Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli ciągnik jest na gwarancji nie radzę. Ludzie zżymają się jak ktoś powie, że jd dużo pali. A potem szukają kto im egr wyłączy. Wywalenie dpf a w ciągniku na gwarancji to już w ogóle niesamowity pomysł.

Opublikowano

Wyłączając EGR nie robimy żadnej ingerencji mechanicznej. Wyłączenie jest programowe wiec nie widzę powodu dla którego nie poleca się tego robić w maszynach na gwarancji. W przypadku kiedy EGR jest uszkodzony (zacięty w pozycji otwartej lub w jakimś stopniu uchylony) wtedy trzeba zaślepić dopływ spalin do tego zaworu. Jednakże dobrze wykonana usługa także nie pozostawia śladu i w każdej chwili można przywrócić maszynę do stanu z przed modyfikacji. Znam przypadki w Niemczech (gdzie John Deere umożliwił wykupienie pięcioletniej gwarancji) w których rolnicy po zakupie maszyny extremalnie zwiększają jej moc ( dużo ponad granicę bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku). Po ok roku maxymalnie dwóch latach silnik ulega uszkodzeni. Maszyna zostaję przeprogramowana do nominalnej mocy i trafia do serwisu na gwarancje. Znam 3 takie przypadki i w żadnym z nich gwarancja nie została odrzucona .

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze jeśli chodzi o te przypadki wykupowania gwarancji i tuningu. Uczestniczyłeś bezpośrednio w załatwianiu spraw gwarancji, obiegu dokumentów kupującego z dealerem? Czy tylko znasz taką historyjkę z wielu podań ludowych i legend jakich zawsze pełno na rożne tematy.

Po drugie w tamtych serwisach pracują takie głupki czy może nie chcieli widzieć prawdziwego powodu awarii z różnych przyczyn? Takie przyczyny mogą być różne. Znajomości, dodatkowa gwarancja może pokrywać koszt nowego motoru, serwis dostaje zwrot kosztów takiej naprawy od jd a więc na tym zarabia, itd. Teoretycznie więc w ich interesie jest tego nie widzieć, gdy np jeszcze znają właściciela. W wielu serwisach vw w Polsce tak swego czasu było.

Po trzecie można dokonać modyfikacji o ile nasza ingerencja w sterownik nie pozostawia w nim śladu. Nie wiem jak jest w jd. Ale niektóre pojazdy w swoich sterownikach zapisują daty ingerencji/podłączenia pod kompa, oraz kto to zrobił.

No i na koniec niektórzy dealerzy załatwiają takie usługi oficjalnie. Contractus swego czasu organizował taki tuning..

PS jeśli pojeździmy sobie z wyłączonym egr em. I zechcemy go ponownie aktywować z różnych powodów. Np jadąc do serwisu z inna usterką. Egr ze względu na długie pozostawanie w bezruchu może nie chcieć z nami współpracować i mamy poważny problem. Wg mnie lepiej poczekać rok czy dwa. Jeśli kogoś stać na jd to przez rok czy dwa z torbami nie pójdzie przez egr.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Odpowiedz pierwsza:

Przypadki te z nam ze źródeł bezpośrednich czyli od właściciela maszyny (Niemca) i właściciela serwisu (także Niemca).Gwarancja została wykupiona na okres 5 lat. Nie ma niej mowy o żadnych tuningach ( zwiększenie mocy robi się nieoficjalnie

Odpowiedź druga

Nie uważam ż pracują tam tłumoki. Znam chłopaków osobiście. Fakt że nie wszyscy są kompetentni ale i kadra polskich serwisów zostawia bardzo wiele do życzenia. Prawda jest taka, że w Polsce kto a łeb na karku, nie długo pracuje serwisie tylko otwiera na własną rękę.

odpowiedź trzecia:

Przy użyciu oryginalnego interfejsu i kilku narzędzi pomocniczych, można zaprogramować sterownik bez śladu

 

Jeżeli pojedziemy do serwis z aktywowanym uszkodzonym zaworem EGR to zapewne zostanie nam od wymieniony na nowy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Koledzy a czy przy wyłączeniu tego EGR czy innych części da się zmienić dzwięk maszyny? czy zawsze będzie ona taka przymulona ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v