Skocz do zawartości
adiksutil16

Zetor 7340 problem z podnośnikiem

Polecane posty

adiksutil16    9

Witam. Ostatnio w 7340 pojawił się problem że jak się olej zagrzeje to bardzo słabo podnosi. Na zimnym oleju jest ok. Mażety na podnośniku dobre bo jak zostawie agregat prawie 2 tony na podnośniku to przez noc mało co opadnie prawie wcale. Wymieniłem pompe hydrauliczną (jest pod kompresorem) założyłem nawet wydejniejszą od zetora 9540 i problem nie znikł. Na zimnym oleju jest super nawet lepiej niż na poprzedniej pompie, wręcz ciągnik przydusi jak podnosi agregat na wolnych obrotach a jak się olej zagrzeje zaczyna bardzo powoli podnosić wręcz trzeba przygazować. Ktoś miał podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Witam. Ja właśnie mam podobny problem ze swoim Zetorkiem 7745, po wymianie pompy kapke lepiej podnosił, ale ciągle słabo, a już bele ładowaczem podnieść żeby ja wrzucić do wozu paszowego to jest masakra, bez przy gazowanie nie pójdzie, ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i niestety wygląd na to że rozdzielacz jest do wymiany, podejrzewam że u Ciebie może być to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    654

A filtr oleju sprawdzałeś? Często on jest przyczyna grzania się oleju. Lub jest coś nie tak i hydraulika jest cały czas pod ciśnieniem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
venomek007    1

Ja też ma go podłączonego prosto ze skrzyni a nie z wyjść z tyłu,ładowacz też ma własny rozdzielacz, ale jak dobrze mi wiadomo to olej do ładowacza i tak przechodzi przez rozdzielacz ciągnika, a następnie trafia do rozdzielacza ładowacza, a przewody które masz zapewne przykręcone od spodu do skrzyni to są powroty oleju nie jego zasilanie. Także pozostają trzy opcje, albo konkretnie zawalony filtr, albo rozdzielacz, albo pęknięty przewód który podaje olej z pompy do rozdzielacza w środku skrzyni, bo innych opcji to już chyba niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Noo ale jeśli byłby pęknięty przewód pompa-skrzynia to byłby wyciek bo tam jest pompa na zewnątrz, a wycieku nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Witam

Nie wiem dokładnie jak w tym modelu 7340 jest ta hydraulika rozwiązana,ale ja bym sprawdził zawór bezpieczeństwa ten najbliższy za pompą. To tam może być wyrobiona iglica i ucieka olej jak zagrzany. Podejrzewam ,że tylko pompa jest przeniesiona a olej wchodzi rurką od spodu w dekiel i olej idzie przez rurkę do rozdzielacza tak samo jak w starszych modelach zetorów. Tam sa takie tulejki centrujące z oringami (jedna pomiędzy deklem na dole a druga od góry w rozdzielaczu) jak te oringi są stare to też lubi je wypchnąć i ciśnienie ucieka.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Jeden jest na dole w deklu str 152 poz 4

Drugi zawór przy cylindrze podnośnika ale on raczej jest dobry jak przez noc nie opuści to nie jego wina.

jeszcze tulejka i oringi to poz 9 i 82 . Takie same są od góry pomiędzy rozdzielaczem.

 

http://zetor2.gartproject.com/content/image/z_3320-7340%20-%202002(1).pdf

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156

Spoko ,niestety rozebrać musisz po kolei i sprawdzać po złożeniu czy jest poprawa inaczej nie znajdziesz przyczyny. Zasada jest taka,że zaczynamy sprawdzać od najtańszych rzeczy typu oringi, uszczelki,zawory a na końcu dopiero rozdzielacz lub pompa.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adiksutil16    9

Ja już mam pompe nową więc odpada. Dół też juz sprawdzony oringi były wszystkie dobre, iglica zaworu bezpieczeństwa też wyglądała ok. Jeden oring tylko wymieniłem. Przeczyściłem tylko zawór i poskładałem spowrotem. Jak przyjedzie zima to napalę w warsztacie i biorę się za zrzucanie podnośnika. Ciekaw jestem co tam zobaczę, mam nadzieję że to nie będzie wina rozdzielacza, bo będą duże koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RusiL    0

Ten zawór bezpieczeństwa sprawdź lepiej w jakimś warsztacie czy na pewno ma dobre ciśnienie otwarcia, bo niekiedy na oko jest ok, a w praktyce wychodzą cyrki. No i w takich sprawach przydaje się manometr, który możesz podłączyć do wyjść z tyłu ciągnika i w inne miejsca do kontroli ciśnienia aby mieć pełniejszy obraz awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Hubert12011
      Witam, w mojej valtrze wyskoczyły 2 kody błędu 
      001639--31--000
      i 008019--08-003
      Valtra seria t 183 2011r czekam na odp. z góry dzieki 
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
    • Przez r0bs0n_rulez
      Witam serdecznie,
      Niedawno nabyłem ładowarkę Weidemann 912 DM z trzycylindrowym silnikiem Mitsubishi. Chciałbym zapytać o kwestię napędu. Wiem, że maszyna powinna mieć napęd na 4 koła. Jednak w moim egzemplarzu zauważyłem, że ciągnie tylko przód. tzn po podjechaniu do pryzmy z wysłodkami nie jestem w stanie wbić całej łopaty, bo przód bardzo szybko traci przyczepność i kółka się w miejscu kręcą (jest ok), a tył nic. Po prostu jak by nie miał mocy i kóła się nie kręcą. Czy ktoś ma może pomysł co może być nie tak?
      Kilka pobocznych pytań
      - jaki olej silnikowy (oraz jaka ilość) do niej lejecie (dodatkowo przydałoby się kilka info o filtrach itp.) i co ile zmieniacie? (10W40 powinien być ok racja?)
      - jaki olej hydrauliczny co ile zmiana, czy fuchs agrifarm hydratec HVI 46 bedzie ok?
      - posiada ktoś katalog części do tej ładowarki, lub wie gdzie można taki nabyć? Widziałem katalogi na stronie weidemanna jednak nie znalazłem mojego typu ładowarki.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Mares
      Witam. Obecnie mam podłączonego tura pod tylne wyjścia hydrauliki i jak chce używać innej maszyny to trzeba wypinać węże od tura i w te miejsce podpinać maszynę. Chce mieć z tyłu 4 szybkozłącza gdzie pod dwa będzie wpięty tur a pozostałe dwa gniazda będą do maszyn. I mam pytanie, zawór odcinający tura musi być na zasilaniu i na powrocie czy tylko na zasilaniu wystarczy ? Poniżej zamieszczam rysunek z tym o co mi chodzi.
      PS. Czy lepiej dać zawory 3 drożne ?

×