Skocz do zawartości
adiksutil16

Zetor 7340 problem z podnośnikiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
adiksutil16    9

Witam. Ostatnio w 7340 pojawił się problem że jak się olej zagrzeje to bardzo słabo podnosi. Na zimnym oleju jest ok. Mażety na podnośniku dobre bo jak zostawie agregat prawie 2 tony na podnośniku to przez noc mało co opadnie prawie wcale. Wymieniłem pompe hydrauliczną (jest pod kompresorem) założyłem nawet wydejniejszą od zetora 9540 i problem nie znikł. Na zimnym oleju jest super nawet lepiej niż na poprzedniej pompie, wręcz ciągnik przydusi jak podnosi agregat na wolnych obrotach a jak się olej zagrzeje zaczyna bardzo powoli podnosić wręcz trzeba przygazować. Ktoś miał podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Witam. Ja właśnie mam podobny problem ze swoim Zetorkiem 7745, po wymianie pompy kapke lepiej podnosił, ale ciągle słabo, a już bele ładowaczem podnieść żeby ja wrzucić do wozu paszowego to jest masakra, bez przy gazowanie nie pójdzie, ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i niestety wygląd na to że rozdzielacz jest do wymiany, podejrzewam że u Ciebie może być to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    784

A filtr oleju sprawdzałeś? Często on jest przyczyna grzania się oleju. Lub jest coś nie tak i hydraulika jest cały czas pod ciśnieniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Ja też ma go podłączonego prosto ze skrzyni a nie z wyjść z tyłu,ładowacz też ma własny rozdzielacz, ale jak dobrze mi wiadomo to olej do ładowacza i tak przechodzi przez rozdzielacz ciągnika, a następnie trafia do rozdzielacza ładowacza, a przewody które masz zapewne przykręcone od spodu do skrzyni to są powroty oleju nie jego zasilanie. Także pozostają trzy opcje, albo konkretnie zawalony filtr, albo rozdzielacz, albo pęknięty przewód który podaje olej z pompy do rozdzielacza w środku skrzyni, bo innych opcji to już chyba niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Witam

Nie wiem dokładnie jak w tym modelu 7340 jest ta hydraulika rozwiązana,ale ja bym sprawdził zawór bezpieczeństwa ten najbliższy za pompą. To tam może być wyrobiona iglica i ucieka olej jak zagrzany. Podejrzewam ,że tylko pompa jest przeniesiona a olej wchodzi rurką od spodu w dekiel i olej idzie przez rurkę do rozdzielacza tak samo jak w starszych modelach zetorów. Tam sa takie tulejki centrujące z oringami (jedna pomiędzy deklem na dole a druga od góry w rozdzielaczu) jak te oringi są stare to też lubi je wypchnąć i ciśnienie ucieka.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Jeden jest na dole w deklu str 152 poz 4

Drugi zawór przy cylindrze podnośnika ale on raczej jest dobry jak przez noc nie opuści to nie jego wina.

jeszcze tulejka i oringi to poz 9 i 82 . Takie same są od góry pomiędzy rozdzielaczem.

 

http://zetor2.gartproject.com/content/image/z_3320-7340%20-%202002(1).pdf

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Spoko ,niestety rozebrać musisz po kolei i sprawdzać po złożeniu czy jest poprawa inaczej nie znajdziesz przyczyny. Zasada jest taka,że zaczynamy sprawdzać od najtańszych rzeczy typu oringi, uszczelki,zawory a na końcu dopiero rozdzielacz lub pompa.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Ja już mam pompe nową więc odpada. Dół też juz sprawdzony oringi były wszystkie dobre, iglica zaworu bezpieczeństwa też wyglądała ok. Jeden oring tylko wymieniłem. Przeczyściłem tylko zawór i poskładałem spowrotem. Jak przyjedzie zima to napalę w warsztacie i biorę się za zrzucanie podnośnika. Ciekaw jestem co tam zobaczę, mam nadzieję że to nie będzie wina rozdzielacza, bo będą duże koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    0

Ten zawór bezpieczeństwa sprawdź lepiej w jakimś warsztacie czy na pewno ma dobre ciśnienie otwarcia, bo niekiedy na oko jest ok, a w praktyce wychodzą cyrki. No i w takich sprawach przydaje się manometr, który możesz podłączyć do wyjść z tyłu ciągnika i w inne miejsca do kontroli ciśnienia aby mieć pełniejszy obraz awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Jarek22B
      Witam
      Ostatnio trochę remontowałem swojego 5245 głównie nowe uszczelniacze i drobne rzeczy. Niestety po remoncie coś mi zgrzyta i i czuję drżenie/wibracje z lewej strony podłogi (jak dźwignia od przedniego napędu). Te zgrzytnięcia są co pewien czas - mam wrażenie że jak ciągnik jedzie pod górkę (nawet ta małą) - ale mogę się mylić bo boję się więcej jeździć.
      Miał ktoś coś podobnego? Jakieś wskazówki?
      Dodam że ściągałem dekiel ze skrzyni i wymieniłem bezpieczniki oraz rozbierałem przystawkę od przedniego aby wymienić uszczelniacze. Niby wszystko złożone prawidłowo ale jakiś problem jest. Nie wykluczam tez usterki bo Zetorkowi stuknęła 30-tka.
       
    • Przez Enter_680
      Witam , planuje kupno ciągnika około 70-80 km . Prosty , zwinny , niezawodny i tani w eksploatacji . Myślałem nad kupnem Zetora 7211 lub 7245 . Ciągnik głównie miałby współpracować z kosiarką bijakową. Tereny mam  suche nie podmokłe ale dosyć nierówne . Chciałbym się dowiedzieć czy przedni napęd do tej pracy jest potrzebny czy nie , i czy ewentualnie może inne ciągniki w przedziale niewięcej niż 50 tyś.
    • Przez Akardin
      Witam , mam pewien problem , kombajn dostaje wibracji (az macha kabina przód tył ) podczas włączenia samej młocarni problem nie występuje natomiast jak załozyłem wszystkie pasy i włączyłem wszystko , sita podsiewacz wytrzasacze to powyzej 1000 obrotów na bebnie dostaje takiego jakby to powiedziec machania ze az macha całym kombajnem przod i tył , w czym może być problem może cos doradzicie ?
       
      PS i jeszcze jedna sprawa jest moze jakies ustawienie wysokosci podnoszenia gdyz sama gardziej podnosi do samej góry natomiast z hederem słychać takie stukniecie i wyzej nie idzie tylko sprezyny na tlokach sie cofaja.
    • Przez Plamson2
      Mam problem z przednim napędem w masseyu fergusonie kiedy chcę go załączyć  nie wyskakuje żadna kontrolka   napęd też się nie załącza niech ktoś mi podpowie co może być przyczyną
    • Przez kubaursus3p
      Czy opony 18.4/34 będą się zgrywać z przodem. przód 12.4/24 tył aktualnie 16.9/34
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.