Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No aż mnie ciarki przeszły jak to przeczytałem :P Ok 3 lata temu to za każdym razem to się działo jak włączałem 4. U mnie mechanik wymienił tą spręzynę co jest na drązku zmiany biegów oraz tą przykręcaną na śrubki obudowę(nie wiem jak to fachowo nazwać) i było dobrze. Ostatnio znów się zaczęło to dziać i kazał mi obrócić tą przykręcana część i o dziwo od wakacji nie zakleszczyła sie ani razu.

Opublikowano

U mnie bieg się i zakleszczał i wyskakiwał. tak że orać sie nie dało, mechanik zmienił nam pokrywke ta co przez nią przechodzi lewarek, no i lewarek, i przeszło, ale mówił że tryby wytarte i do wymiany..

A że sie zakleszcza-sprężyna i chyba wytarte wodziki, to jest do zrobienia u mnie..

Opublikowano

siema, ma ktoś jakąś dokładną instrukcję jak to zrobić? ze skrzynią nie miałem zbyt wiele do czynienia(nie to co z silnikiem). u brata sie 4 zakleszczyło i nie wiem co z tym robić.

Opublikowano

Tak jak tommy napisał, tylko że jak ściągniesz wajchę z całą obudową uważaj na sprężynę i uszczelkę, odłóż je na bok. Zobaczysz takie 3 prostokąciki z rowkami na środku siedząc na siedzeniu. Prostokącik po prawej będzie przesunięty do przodu, musisz go śrubokrętem albo czymś podobnym przesunąć do tyłu tak, żeby rowek we wszystkich prostokącikach był w jednej linii.

Następnie wkładasz wajchę w ten rowek i dokręcasz 4 śrubki.

 

Zrozumiano?? ;)

Opublikowano

he bo nie masz innych kierowców, kiedyś przychodził gówniarz 8 lat od sąsiadów żeby posiedzieć w ciagnikach to za kilka razy w c 330 i mf pozakleszczał skrzynie, jakim cudem można zakleszczyć skrzynie na postoku w zgaszonym ciągniku nei wiem ale on to zrobił kilka razy!!!

Opublikowano

brat kupil ten ciagnik za tania cene, jest pare mankamentow, ale za tydzien robi kapitałke silnika, tylnego mostu, skrzyni etc. całego ciągnika. u mnie od 1971 ani raz bieg nie zakleszczył.

Opublikowano

już koledzy objaśnili jak sobie poradzić a wina tego problemu jest taka iż ciągnik jest już pewnie trochę wyeksploatowany i wodzik zmiany biegów (czyli potocznie ta wajcha zmiany biegów) ma już wyrobioną końcówkę i wyskakuje. Kup nową nie jest to droga rzecz bo to tylko kawałek stali a nie będziesz miewał potem takich problemów

Opublikowano

W mojej 28 to biegi zakleszczają się prawie cały czas jak chce szybciej biegi zmieniać jak np. się zakopie lub przy orce. ale u mnie to nie jest wina drążka tylko całej skrzyni, coś źle taki jeden mechanik poskładał. Drązek mam stary ale był naspawywany więc jest ok. A właśnie zakleszczyć biegi, tzn. że nie można wbić żadnego biegu czy że nie można wybić z jakiegos biegu np z 4?

Opublikowano

zakleszcza sie biegi przez nieodpowiednie ich wsprzęglanie

ja mam pytanie a mianowicie czy ktoś z was odkleszcza biegi na odpalonym silniku bo mi kiedyś mechanik mówił, że prawidłowo powinno sie robić przy zgaszonym ciągniku

Opublikowano

Ja osobiście odkleszczałem biegi i przy zapalonym ciągniku i na wyłączonym. Na zapalonym masz drobny problem bo cały ciągnik drży no i trzeba trzymać sprzęgło a i olej czasami chlapnie. Mi zdarzało się to dosyć często więc po jakimś czasie wymieniłem cały drążek wraz z tą pokrywką i jeszcze kulki w raz ze sprężynkami powodujące pewniejsze przełączanie biegów(po prostu się to wyrobiło). Koszt o ile pamiętam 40 zł a po kłopocie. W 90% przypadkach pomaga, no chyba że są tryby wybrane w skrzyni a to już inny problem.

Opublikowano

miałem to samo że drążek wypadał mi z widełek przy właczanym 4 biegu jak za mocno nacisne przy wbijaniu 4 to drążek wypadał z widełek i się zakleszczał i tak samo zadnego innego biegu nie wbijesz. Wymieniłem ten stalowy pręt od dzwigni zmiany i po kłopocie i to napewno jest wadą :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymi198710
      Witam, mam problem z same Explorer 80 pierwszej serii. Dziś kosiłem rotacyjna i otworzyła się z zatrzasku po czym przekaźnik się przyblokował... Wtedy przestała działać hydraulika. Podnośnik wspomaganie wyjście na tura... W ogóle nie słychać by pompa chodziła... Wie ktoś co.moglo się stać? Ciągnik rocznik 1986.
    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez felmag
      Witam.Jaki olej i ile do sprzęgła VTK-290 TD?




    • Przez lllllkl
      Witam właśnie robię remont sprzęgła i wymieniłem już dwa simeringi od strony pokrywy wału silnika i od strony skrzyni interesuje mnie wymiana uszczelniacza pomiędzy wałka sprzegła a wałka wom jak go się wymienia ? Wymienia się go bez ich zdejmowania czy trzeba zdjąć te wałki żeby wymienić ten simering mały. Noi jeszcze jedna sprawa mam luz na tym wałki i co muszę zrobić żeby go wyjąć wystarczy odkręcić tylko te 3 śrubki czy muszę coś rozpinać w skrzyni bardzo proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v