Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jak jest zgaszony to nie przekrecisz, a dlaczego to poczytaj wczesniejsze posty, najlepszym sposobem na wlaczenie wom jest wlaczenie go w czasie gaszenia silnika, choc nieraz wskoczy ma zgaszonym jak sie tryby dobrze uloza. Jak nie mial pelnych obrotow to pewnie tasme trzeba podciagnac.

Opublikowano

Jeżeli dasz dźwignię koło fotela na wyłączony to nie obrócisz wałkiem bez względu na to jak jest ustawiona dźwignia wyboru zależny/niezależny. Bo wałek jest zahamowany, zblokowany z mechanizmem załączania przez taśmę.

Tylko gdy dasz zależny/niezależny na neutralną i włączysz wałek koło fotela. Tylko po co taka kombinacja?

Opublikowano

Dokładnie tak napisałem. Kombinację tą stosuję gdy podłączam wałek przy prasie rolującej, niestety nie da się nim ruszyć (bez dźwigni) w żadną stronę i do tego jest dość ciężki (podwójny przegub) więc łatwiej jest ruszyć WOM-em przy ciągniku...

Opublikowano

u mnie nic się nie przestawia między zależny a nie zależny wom po prostu na wyłączonym silniku dźwignie obok fotela daje w położenie pomiedzy włączone a wyłączone(to jest chyba ustawienie przy regulacji taśm) i mogę z tyłu krecić wałkiem ręką.

Opublikowano

ostatnio odkręcałem tylnią pokrywę wałka i po odkręceniu tej pokrywki na wieszchu to zauważyłem że niema tam płytki ustalającej co się mogło z nią stać a powinna być podług katalogu

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie wystepuje nic takiego, jest blaszka przygrzana do pokrywki i to trzyma te plaskie sruby, w MTZ82 z 1984 roku tez nie bylo zadnej dodatkowej blaszki.

W MTZ 50 pewnie jest inaczej, bo tam sa sruby 6-katne...

 

Ale tutaj to moim zdaniem jest nieco dziwna wersja, otwory, zawleczki...

http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=475

W papierowym katalogu nie ma

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Strona 113 nr. 7. To regulacja a na niej blaszka. Jest ona w każdym mtz-cie 80/82 bez względu na rok produkcji. Jeśli jej nie ma to świadczy tylko o tym że ktoś już coś spiepszył.

Mam papierowa instrukcję obsługi mtz-ta w małej budzie i jest, instrukcję nowszego w dużej kabinie i jest w katalogu mtz-ta w małej budzie jest, w nowszym 8xx, 9xx jest.

Opublikowano

pany znalazłem tę blaszkę była na spodzie tylniego mostu patafiany co na gwarancji mi robili symering na wałku bo przeciekał coś zle zabezpieczyli że wyskoczył ;[

Opublikowano (edytowane)

Trochę ze mnie kopidołek. Ta blaszka rozumiem, że znajdować powinna się na tych dwóch śrubach wystających a jednocześnie widocznych kiedy odkręcimy dekielek z tyłu. A jeśli takiej nie ma to co wtedy? Czy przeszkadza to w regulacji albo w użytkowani? W czymś chyba musi bo dla jaj by jej nie założyli? I z jaką siłą dociągać te śruby bo z tego co czytałem to 10Nm. Ja to chyba dokręciłem na 4Nm ale po tej regulacji W tej pozycji neutralnej wałek stoi w miejscu, ręką tego nie obrócę. Zaś gdy dam na włączone dźwignią w traktorze to chodzi ale na ile poprawnie to nie wiem bo do niczego nie podczepiałem. Tyle że dziwi mnie fakt taki: Pozycja neutralna czyli ta kiedy wkładamy to zabezpieczenie w korpus nagle stała się punktem kiedy WOM jest wyłączony. Dodam że tą neutralną ustawiłem tak że dźwignia w traktorze jest po środku( mam mtz 50 i od dźwigni wom jest taki półksięzyc z trzema wyżłobieniami). Ogólnie po tym dokręceniu skok dźwigni jest tylko z pozycji środkowej do włączonej na dźwigni w mtz, zaś tej skrajnie wysokiej która niegdyś służyła mi jako punkt wyłączający wom teraz jest niedostępna do przesunięcia. I gdzie tu moje błędy?

