Skocz do zawartości

Zetor 5211 zamiana filtra oleju dwustopniowego na wymienny "pp"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z userów użytkujących Zetora 5211 wymieniał filtr ten dwustopniowy z tzw "talerzykami" na całkiem inna przystawkę na filtr wymienny "pp"? Słyszałem że jest taka możliwość, ale chciałbym się czegoś więcej na ten temat dowiedzieć. I gdzie takowa przystawkę można nabyć, słyszałem coś poniekąd na ten temat, że trzeba jeszcze do tego dołożyć zawór bezpieczeństwa do pompy olejowej w silniku, czy to prawda? Proszę o wszelkie informacje. Z góry Dzięki :)

Opublikowano (edytowane)

Chodzi o filtr(y) oleju silnika tak jak w temacie. Bo mam problem, juz mi dwa razy wygoniło olej podczas pracy, i o mało silnika nie zatrzeć idzie, masakra. Wymieniałem już 3 razy ten jeden z tych kielichów, najlepsze uszczelki podkładam tam w ta podstawę filtrów, i dziś znów podczas jazdy wywaliło mi olej z silnika, i widać jak wydmuch*je na zewnątrz uszczelkę. Już nie mam innych pomysłów jak temu zaradzić, a słyszałem coś że można wymienić na filtr wymienny. Wiem że w 4 cylindrowych zetorach jest prościej dostać taka podstawę na filtr pp, w miejsce tzw. "bączka". A w 3 cylindrowych trochę komplikacji. Jedna hurtownia z częściami do Zetorów z Kalisza sprzedaje taką przystawkę, ale do 3 cylindrowych typu 4911, 5011, a do 5211 się nie nada, ponieważ mało miejsca i przeszkadza kielich filtra hydrauliki co zaraz z lewej strony obok jest...i tu jest lipa... Takie uzyskałem informacje od Właściciela tej hurtowni z częściami. Oto link do tej przystawki do starszych 3 cylindrowych zetorów http://agrozeto.pl/index.php dalej trzeba wejść w zakładkę "porady i oferty" następnie w zakładkę "wybrane oferty" i druga pozycja od góry.

Edytowane przez Cradle
Opublikowano

Ja bym najpierw podłączył manometr i sprawdził ciśnienie oleju silnika. I szukał przyczyny wydmuchiwania uszczelki ,bo wygłada na to ,że coś jest przytkane . Może zaworek w podstawie filtra wykręć i zobacz czy wszystko z nim w porzadku. Przy pompie olejowej nie ma żadnego zaworu , jedyny zawór utrzymujacy ciśnienie to ten w podstawie filtrów.

Co do przystawki na filtr wymienny PP to znalazłem kiedyś w internecie taka przystawkę w której filtr montowało sie pionowo,tylko teraz za nic nie moge tego znaleźć.

  • Like 1
Opublikowano

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

Opublikowano

Poszukałem trochę i przystawka w Polsce raczej niedostępna. Znalazłem za to na czeskich stronach taki komplet do tego silnika, tylko cena odstrasza bo kosztuje to ponad 500zł . Lepiej chyba załozyć przystawkę od 4011 i filtr od 360 ,a ten hydrauliczny filtr przesunąć jak koledzy radzą. Tutaj linki do sklepów : http://www.agrozetshop.cz/sada-pro-prestavbu-cistice-olejesitka-na-plnoprutokovy/d-86032-c-1420/

http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce=detail_polozky&id_produktu=154593

  • Like 1
Opublikowano

Radekk Faktycznie cena konkretna, ale ona jest idealna, bo ma podstawę z filtrem pionowo, to by nic nie wymagało przeróbek. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem dziś, też właśnie radzi by przerobić to na bazie przystawki do C 4011 :) Troszkę mniej to wyniesie finansowo. A co sądzisz o tej przystawce z tego sklepu co już wcześniej podawałem linka wyżej??

Opublikowano (edytowane)

Przystawka jak najbardziej dobra, do tego masz oryginalny zawór do pompy zetor i powinno to wszystko ładnie pasować.

