrzebny i jest więcej warty od tego ciągnika.

Jesienią mechanik sprawdzał mi sprężanie i powiedział że jest ok, ale niestety nie podał wartości.

Grzanie świec działa.

Odstojnik wyczyściłem i zmieniłem przewody paliwowe bo stare były sztywne i łapały powietrze. Stara pompa podaje paliwo, sprawdziłem kręcąc rozrusznikiem przy odkręconych przewodach przy wtryskiwaczach.

Myślę że moim kolejnym krokiem jest sprawdzenie luzu na zaworach ale przyznam że nigdy tego nie robiłem więc potrzebuję wskazówki jak to zrobić (szczelinomierz posiadam).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

W MTZ82 luzy zaworowe to 0,3mm na cieplym silniku, regulacja prosta. Nie wiem, czy w 50 tez jest 0,3, ale powinno. Nie powinienes miec problemow z takim przebiegiem od remontu, to jest twarda maszyna.

Masz racje, nie warto go sprzedawac, nie oplaca sie.

Jeszcze moze byc problem we wtryskach, moga byc od 82, a Ty masz komory wirowe w glowicy i musza byc inne koncowki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peecon    0

Jak będę miał chwilę to się wezmę za luzy zaworowe. A z wtryskiwaczami miałem zagwozdkę ponieważ wziąłem na wzór stary wtryskiwacz do sklepu i jedyny wtryskiwacz jaki najbardziej pasował był od c-330 był jedynie o 5 mm dłuższy, no i teraz mam w swoim mtzcie wtryski od ciapka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Wybór końcówek to był błąd. Bo wbrew pozorom to są różne końcówki, przystosowane do pracy przy różnych cisnieniach wtrysku. Poza tym najważniejsze w tym układzie jest umiejscowienie wtryskiwacza w komorze wirowej tak, aby uzyskać optymalne zawirowanie mieszanki i jej optymalne spalanie. Konstruktorzy nie po to wymyślili wtryskiwacz o takiej, a nie innej długości, aby go dowolnie zmieniać. W tej chwili prawdopodobnie twoje wtryski leją po ściankach komory wirowej i dlatego masz problem z zapaleniem.

 

Cisnienie wtrysku w MTZ-50 to tylko 135bar, w ciapku C330 ztcmw 165bar. Nie wiem, na jakie ciśnienie ustawił ci magik wtryskiwacze, ale jeśli na 165, to stara pompa może mieć problemy z utrzymaniem takiego cisnienia, zwłaszcza na niskich obrotach przy rozruchu.

Sam miałem ten problem, gdy oddałem wtryskiwacze do sprawdzenia i dostałem takie wyregulowane na 165bar. Rano przy o stopni ciągnik palił jak ostatni rzęch. Gdyby nie grzałka w bloku i swiece, to pewnie i ciąganie by nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peecon    0

Niestety ale w sklepie w mojej okolicy nie ma wtryskiwaczy typowych do mtza, ale jak tylko dorwę oryginalne wtryski to na pewno się w nie zaopatrzę. Co do ciśnienia to koleś od regeneracji pompy mówił że ciśnienie na wtryskiwaczach powinno być 175 a w sklepie gdzie kupiłem wtryskiwacze 170 dodam że pytałem o ciśnienie do mtzta 50.

A problem z paleniem miałem identycznie taki sam ze starymi jak i nowymi wtryskiwaczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    259

Moja rada - zmień fachmana od pomp, bo nie wie, co mówi, pewnie nigdy pompy od MTZ-50 nie miał w rękach. Ściągnij sobie instrukcję z neta do MTZ-50 i poczytaj.

Ciśnienie nominalne 135kg/cm2, dopuszczalne 115-135.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez andrzej2110
      Witam
       
      Mam problem z 3512. Gdy chce go odpalić z komina leci czarny dym a silnik nie chce załapać. na hol zapala. Co zrobić żeby palił z rozrusznika?? Dodam ze wtryski ma wymienione i zawory były regulowane.
    • Przez Wojtek
      ile wam palą te ursusy na mtg i na ile godzin pracy ciezkiej lub lekkiej starcza pełen gorny zbiornik
      jak bym nie kombinował czy jezdząc na obrotach 1500-1700 w orce czyw innych pracach czy obrotach 2100-2400 zawsze mi gasnie ciagnik z braku paliwa po około 7 godzinach,( mam 1224, pzrez kilka dni chodziła w turbo ale sie zatarła i znowu jest bez turbo, pompa jest spowrotem zmieniona od bez turbo)
    • Przez TomekPL
      Mam problem nie wchodzi mi 1 (jedynka) czy to polowa czy szosowa. Żadnych zgrzytów nic wszystkie inne biegi wchodzą bez problemów.
       
      Co może być?
    • Przez Tomek2213
       
      http://otomoto.pl/john-deere-5070m-A125759.html co sądzicie o tym ciągniku.może ktoś taki posiada prosiłbym o opinię jakiegoś posiadacza tego modelu
    • Przez norek007
      Opiszcie ciągnik i z czym pracuje na jaka głebokość, podajcie model, przebieg oraz ile wam spala na ha (l/ha) itp.
×