Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.mam problem z ładowaniem alternatora a mianowicie po uruchomieniu silnika kontrolka nie gaśnie.

W alternatorze wymieniłem diody i regulator a szczotki są ok. proszę o pomoc gdyż jutro chcę się zająć dalszą naprawą

Opublikowano

witam ponownie.Po zmierzeniu napięcia, według podanego schematu:

*przy wył. silniku i wył. stacyjce napięcie na zacisku:

-B+ wynosi 0V

-pozostałe 0V

*przy wył. silniku i stacyjce na zapłon:

-B+ wynosi 0V

-15 wynosi 3,24V

-67 wynosi 0V

*przy włączonym silniku:

-B+ wynosi -0,07V

-15 wynosi 3,24V

-67 wynosi 0V

*po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika do 1600 obr/min

-B+ wynosi 0,21V (czyli wzrasta)

-15 wynosi 3,24V (nie wzrasta)

-67 wynosi 0V

CO mogą oznaczać takie wyniki? proszę o pomoc

Gość Profil usunięty
Opublikowano

B+ 0V oznacza brak połączenia z akumulatorem. Reszta na razie nieistotna.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli rozumiem, że na B+ masz już napięcie akumulatora?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to napraw połączenie, żebyś miał na B+ napięcie akumulatora.

Opublikowano

Dobrze tylko w fergusonie kabel (czerwony) B+ idzie z alternatora do (tkz.) automatu rozrusznika.Traktor na razie pali bez problemu bo ma nowy akumlator, to co sprawdzić?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja wiem gdzie jest podłączony ten przewód. Masz zrobić tak, żeby było napięcie na B+ alternatora, chociaż powoli zaczynam wątpić w Twoje pomiary. W każdym razie alternator musi mieć połączenie z rozrusznikiem. Jak nie ma to po odpaleniu możesz uszkodzić mostek. Tak trudno wziąć żarówkę H4 z dwoma przewodami, jeden dotknąć do B+, a drugi do masy i sprawdzić czy przewód jest dobry?

Opublikowano

Weź kogoś kumatego aby ci to zrobił bo twój problem powinien być już dawno rozwiązany.Masz naprawić połączenie z B+ a ty w tym kierunku nic nie robisz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Załóż na próbę byle jaki przewód, nawet 1,5mm2. Jak zadziała to założysz normalny 6 mm2. Dopóki tego nie zrobisz nie naprawisz tego ładowania.

Opublikowano

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

Opublikowano

Zrobilem tak i nadal nic

 

jakim magicznym sposobem mierzysz to napięcie, skoro po podłączeniu biegunu dodatniego akumulatora do B+, a ujemnego do masy Twój pomiar wynosi 0V? bardzo dziwne!

 

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

 

do sprawdzenia szczotki <-> pierścienie ślizgowe i regulator napięcia

Opublikowano

Osobiście bym zaczał od sprawdzenia paska i jego naciągu oraz stan koła pasowego na sprężarce bo lubią się wycierać, tak samo jak w napinaczu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zrobilem tak i nadal nic

Rozumiem, że podłączyłeś innym przewodem tak jak Ci napisałem tak? I jakie teraz masz napięcie na B+?

Opublikowano

Osobiście bym zaczał od sprawdzenia paska i jego naciągu oraz stan koła pasowego na sprężarce bo lubią się wycierać, tak samo jak w napinaczu

 

 

 

snapback.pngOKEY, o 15 marzec 2014 - 22:59, powiedział:

 

Ja mam taki problem z alternatorem w ciagniku że kontrolka od ładowania gasnie dopiero po dodaniu gazu. Z poczatku wystarczyło nie wiele zwiekszyć obroty aby zaskoczylo ładowanie. Z czasem trzeba było dodawac coraz więcej gazu a teraz obroty na opór i albo kontrolka zgaśnie albo nie.

 

do sprawdzenia szczotki <-> pierścienie ślizgowe i regulator napięcia

 

Dzięki za sugestie. Posprawdzam co sie da .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Powinieneś właśnie od tego zacząć, a nie od pisania postów na forum.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nadal 0V.

Zrób tak, jak kolega wyżej radzi. Coś mi się wydaje, że Ty nawet z żarówką miałbyś problemy, a co dopiero z alternatorem. Skoro ciągnik odpala, to znaczy, że na śrubie M10 na rozruszniku musi być napięcie. I jak do tej śruby podłączyłeś dobry przewód, to na drugim końcu tego przewodu też musi być napięcie. I teraz jak ten drugi koniec podłączysz pod śrubę M6 na alternatorze (B+) to tam też musi być napięcie. Jak Ty takiej prostej czynności nie potrafisz wykonać to dalsze pisanie tutaj nie ma sensu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kamilagro
      Otóż Panowie mam problem.Nieraz zdarza sie ,że gdy przekrece zapłon to nie świecą się dwie kontrolki w lewym górnym rogu(ładowanie oraz ciśnienie oleju w silniku) co za tym idzie nie będzie działał EHR oraz obrotomierz.Gdy tak sie zrobi i lekko stukne ręką w kokpit pod kierownicą kontrolki nieraz po chwili zapalają sie.Dodam ze bezpieczniki sprawne ,alternator także.Prosze Was o pomoc.
    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v