Skocz do zawartości
MiRol

Zakleszczanie biegów

Polecane posty

MiRol    18

Mam problem, mianowicie bardzo często zakleszcza mi sie czwarty bieg w C330. Nie wiem co może być tego przyczyną, co o tym myślicie, czy mieliście podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

No aż mnie ciarki przeszły jak to przeczytałem :P Ok 3 lata temu to za każdym razem to się działo jak włączałem 4. U mnie mechanik wymienił tą spręzynę co jest na drązku zmiany biegów oraz tą przykręcaną na śrubki obudowę(nie wiem jak to fachowo nazwać) i było dobrze. Ostatnio znów się zaczęło to dziać i kazał mi obrócić tą przykręcana część i o dziwo od wakacji nie zakleszczyła sie ani razu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

hmm czyli będę musiał wymienić tą obudowę bo sprężynę niedawno wymieniłem i nie pomogło. Dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Hinco    0

U mnie bieg się i zakleszczał i wyskakiwał. tak że orać sie nie dało, mechanik zmienił nam pokrywke ta co przez nią przechodzi lewarek, no i lewarek, i przeszło, ale mówił że tryby wytarte i do wymiany..

A że sie zakleszcza-sprężyna i chyba wytarte wodziki, to jest do zrobienia u mnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

U mnie jest to samo tylko, że z biegiem wstecznym i niedawno z kolesiem gadałem to powiedział, że dźwignie zminy biegów trzeba wymienic i bedzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak na 4 biegu sie zakleszcza to na bank te spreżynka i śrut co blokuja wodzik poszły se na spacer:) zeby to wycuagnac to muisz magnesem ten srut wydrzez no i wydłubac stara spreżynke i bedzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MiRol    18

Już po problemie, wymieniłem tą obudowę sprężynę i dźwignię i jak narazie sie nie zakleszcza :)

Dzięki za Wasze opinie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

siema, ma ktoś jakąś dokładną instrukcję jak to zrobić? ze skrzynią nie miałem zbyt wiele do czynienia(nie to co z silnikiem). u brata sie 4 zakleszczyło i nie wiem co z tym robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Tak jak tommy napisał, tylko że jak ściągniesz wajchę z całą obudową uważaj na sprężynę i uszczelkę, odłóż je na bok. Zobaczysz takie 3 prostokąciki z rowkami na środku siedząc na siedzeniu. Prostokącik po prawej będzie przesunięty do przodu, musisz go śrubokrętem albo czymś podobnym przesunąć do tyłu tak, żeby rowek we wszystkich prostokącikach był w jednej linii.

Następnie wkładasz wajchę w ten rowek i dokręcasz 4 śrubki.

 

Zrozumiano?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0

To "żaby" też się zakleszczaja B) Mi tam skrzynia chodzi jak zegarek o zakleszczeniu nie ma mowy a rok 1975.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

he bo nie masz innych kierowców, kiedyś przychodził gówniarz 8 lat od sąsiadów żeby posiedzieć w ciagnikach to za kilka razy w c 330 i mf pozakleszczał skrzynie, jakim cudem można zakleszczyć skrzynie na postoku w zgaszonym ciągniku nei wiem ale on to zrobił kilka razy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

brat kupil ten ciagnik za tania cene, jest pare mankamentow, ale za tydzien robi kapitałke silnika, tylnego mostu, skrzyni etc. całego ciągnika. u mnie od 1971 ani raz bieg nie zakleszczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

już koledzy objaśnili jak sobie poradzić a wina tego problemu jest taka iż ciągnik jest już pewnie trochę wyeksploatowany i wodzik zmiany biegów (czyli potocznie ta wajcha zmiany biegów) ma już wyrobioną końcówkę i wyskakuje. Kup nową nie jest to droga rzecz bo to tylko kawałek stali a nie będziesz miewał potem takich problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian2    0

Czyli sprawna 30 się nie zakleszcza?Fakt moja ma skrzynie w idealnym stanie więc się nie zakleszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

wyżej napisałem, że w mojej się nigdy nie zakleszczyła. jak sobie dbam, tak sobie mam i jestem zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kanuni5125    0

W mojej 28 to biegi zakleszczają się prawie cały czas jak chce szybciej biegi zmieniać jak np. się zakopie lub przy orce. ale u mnie to nie jest wina drążka tylko całej skrzyni, coś źle taki jeden mechanik poskładał. Drązek mam stary ale był naspawywany więc jest ok. A właśnie zakleszczyć biegi, tzn. że nie można wbić żadnego biegu czy że nie można wybić z jakiegos biegu np z 4?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

zakleszczyć (bynajmniej u mnie to pojęcie tak się stosuje) wbić bieg i nie możność zmiany na luz, inny bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusik1634    1

zakleszcza sie biegi przez nieodpowiednie ich wsprzęglanie

ja mam pytanie a mianowicie czy ktoś z was odkleszcza biegi na odpalonym silniku bo mi kiedyś mechanik mówił, że prawidłowo powinno sie robić przy zgaszonym ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotko    0

Ja osobiście odkleszczałem biegi i przy zapalonym ciągniku i na wyłączonym. Na zapalonym masz drobny problem bo cały ciągnik drży no i trzeba trzymać sprzęgło a i olej czasami chlapnie. Mi zdarzało się to dosyć często więc po jakimś czasie wymieniłem cały drążek wraz z tą pokrywką i jeszcze kulki w raz ze sprężynkami powodujące pewniejsze przełączanie biegów(po prostu się to wyrobiło). Koszt o ile pamiętam 40 zł a po kłopocie. W 90% przypadkach pomaga, no chyba że są tryby wybrane w skrzyni a to już inny problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

miałem to samo że drążek wypadał mi z widełek przy właczanym 4 biegu jak za mocno nacisne przy wbijaniu 4 to drążek wypadał z widełek i się zakleszczał i tak samo zadnego innego biegu nie wbijesz. Wymieniłem ten stalowy pręt od dzwigni zmiany i po kłopocie i to napewno jest wadą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Chromek
      Witam.
      Jaki może byc powód nietrzymania wstecznego polowego, tzn. Jak przytrzymuje wsteczny to ciągnik jedzie a gdy puszczę dzwignię bieg samoistnie wyskakuje, na 1,4 i zwykłym wstecznym wszystko jest ok.
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez Rafal180
      Witam:) mam mały problem z ursusem c-330. chodzi o to że gdy wrzucam 2 bieg to ujade kawałek i po chwili wyskakuje no i cały czas tak sie robi.Z innymi biegami jest ok ale tylko ta 2 . Znajomy mówi ze to może być wina wajchy od biegów ,że niby juz sie troche starła na gałce i nie trzyma dobrze biegu(ale jakoś nie chce mi sie w to wieżyc)
      Co może być przyczyną tego problemu?? pozdro
    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Grzesiek0090
      Mam problem ze swoja 30, od niedawna jak prubuje wlaczyc bieg to jest straszny zgrzyt podczas jazdy jak redukuje bieg to jest jeszcze w miare ale jak sie zatrzymam i prubuje wlaczyc bieg to nieraz wcale niemoge bo zgrzyta jak h**???od nowosci niemiala zadnego remontu ma cos okolo 4500mtg
      Co to moze byc za awaria ja mysle ze to trzeba wymienic tarcze sprzeglowe a wy co oo tym sadzicie??? :rolleyes:
×