Skocz do zawartości
Cradle

Zetor 5211 zamiana filtra oleju dwustopniowego na wymienny "pp"

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Cradle    13

Czy ktoś z userów użytkujących Zetora 5211 wymieniał filtr ten dwustopniowy z tzw "talerzykami" na całkiem inna przystawkę na filtr wymienny "pp"? Słyszałem że jest taka możliwość, ale chciałbym się czegoś więcej na ten temat dowiedzieć. I gdzie takowa przystawkę można nabyć, słyszałem coś poniekąd na ten temat, że trzeba jeszcze do tego dołożyć zawór bezpieczeństwa do pompy olejowej w silniku, czy to prawda? Proszę o wszelkie informacje. Z góry Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Cradle    13

Chodzi o filtr(y) oleju silnika tak jak w temacie. Bo mam problem, juz mi dwa razy wygoniło olej podczas pracy, i o mało silnika nie zatrzeć idzie, masakra. Wymieniałem już 3 razy ten jeden z tych kielichów, najlepsze uszczelki podkładam tam w ta podstawę filtrów, i dziś znów podczas jazdy wywaliło mi olej z silnika, i widać jak wydmuch*je na zewnątrz uszczelkę. Już nie mam innych pomysłów jak temu zaradzić, a słyszałem coś że można wymienić na filtr wymienny. Wiem że w 4 cylindrowych zetorach jest prościej dostać taka podstawę na filtr pp, w miejsce tzw. "bączka". A w 3 cylindrowych trochę komplikacji. Jedna hurtownia z częściami do Zetorów z Kalisza sprzedaje taką przystawkę, ale do 3 cylindrowych typu 4911, 5011, a do 5211 się nie nada, ponieważ mało miejsca i przeszkadza kielich filtra hydrauliki co zaraz z lewej strony obok jest...i tu jest lipa... Takie uzyskałem informacje od Właściciela tej hurtowni z częściami. Oto link do tej przystawki do starszych 3 cylindrowych zetorów http://agrozeto.pl/index.php dalej trzeba wejść w zakładkę "porady i oferty" następnie w zakładkę "wybrane oferty" i druga pozycja od góry.

Edytowano przez Cradle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


kuzaj63    25

ten filtr od hydrauliki należy podłączyć wężami zamiast rurek i zamocować go w innej pozycji i wtedy przystawka i filtr pp będą pasować

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piot13579    6

ja mam lebszy pomysł lepiej przegwintowac silnik i zrobic go na filtr olejowy od c- 360 mam w swoim tak juz 10 lat zrobiony i wszystko jest ok

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Ja bym najpierw podłączył manometr i sprawdził ciśnienie oleju silnika. I szukał przyczyny wydmuchiwania uszczelki ,bo wygłada na to ,że coś jest przytkane . Może zaworek w podstawie filtra wykręć i zobacz czy wszystko z nim w porzadku. Przy pompie olejowej nie ma żadnego zaworu , jedyny zawór utrzymujacy ciśnienie to ten w podstawie filtrów.

Co do przystawki na filtr wymienny PP to znalazłem kiedyś w internecie taka przystawkę w której filtr montowało sie pionowo,tylko teraz za nic nie moge tego znaleźć.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cradle    13

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Poszukałem trochę i przystawka w Polsce raczej niedostępna. Znalazłem za to na czeskich stronach taki komplet do tego silnika, tylko cena odstrasza bo kosztuje to ponad 500zł . Lepiej chyba załozyć przystawkę od 4011 i filtr od 360 ,a ten hydrauliczny filtr przesunąć jak koledzy radzą. Tutaj linki do sklepów : http://www.agrozetshop.cz/sada-pro-prestavbu-cistice-olejesitka-na-plnoprutokovy/d-86032-c-1420/

http://shop.atpmotor.cz/index.php?sekce=detail_polozky&id_produktu=154593

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cradle    13

Radekk Faktycznie cena konkretna, ale ona jest idealna, bo ma podstawę z filtrem pionowo, to by nic nie wymagało przeróbek. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem dziś, też właśnie radzi by przerobić to na bazie przystawki do C 4011 :) Troszkę mniej to wyniesie finansowo. A co sądzisz o tej przystawce z tego sklepu co już wcześniej podawałem linka wyżej??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Przystawka jak najbardziej dobra, do tego masz oryginalny zawór do pompy zetor i powinno to wszystko ładnie pasować.

Ja mam taką przystawkę w swoim c 355 która ma silnik zetora 4011 i działa to juz pewnie ze 20 lat .