Ja mam taką przystawkę w swoim c 355 która ma silnik zetora 4011 i działa to juz pewnie ze 20 lat .

Ostatnio sąsiadowi zakładałem do jego c4011. Tutaj kilka zdjeć jak to wygląda: http://www.fmix.pl/a...ystawka-do.html

Edytowane przez Radekk
  • Like 1
Opublikowano

Widać, że uczciwie to wszystko wygląda. A jaki koszt tej inwestycji plus minus? Tylko u mnie jeszcze będzie trochę zabawy z filtrem od hydrauliki, bo ta przystawka się nie zmieści...

Opublikowano

wszystko pięknie, ale jak ktoś tu zauważył brakuje zaworu nadmiarowego, tz w starym układzie taki zawór jes własnie w korpusie tych dwóch słoi. natomiast zakładajac taką przystawkę filtra PP musiz zdiąć michę olejową i zawór nadmiaru wkrecić na wyjściu pompy przez śrubę przelotową inaczej na wyższych obrotach będzie ci wydmuchwać olej wraz z uszczelką bądź nawet może rozerwać filtr. Przerobić możesz w każdej chwili przystawka od 4011 pasuje z małymi doróbkami. Ja bym ci proponował wykręcić zawór nadmiaru z tego co masz i jego jaki i samo gniazdo zaworu przedmuchał, wykrecając uważaj na sprężynę żeby ci nie strzeliła w kosmos.

  • Like 1
Opublikowano

filtr hydrauliki odkręć razem z uchwytem i zamocuj go na "leżąco" na łączeniu silnika ze skrzynią,tylko że wtedy trzyma sie tylko na 1 śrubie,ale ja tak mam od 5 lat i jest dobrze.

  • Like 1
Opublikowano

A jak będzie na leżąco to nic się nie stanie,bo chyba ktoś od tak sobie nie wymyślił go na pionowo.Ja to bym filtr hydraulik zostawił w spokoju a założyć filtr silnika pionowo ale znowu cena oryginalnej podstawy odstrasza.

  • Like 1
Opublikowano

kuzaj63 No trzeba będzie to jakoś pokombinować z tym filtrem od hydrauliki. A te dwa przewody od tego filtra hydrauliki to Wyrzuciłeś i jakie zainstalowałeś?? Można jakieś dane na ich temat??

 

Piotruniu25 Widzisz, jak by w bloku silnika tak było rozwiązane jak w nowszej wersji czyli 3320/40 to by przystawka się nadała od 4 cylindrowych zetorów, na pewno tańsze rozwiązanie i bez zbędnych przeróbek. A tak podstawa oryginalna to ponad 500zł, ale za to z pionowo ustawionym filtrem wymiennym.

Opublikowano

To co za różnica jest w silniku 3 na 4 cylindry?Może wielkiej filozofii tam nie ma i może się nada od 4 cylindrów.Kiedyś na allegro widziałem 5211 właśnie z filtrem PP i tam było więcej miejsca jak u mnie a tam jest ciasno że palca nie ma gdzie włożyć.

Opublikowano

Piotruniu25 Może ten 5211 co widziałeś miał blok silnika od 3320??

 

Piotruniu25 Filozofii wielkiej nie ma ale są w innych miejscach te otwory w bloku ponawiercane, ot i cała filozofia...

Opublikowano

Raczej nie i było widać że ktoś to dopiero zakładał bo było nawalone silikonu do zamiast uszczelki do oporu.

 

A to że są dziur w innym miejscu to dobry majster by to przerobił do 5211 i koszt były nie wielki.

Opublikowano

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

 

 

Rano zrobie zdjęcie zwnetrze jak to wygląda. jeśli chcesz dowiedzieć sie wiecej na ten temat podaj mi e - mail napisze ci numer telefonu do majstra który mi to robił. Od tamtej pory nie mam żadnego problemu.

Opublikowano

Trochę odkurzę temat chodzi mi o filtry olejowe silnika zetor 5211 czy jest możliwość zamiany tych filtrów talerzykowych na wkłady papierowe czy coś w tym stylu jeśli tak to jakie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v