Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kubala9999

MF 255, brak ładowania.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kubala9999    0

witam.mam problem z ładowaniem alternatora a mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka nie gaśnie.

W alternatorze wymieniłem diody i regulator a szczotki są ok. proszę o pomoc gdyż jutro chcę się zająć dalszą naprawą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala9999    0

witam ponownie.Po zmierzeniu napięcia, według podanego schematu:

*przy wył. silniku i wył. stacyjce napięcie na zacisku:

-B+ wynosi 0V

-pozostałe 0V

*przy wył. silniku i stacyjce na zapłon:

-B+ wynosi 0V

-15 wynosi 3,24V

-67 wynosi 0V

*przy włączonym silniku:

-B+ wynosi -0,07V

-15 wynosi 3,24V

-67 wynosi 0V

*po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika do 1600 obr/min

-B+ wynosi 0,21V (czyli wzrasta)

-15 wynosi 3,24V (nie wzrasta)

-67 wynosi 0V

CO mogą oznaczać takie wyniki? proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

B+ 0V oznacza brak połączenia z akumulatorem. Reszta na razie nieistotna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala9999    0

rozumiem, od czego mam zacząć sprawdzanie

 

przeczyściłem styki kabla idącego od alternatora do rozrusznika i nic to nie dało

co dalej robić?

prosze o podpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli rozumiem, że na B+ masz już napięcie akumulatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to napraw połączenie, żebyś miał na B+ napięcie akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala9999    0

Dobrze tylko w fergusonie kabel (czerwony) B+ idzie z alternatora do (tkz.) automatu rozrusznika.Traktor na razie pali bez problemu bo ma nowy akumlator, to co sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja wiem gdzie jest podłączony ten przewód. Masz zrobić tak, żeby było napięcie na B+ alternatora, chociaż powoli zaczynam wątpić w Twoje pomiary. W każdym razie alternator musi mieć połączenie z rozrusznikiem. Jak nie ma to po odpaleniu możesz uszkodzić mostek. Tak trudno wziąć żarówkę H4 z dwoma przewodami, jeden dotknąć do B+, a drugi do masy i sprawdzić czy przewód jest dobry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Weź kogoś kumatego aby ci to zrobił bo twój problem powinien być już dawno rozwiązany.Masz naprawić połączenie z B+ a ty w tym kierunku nic nie robisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Załóż na próbę byle jaki przewód, nawet 1,5mm2. Jak zadziała to założysz normalny 6 mm2. Dopóki tego nie zrobisz nie naprawisz tego ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yngel    2

Jak alternator nie miał połączonego zacisku B+ z plusem akumulatora to mogły polecieć diody jak się wzbudził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Zrobilem tak i nadal nic

 

jakim magicznym sposobem mierzysz to napięcie, skoro po podłączeniu biegunu dodatniego akumulatora do B+, a ujemnego do masy Twój pomiar wynosi 0V? bardzo dziwne!

 

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

 

do sprawdzenia szczotki <-> pierścienie ślizgowe i regulator napięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Osobiście bym zaczał od sprawdzenia paska i jego naciągu oraz stan koła pasowego na sprężarce bo lubią się wycierać, tak samo jak w napinaczu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zrobilem tak i nadal nic

Rozumiem, że podłączyłeś innym przewodem tak jak Ci napisałem tak? I jakie teraz masz napięcie na B+?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Osobiście bym zaczał od sprawdzenia paska i jego naciągu oraz stan koła pasowego na sprężarce bo lubią się wycierać, tak samo jak w napinaczu

 

 

 

snapback.pngOKEY, o 15 marzec 2014 - 22:59, powiedział:

 

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

 

do sprawdzenia szczotki <-> pierścienie ślizgowe i regulator napięcia

 

Dzięki za sugestie. Posprawdzam co sie da .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Powinieneś właśnie od tego zacząć, a nie od pisania postów na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Wydaje mi się, że powinieneś odstawić ciągnik do dobrego elektryka i zająć się czymś innym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nadal 0V.

Zrób tak, jak kolega wyżej radzi. Coś mi się wydaje, że Ty nawet z żarówką miałbyś problemy, a co dopiero z alternatorem. Skoro ciągnik odpala, to znaczy, że na śrubie M10 na rozruszniku musi być napięcie. I jak do tej śruby podłączyłeś dobry przewód, to na drugim końcu tego przewodu też musi być napięcie. I teraz jak ten drugi koniec podłączysz pod śrubę M6 na alternatorze (B+) to tam też musi być napięcie. Jak Ty takiej prostej czynności nie potrafisz wykonać to dalsze pisanie tutaj nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kamilagro
      Otóż Panowie mam problem.Nieraz zdarza sie ,że gdy przekrece zapłon to nie świecą się dwie kontrolki w lewym górnym rogu(ładowanie oraz ciśnienie oleju w silniku) co za tym idzie nie będzie działał EHR oraz obrotomierz.Gdy tak sie zrobi i lekko stukne ręką w kokpit pod kierownicą kontrolki nieraz po chwili zapalają sie.Dodam ze bezpieczniki sprawne ,alternator także.Prosze Was o pomoc.
    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
×