Ostatnio sąsiadowi zakładałem do jego c4011. Tutaj kilka zdjeć jak to wygląda: http://www.fmix.pl/a...ystawka-do.html

Edytowano przez Radekk
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cradle    13

Widać, że uczciwie to wszystko wygląda. A jaki koszt tej inwestycji plus minus? Tylko u mnie jeszcze będzie trochę zabawy z filtrem od hydrauliki, bo ta przystawka się nie zmieści...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rkuban    14

wszystko pięknie, ale jak ktoś tu zauważył brakuje zaworu nadmiarowego, tz w starym układzie taki zawór jes własnie w korpusie tych dwóch słoi. natomiast zakładajac taką przystawkę filtra PP musiz zdiąć michę olejową i zawór nadmiaru wkrecić na wyjściu pompy przez śrubę przelotową inaczej na wyższych obrotach będzie ci wydmuchwać olej wraz z uszczelką bądź nawet może rozerwać filtr. Przerobić możesz w każdej chwili przystawka od 4011 pasuje z małymi doróbkami. Ja bym ci proponował wykręcić zawór nadmiaru z tego co masz i jego jaki i samo gniazdo zaworu przedmuchał, wykrecając uważaj na sprężynę żeby ci nie strzeliła w kosmos.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Radekk    154

Koszt takiej przystawki do 4011 z potrzebnymi elementami to około 200 zł

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kuzaj63    25

filtr hydrauliki odkręć razem z uchwytem i zamocuj go na "leżąco" na łączeniu silnika ze skrzynią,tylko że wtedy trzyma sie tylko na 1 śrubie,ale ja tak mam od 5 lat i jest dobrze.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotruniu25    1059

A jak będzie na leżąco to nic się nie stanie,bo chyba ktoś od tak sobie nie wymyślił go na pionowo.Ja to bym filtr hydraulik zostawił w spokoju a założyć filtr silnika pionowo ale znowu cena oryginalnej podstawy odstrasza.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cradle    13

kuzaj63 No trzeba będzie to jakoś pokombinować z tym filtrem od hydrauliki. A te dwa przewody od tego filtra hydrauliki to Wyrzuciłeś i jakie zainstalowałeś?? Można jakieś dane na ich temat??

 

Piotruniu25 Widzisz, jak by w bloku silnika tak było rozwiązane jak w nowszej wersji czyli 3320/40 to by przystawka się nadała od 4 cylindrowych zetorów, na pewno tańsze rozwiązanie i bez zbędnych przeróbek. A tak podstawa oryginalna to ponad 500zł, ale za to z pionowo ustawionym filtrem wymiennym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotruniu25    1059

To co za różnica jest w silniku 3 na 4 cylindry?Może wielkiej filozofii tam nie ma i może się nada od 4 cylindrów.Kiedyś na allegro widziałem 5211 właśnie z filtrem PP i tam było więcej miejsca jak u mnie a tam jest ciasno że palca nie ma gdzie włożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cradle    13

Piotruniu25 Może ten 5211 co widziałeś miał blok silnika od 3320??

 

Piotruniu25 Filozofii wielkiej nie ma ale są w innych miejscach te otwory w bloku ponawiercane, ot i cała filozofia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotruniu25    1059

Raczej nie i było widać że ktoś to dopiero zakładał bo było nawalone silikonu do zamiast uszczelki do oporu.

 

A to że są dziur w innym miejscu to dobry majster by to przerobił do 5211 i koszt były nie wielki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


piot13579    6

kuzaj63 A gdzie najlepiej przenieść ten filtr od hydrauliki?

 

piot13579 No a te dotychczasowe otwory do podstawy filtrów zaślepić czy zaspawać?

 

Radekk Manometr podpinałem, ciśnienie szału nie robi, na zimnym 3-3,5. Jestem tego świadom,że za ciekawego ciśnienia on już nie ma. W zeszłym roku, w tym zaworze co jest w podstawie filtra, dołożyłem podkładkę malutką, celem podniesienia ciśnienia oleju w silniku, dość znany zabieg w starszych Ursusach C 4011. Jedyna możliwość która mi przychodzi na myśl, że może ta cała podstawa w miejscu tego jednego kielicha jest jakaś krzywa itp. Chociaż wczoraj jak mi wywaliło ten olej to z kielicha 1 stopnia widać że wydmuchało uszczelkę, a i z kielicha 2 stopnia tez olej sadził, a uszczelka na miejscu była. Sam już nie wiem, o co biega.

 

 

Rano zrobie zdjęcie zwnetrze jak to wygląda. jeśli chcesz dowiedzieć sie wiecej na ten temat podaj mi e - mail napisze ci numer telefonu do majstra który mi to robił. Od tamtej pory nie mam żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotruniu25    1059

Piotruniu25 A weź takiego super fachowca znajdź ;)

 

 

Fachowiec to nie problem,koło mnie jest paru co by to przerobili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Expressbau    0

Wkrótce wstawię krótką relację z przeróbki filtra w 5211 na całkiem inny układ filtrowania - układ związany z chłodnicą oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


PRIMO    186

Trochę odkurzę temat chodzi mi o filtry olejowe silnika zetor 5211 czy jest możliwość zamiany tych filtrów talerzykowych na wkłady papierowe czy coś w tym stylu jeśli tak to jakie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kuba12345
      Witam... Czytam forum i zauważyłem że każdy co jakiś czas wymienia olej w pompie paliwowej ja od kąd pamiętam to chyba nigdy nie był wymieniany gdzie trzeba odkręcić żeby go spuścić gdzie jest wlew do oleju i jak sprawdzić czy jest już wystarczająco a no i oczywiście jaki olej najlepiej prosił bym o jakieś foto.
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez killler89
      witam. mam takie pytanko czy wkład filtra paliwa w Renault 95.14 MWM(chodzi mi o ten filtr z lewej strony ten ze szklanym denkiem) jest taki sam i pasuje od 3p /mf 255 ?z góry dziekuje za odpowiedzi
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
×