Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No własnie tak jak mówisz... nawet starsze kosiarki rotacyjne miały wyjscie na kołpak i nie posiadały stozkowej osłony, poniewaz jej role spełniala osłona calkowita na wałku.... czyli rura.. osłona krzyzaków lewa + prawa, a gdy pojawily sie łaczenia na zatrzaski to połowa oslony krzyzaków znajduje sie na wałku a druga czesc na maszynie badz na traktorze jak w tym przypadku... tyle ze ciekaw jestem czy wszystkie M'ki z konca produkcji posiadaly oslony na womie.... Przez szereg lat... łaki sie zmieniły i sposob ich montazu i zabiezpiecznia w postacji montazu oslon rowniez. Czyli podsumowujac, starsze maszyny (ciagniki) posiadły wyjscia w postaci kołpaków a za całkowita osłone przeniesnia napedu odpowiadał wałek. Z biegiem czasu ich role przejeły zatrzaski i czesciowe oslony walka oraz oslona Wałka przyjecia mocy w maszynie oraz osłona WOMu w ciagniku. Teoria teorią :) a praktyka jak zawsze:)

Edytowane przez jackkk1988
Opublikowano

pozwolę sobie powiedzieć, że taka osłona to fajna sprawa, sam mam przy ciągnikach takie osłony i przy maszynach, jak takowe były montowane. a jeszcze mam na stanie 3 różnych rodzajów i to metalowe..;) jak coś to pisz na PW ;)

Opublikowano

U mnie sie poniewierają 2 takie osłony , obydwie od kombajnów anna z-644 , wiem ,że montowano równiez identyczne w rozsiewaczu "lejek" , kopaczce elewatorowej itp. i to wcale nie pod koniec lat 80 , a około roku 85 ... wychodzi na to ,że te osłony zaczęły sie pojawiac najpierw w maszynach , dopiero później w ciągnikach ursus ;) Z drugiej strony wyjscie WOM w c-330 jest pod zaczepem transportowym i nie jest to obszar szczególnie niebezpieczny dla użytkownika ciągnika + maszyny .

 

Od połowy lat 90 zaczęto robić te osłony z plastiku i nie tylko "daszek" a poprostu jakby okrągła doniczka przykręcona dnem do tych samych mocowań co koszyczek potrzebny do wałków z "widełkami" . Ciekawe ,że w u-3512 jest i osłona i koszyczek :huh:

 

Ta plastikowa osłona do 330 zbytnio nie pasuje bo zapiera o dolny zaczep - sprawdzałem .

Opublikowano (edytowane)

ale Ty mowisz o tzw kołpaku ? czyli do zamocowania wałka na 2 kołki z zabezpieczeniem czy na tzw szybkozłaczke czyli wałek sie trzyma na nacieciu. Czy o osłonie? Te kołpaki na stare wałki widzialem kiedys dedykowane do MF255/U 3512

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

ja w katalogu części zamiennych do ursus c-330m mam narysowane że dawano 2 osłony tą osłonę na końcówkę WOM oraz tą osłonę daszkową ale jak kupiliśmy nowy traktor to tej daszkowej nie było była tylko ta osłona końcówki WOM więc może pierwszy właściciel na życzenie kazał zamontować tą daszkową

Opublikowano

Witam. Szukałem na forum ale nic w tym temacie nie znalazłem.

Panowie mam problem z moim "ciapkiem" a mianowicie obrywa mi wieloklin na tarczy WOM, po wymianie tarczy na nowa po miesiacu uzytkowania jest to samo. Niedawno remontowana była skrzynia biegów i wymienione zostały prawie wszystkie koła i wałki i od tego czasu tak sie dzieje. Docisk sprzegla tez byl juz wymieniany i nie pomogło. teraz jeszcze trzeba bedzie wymienic walek WOM bo tez "zjadło" wieloklin. Jak ktos wie w czym tkwi problem to prosze o rade.

Opublikowano

u nas było to samo, wiec zakładając nową tarcze załozyliśmy dodatkowe nity pomiedzy tymi orginalnymi. Efet taki ze działa bezproblemowo do dzis:)

Opublikowano

idź do sklepu weź młotek i przebijak i przeleć tarcze bo te części to ciasto ja miałem to samo co roku nowa tarcza albo i 2, znalazłem oryginalną tarczę w garaży przenitowałem okładziny bo tarcza była spalona i teraz chodzi ok już 3 lata, te części to szmelc więc jeśli masz to załóż starą

Opublikowano (edytowane)

Ciekawa sytuacja ze po miesiącu ścięło wieloklin :blink: , toż tam jest sporo tych ząbków... nie mam pojęcia czemu tak może się dziać, szybciej by nity ścięło lub tarcza by się ślizgała. A tarcza chyba właściwą stroną wsadzona? bo inaczej by o obudowę łożyska wyciskowego opierało

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

Dobra strona jest montowana, dziś postanowiliśmy obrócić kolo zamachowe ma kolkach ustalających o 180 stopni ale po obróceniu 2 śruby z 6 nie pasują

 

 

Cytowanie poprzedniego posta. +10%

Edytowane przez lysyrolnik
Opublikowano

jutro jedziemy na "zakupy". znajomy mechanik mowi ze cos musi byc krzywe czyli jest jakies bicie albo walek albo kolo zamachowe bylo zle zamontowane ( nie dokrecone) nie siedzialo rowno na wale korbowym

Opublikowano

Musi być jakieś bicie, ale myślę że na wałku bo żeby na kole zamachowym to by ci ciągnikiem telepało bo musiało by być to odczuwalne i do tego tarczę pierwszego stopnia by tez uszkadzało ;)

Opublikowano

Dało by radę uciągnąć wałkiem napęd w przyczepie??? Niekiedy to by się przydało, było by jak 4x4 wink.gif A te przyczepy z napędem to produkowali Czy "Made in stodoła" ?

nie raczej made in to my garaż

Opublikowano

Znajomy ma tak przyczepe z mostem od autobusu aitosan

Ma tak góre że 360 z pust przyczep musiał sie dociżać podnośnikiem

Z napędem jedzie na terenowych biegach z ładunkiem 4 ton

Opublikowano (edytowane)

witam mam taki problem a mianowicie ciężko włącza się wałek, trzeszczy i nie można go wbić, trzeba go wtedy potraktować z buta

proszę o pomoc

Edytowane przez MAT912

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez lukasz9741
      Witam.
      Na początek chciał bym się przywita bo to mój pierwszy post na forum.
      Mam na imię Łukasz i posiadam ursusa c330m z1991r.
      W dniu dzisiejszym urwało mi się ramię kierownicze prawe coś takiego: http://allegro.pl/ramie-kolumny-kierowniczej-c330-ursus-oryginal-p-l-i5480372251.html
      Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
      z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v