 

 

PS. Osłona daszkowa ? Która to część bo nie czaję? Ta klapka przy siłowniku czy coś innego? MTZ 52

Edytowane przez mchammer
Opublikowano

Nie kolego, nie od dekla. Odkręcam dekiel ten który jest przy siłowniku(pokrywka na 4 czy tam 5 śrubek). Wtedy moim oczom ukazują się jakieś dwie długie śruby regulacyjne i oto właśnie wspomniane śruby dokręcałem dynamometrycznym. Całość dosyć rozumiem ale patrząc w ten katalog od belarusa ze 113 strony mam wrażenia że elementu numer 12 nie mogę zlokalizować. Tej blaszki mimośrodu czy jak to się dokładnie nazywa. Patrząc na schemat to nie znajduje się ona ani przy wałku wychodzącym z ciągnika ani pod dekilkiem przy siłowniku, a już chyba nigdzie indziej u mnie nie ma czego odkręcić żeby to znaleźć. Ogólnie to chyba sobie poradziłem z dziadostwem na chłopski rozum, ale chciałbym to zrozumiem "po rusku".

Opublikowano

I z jaką siłą dociągać te śruby bo z tego co czytałem to 10Nm. Ja to chyba dokręciłem na 4Nm ale po tej regulacji W tej pozycji neutralnej wałek stoi w miejscu, ręką tego nie obrócę. Zaś gdy dam na włączone dźwignią w traktorze to chodzi ale na ile poprawnie to nie wiem bo do niczego nie podczepiałem.

 

To znaczy, że napięcie taśm WOM reguluje się kluczem dynamometrycznym? Ciekawe, nie wiedziałem.
Opublikowano (edytowane)

Widzę, że podchodzisz z wyśmiewającym stosunkiem do tego co napisałem( chyba że się mylę ). Nie wiem czemu, chyba oczywiste, że gdybym wszystko rozumiał to nie pytał bym o to. Wnioskowałem to 10 Nm z tego względu " wyregulowania położenia taśm hamulcowych (w stosunku do bębnów) poprzez

zakręcenie śrub 7 momentem 10 Nm (1 kGm), a następnie odkręcenia o 2 ÷ 2.5
obrotu (dostęp do śrub 7 - po zdemontowaniu pokrywy, odkręcając pięc śrub,
znajdującej się na górnej części korpusu przekładni głównej tylnego mostu);"
Jest to wycinek ze strony 114.
 
 
Dzięki za informację o mimośrodzie.
Edytowane przez mchammer
Opublikowano

musisz podkręcić śrubę co odpowiada za hamowanie wom, nie pamiętam już która to śruba ale jak pociągasz dźwignię do tyłu to też musisz poczuć delikatny opór w krańcowym położeniu. a co do tej blaszki zabezpieczającej to u mnie też już jej nie było więc dorobiłem taką elipsę z płaskowniczka i założyłem tak że obejmuje obydwie śruby i jak narazie już od wiosny wszystko gra

Opublikowano

 

Widzę, że podchodzisz z wyśmiewającym stosunkiem do tego co napisałem( chyba że się mylę ). Nie wiem czemu, chyba oczywiste, że gdybym wszystko rozumiał to nie pytał bym o to. Wnioskowałem to 10 Nm z tego względu " wyregulowania położenia taśm hamulcowych (w stosunku do bębnów) poprzez

zakręcenie śrub 7 momentem 10 Nm (1 kGm), a następnie odkręcenia o 2 ÷ 2.5

obrotu (dostęp do śrub 7 - po zdemontowaniu pokrywy, odkręcając pięc śrub,

znajdującej się na górnej części korpusu przekładni głównej tylnego mostu);"

Jest to wycinek ze strony 114.

 

 

Dzięki za informację o mimośrodzie.

To nie było ironiczne, naprawdę nie wiedziałem. Nie mam książki serwisowej. Mechanik ustawiał mniej więcej, ja później też. Może dlatego tyle mam z nim kłopotów.

Opublikowano

A ja zadam inne pytanie - jak wyeliminować luz końcówki WOM w MTZ. Końcówka jest z tego co pamiętam  na 4 lub 5 wałeczków mocowana + seger. Czy w grę wchodzi tylko rozbiórka i wymiana całego sprzęgła z obudową wałka ?

Opublikowano

mam pytanie w moim belarusie 820 ślizga się wom , regulacja taśm nic nie daje a taśmy wyglądają jak nowe .wyrobił mi się ten wieloklin od końcówki wom więc czeka mnie wymiana całego mechanizmu . i stąd moje pytanie czy ten mechanizm pasuje od innego mocniejszego modelu np. 1222 . robił ktoś coś takieo czy ta kombinacja ma sęs 

Opublikowano

a Dociagałes ta sprezyne co włacza wałek ? ona jest w takiej puszcze po prawej stronie od tyłu za prawym kołem i moze byc tak ze nie dociaga całkiem tasmy do konca

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masiew
      mam MTZ-a z 80 roku. mam problem z przekażnikiem. nie mogę go włączyć. odkręciłem ztyłu ten dekiej z końcówką WOM bo myślałem że rozsypały się wałeczki zabezpieczające ale okazało się że wałek wychodzący ze skrzyni obraca się swobodnie. jaka może być przyczyna? może ma ktoś schemat WOM-u ? bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v