renoceres

Renault jedzie na luzie

Polecane posty

renoceres    0

Witam.

 

Być\może trochę prowokacyjny tytuł tematu, ale jestem trochę zdesperowany.

 

A więc kupiłem Renault Ceres 95X z 95r. silnik MWM i dzisiaj zauważyłem, że gdy włączę biegi polowe, a nie włączę żadnego biegu głównego (5 biegów) to ciągnik powoli, na równym terenie, jedzie gdy puszczę sprzęgło! Jedzie mimo, że nie jest włączony żaden bieg! Dodatkowo gdy zrobię tak w skrzyni słychać ciche tarcie jak gdyby któreś łożysko było niesmarowne albo coś w tym stylu. Ciągnik jedzie zarówno do przodu (trochę wolniej i dźwięk jest trochę cichszy) jak i do przodu. Gdy włączę rewers na neutral to ciągnik stoi i nie dochodzi żaden dźwięk.

Na biegach szosowych ciągnik nie zachowuje się tak przedziwnie chociaż, jak by się wsłuchać (a może jestem przewrażliwiony) te szurowanie też słychać gdy puszczę sprzęgło.

 

Byłem u znajomego, który ma Renault 95-34 i u niego jest identycznie (szkoda, że nie widzieliście jego miny bo sam tego wczesniej nie zaobserwował!). U niego ciągnik na luzie jedzie nawet szybciej niż u mnie i niezależnie czy na polowych czy szosowych biegach. Dźwięk, wychodzący chyba ze skrzyni, jest sporo głośniejszy niż u mnie. Kolega stwierdził, że ten typ tak ma, ale ja w to wątpię.

 

Mam do Was pytanie co może być przyczyną takiego zachowania ciągnika, gdzie szukać przyczyny. Oprócz tego feleru ciągnik chodzi OK, zresztą mam go dopiero pół roku.

 

Czy u kogoś z Was jest lub było podobnie i jak poradziliście sobie z taką usterką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Witam, u mnie jest tak samo w John deere i Belarusie, ale dzieje się tak tylko gdy ciągnik jest zimny a jak się rozgrzeje to przestaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Mam 9034 ale gdy dam dzwigię zmiany biegów na luz to stoi. Jeśli olej w skrzyni jest za gęsty to zaraz rozwali pompę podnośnika ,ma być 10w30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5003

Jaki olej (nazwa i rodzaj) w skrzyni biegów i kiedy ostatnio wymieniany?

Jak wygląda ten olej i jaki masz stan?

Tylko na miłość boską napisz pełną nazwę a nie "10W30" bo to tak, jakbyś napisał w "czerwonym pojemniku".

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Nalewam olej AGRO UTTO 10W30 dwa centymetry powyżej max (podnośnik szybciej działa). Podobno gdy jest ehr lub rewers hydrauliczny np. Ceres trzeba używać AGRISHIFT GA12 lub coś FUSCHA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renoceres    0

Nie wiem jaki olej jest zalany w tej chwili :) na takim go kupiłem. Wygląda OK, stan też jest.

Zamierzam przed sezonem wymienić wszystkie filtry hydrauliczne (chyba 2 szt.) i zalać Fuscha 10W30 bo taki mam zalany w pozostałtch ciągnikach.

Sądzicie, że powodem tych anomali może być jakość oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Mogłaby być to wina oleju, ale musiałby bardzo gęsty.

Co by nie mówić nie jest to normalne zachowanie. Ciągnik nie powinien jechać bez włączonego biegu. Żeby całkowicie wykluczyć winę oleju trzeba by wymienić olej :D

Jak obraca się wałek WOM (na postoju bez włączenia) - ręką da się go zatrzymać lekko?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam . posiadam renault ceres 95 rok temu odblokoealem 5 bieg . teraz nie dzialaja mi pol biegi  wszesniej wszystko było ok a teraz jak przelaczam  to tylko slychac  tylko pstryk a bieg nie wrzuci polobigi mam elektryczne a rewers mechaniczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    2

Ja miałem tak samo w c 360 3p że dałem na luz a i tak jechał  to cie okazało że w skrzyni zębatka pękła na pół i łożysko się rozsypało teraz jak wymieniłem i od razu wszystko w nim zrobiłem silnik dałem do regeneracji itp i teraz działa jak natura chciała :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez oaxis3333
      cześć , mam problem w aresie jest wbity 2 bieg i nie mogę go wybić rewers i półbiegi działają zółw zając też działa jak go wybić ? doradźcie
    • Przez Jaar
      Dzień dobry,
      Renault Temis 610 - po uszczelnianiu skrzyni biegów zniknął wsteczny bieg. Po wrzuceniu wstecznego, bieg mechanicznie wchodzi, ale nie rusza do tylu. Ciągnik zachowuje się, jakby coś go blokowało, Podejrzewaliśmy, ze przesunął się trzpień zabezpieczający, ale po przesunięciu nic się nie zmieniło. 
      Chyba nie zostaje nam nic innego, jak rozpołowić ciągnik, chociaż wolałbym tego uniknąć. 
      Ktoś spotkał się z podobnym problemem? 
      Pozdrawiam 
    • Przez newuser
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam posiadam renault 110.54 na rewersie elkt hydr podczas zmiany  ciagnik czasami szarpie ,oraz zmiana nie odbywa sie zawsze  płynnie czuć jak skrzynia zmienia kierunek jazdy jest takie jak by metaliczne pukniecie , czym moze byc to spowodowane ? czy w tej skrzyni trzeba sie zatrzymywac do 0 aby zmienic kierunek jazdy ?? pozdrawiam:)
    • Przez Novo181818
      ile wchodzi oleju do silnika? U mnie na szabelce poziom trzymał się w połowie stanu. Gdzieś wyczytałem że oleju wchodzi z 15l a jak spuściłem stary to jest go max 10litrow. Silnik był rozgrzany i otworzyłem dwa spusty i wykręciłem filtr. Ile tego oleju powinno być? czy gdzieś zapomniałem spuścić?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.