Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png Tak jak w temacie, chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie Fendt'a 712, 714, 716. Otóż mam zamiar kupić taki traktor, a przyznam się szczerze, że Fendt'a w swojej flocie nigdy nie miałem i nie mam z nim jakiegokolwiek doświadczenia... Jednym z moich pytań, które chcę Wam zadać to, to jak sprawdzić skrzynię Vario. Zaś drugim moim pytaniem jest jak sprawdzić w nim całą elektronikę. Nie chciałbym mieć żadnych przygód z ciągnikiem po jego zakupie... No i jeśli możecie to powiedzcie mi jak najwięcej o tym traktorze http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png i czy w ogóle dobrze, że postawiłem na Fendt'a. aaa i jeszcze jedno- traktor miałby być z 2001-2008 roku.

Edytowane przez Kryniak
Opublikowano

nie wiem jak wszystko sprawdzić, wiem że sąsiad kupił fenda w podobnym wieku, ze 2 lata pochodził mu bez awarii a potem mu skrzynia padła (vario) no i 20 tysi poszło w piach- przynajmniej tak mówił, ale czy mówił prawdę? drugi sąsiad kupił nieco starszego i... na razie nic się nie dzieje. tak ogólnie to ciągniki dobre i wytrzymałe ale wiadomo, jak coś strzeli to i z kosztami trzeba się liczyć z reguły większymi.

Opublikowano

ostatnio w sklepie spotkalem goscia ktory szukal czesci do hamulcow do fendta tylko nie pamietam modelu. cylinderki i klocki bodajze to w sklepie za zamiennik powiedzieli 1800 na kolo a oryginal cos ok 3300 . w szoku bylem :)

Opublikowano

To już sam nie wiem co robić... a jak sądzicie, czy jeśli znajdę Fendt'a w dobrym stanie z ok. 5k mtg na szafie to pochodzi jeszcze bez jakichkolwiek przygód? oraz mam jeszcze jedno pytanie odnośnie skrzyni- jak ona działa prawidło, a jak jeśli jest zużyta?

Opublikowano

ostatnio w sklepie spotkalem goscia ktory szukal czesci do hamulcow do fendta tylko nie pamietam modelu. cylinderki i klocki bodajze to w sklepie za zamiennik powiedzieli 1800 na kolo a oryginal cos ok 3300 . w szoku bylem :)

 

Coś ostro pomieszałeś, bo na tyle nie ma klocków, tylko tarcze, klocki są na przód i nie ma ich na każde koło osobno lecz s razem na wale napedowym... W Vario jedynie z tego co wiem można sprawdzić w terminalu ciśninie skrzyni, ale to nic Ci nie da bo pewnie będzie dobre, ta skrzynia się psuje raczej na "raz" a nie np. że powoli coś siada..

Opublikowano

jak sie zepsuje to będziesz wiedział :) prawdopodobnie będzie miał problemy z ruszaniem, zgrzyty przy ruszaniu- ale to tylko moje przewidywania- tak logicznie myśląc i biorąc pod uwagę zasadę działania.

moim zdaniem da się coś wyszukać ale gwarancji to ja ci nie dam, z ciągnikami podobnie jak z samochodami używanymi, rzadko da się kupić coś z sensem, ale jak już w niego wpakujesz kasę to nie warto sprzedawać.

Opublikowano

co do hamulcow to napisalem "bodajże"to klocki bo nie uslyszalem dokladnie . wiem ze hamulce na tyl i komplet na kolo cos tam ponad 3300 oryginal . niedaleko gość ma fendta nowszego juz skrzynia vario to padla mu w zeszłm roku to skrzynie gdzies do niemiec wysyłali .1.5 miecha bez ciagnika to tez nie ciekawie.

Opublikowano

Coś ostro pomieszałeś, bo na tyle nie ma klocków, tylko tarcze, klocki są na przód i nie ma ich na każde koło osobno lecz s razem na wale napedowym... W Vario jedynie z tego co wiem można sprawdzić w terminalu ciśninie skrzyni, ale to nic Ci nie da bo pewnie będzie dobre, ta skrzynia się psuje raczej na "raz" a nie np. że powoli coś siada..

 

 

To nie rower żeby klocki mieć ;)

Opublikowano

Jeśli kupisz Fendta Vario jeszcze z TMS bo naprawdę warto zainwestować w ten system to ciągnik będzie chodził co dzień, a jelonek będzie stał w garażu. Kupiłem nową 412 i myślałem że rocznie będzie pracowała ok 500-600h a w dwa tygodnie na liczniku mam ponad 100 godzin.

Jeśli kupujesz używkę to najważniejsze by jeździł nim jeden kierowca który dbał o ten ciągnik, bo jeśli jest to ciągnik z Francji lub z Niemczech to mógłby być źle eksploatowany i skrzynia za kilka godzin się rozsypie a wtedy jej wymiana kosztuje tyle co nowy ciągnik z niższej serii. Też się zastanawiałem na 716 ale dołożyłem do nowego, mniejszego i mam większą pewność że trochę pochodzi.

Opublikowano

Sprawdzić ciśnienie na terminalu , odczytać kody błędów jeżeli występują i czy idzie je skasować . Jeżeli nie idzie to sprawdzić od czego są i ewentualne koszty naprawy . Skrzynia vario zgrzytów nie będzie miała jeżeli jest w kiepskim stanie , to przecież bez stopniowa . Ciśnienie dużo powie . Sprawdzić czy przednia ośka dobrze resoruję , no wycieki silnik itp to standardowo . No i w tych ciągnikach instalacja elektryczna uwielbia się przecierać lub zgnić . Pozdrawiam Kimtc serwis

Opublikowano

oraz wszystkie śruby czy nie były odkręcane od nowości, po tym łatwo poznać czy było coś naprawiane. Ciśnienie sprawdzisz na terminalu w ostatniej zakładce jest kluczyk tam gdzie ustawia się jasność wyświetlacza i pod przyciskiem f3 masz szczegółowe dane

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzić ciśnienie na terminalu , odczytać kody błędów jeżeli występują i czy idzie je skasować . Jeżeli nie idzie to sprawdzić od czego są i ewentualne koszty naprawy . Skrzynia vario zgrzytów nie będzie miała jeżeli jest w kiepskim stanie , to przecież bez stopniowa . Ciśnienie dużo powie . Sprawdzić czy przednia ośka dobrze resoruję , no wycieki silnik itp to standardowo . No i w tych ciągnikach instalacja elektryczna uwielbia się przecierać lub zgnić . Pozdrawiam Kimtc serwis

Jak sprawdzić to ciśnienie w terminalu może ktoś podpowiedzieć..?

I te błędy?

Edytowane przez Jarunio666
Opublikowano

witam najlepiej to wez ze soba jakiegos szpeca albo kogos kto ma taki ciagnik albo jezdzil takim po tam na poczatku sam calej elektroniki nie ogarniesz czy wszystko jest sprawne PRZYGODA jak to ujoles jest prawie nie unikniona w uzywanym sprzecie tylko pytanie wieksza czy mniejsza niewiem ilo letni ten ciagnik chcesz kupic ale trzeba dobrze patrzec zeby faktycznie kupic cos z przebiegiem ok 5000tys godzin ORGINALNYCH pozd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v