Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem ponieważ nie znalazłem nic na ten temat postanowiłem napisać w renówce 110.54 podczas ruszania i jazdy kreci sie walek WOM i przy szybkiej jezdzie wyje cos jak by w skrzyni lub moście, wałek z tyłu strasznie się nagrzewa, na postoju można włączyć obroty 500 jak i 1000 i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam . kolego jest kilka możliwości może załączasz wom zależny od biegów albo cos dzieje sie w skrzyni ponieważ na wałku womu osadzony jest pośredni tryb od napędu mogło się rozpaść łożysko na nim i stad takie objawy najlepiej zajrzeć spuścić olej odkręcić przystawkę i sprawdzić czy tryb pośredni co współgra z tym w przystawce nie zatarł się na wałku

Opublikowano

Jak wyłączasz wałek (w jaką pozycje)? Na górze masz 540 potem luz potem 1000 i na samym dole zależny od jazdy (podane od samej góry w dół)

Jeśli włączasz na luz i wałek się kręci to tak jak mówi przedmówca trzeba zajrzeć do środka bo coś faktycznie napędza ten wałek (i nie jest to normalne)

Opublikowano (edytowane)

włączam na luz czy to przy 500 czy przy 1000 a wałek i tak się kręci przy ruszaniu a i jeszcze w dolna pozycję jak kolego mówisz żeby włonczyc wom zależny od biegów to po prostu się nie da i tak jakby zgrzyta i wypycha ta wajche od włączania. Kolego a mam pytanie chodzi od ta przystawkę co napędza przedni napęd tak mam ją całą odkręcić.

Edytowane przez grocho1992
Opublikowano

przy szybkiej jezdzie wyje cos jak by w skrzyni lub moście, wałek z tyłu strasznie się nagrzewa,

Im szybciej tam zajrzysz, tym mniejsze koszty. Jeśli po odkręceniu przystawki napędu( i wpierw spuszczeniu całego oleju) to koło zębate, które zazębia się z napędem ma luz na wałku to masz przyczynę. Koszt, ostatnio widziałem w Bimie- 3200 za wałek, tryb i złożenie igiełkowe. No i plus połowienie ciągnika.

W zeszłym roku żeśmy "zaglądali".

Opublikowano (edytowane)

Jeśli "wyjadło" tryba, to niewiele poradzisz łożyskiem. Może nie zaszło jeszcze tak daleko a im dłużej to trwa tym straty większe będą.

 

edit

Zastanawia mnie jeszcze to straszne nagrzewanie się wałka z tyłu. On cały w oleju zanurzony, do tego dzielony, więc chyba od oleju gorący.....

Właściwie nigdy łapą za wałek nie brałem by stwierdzić czy np. ciepły :P

Edytowane przez janosik32
Opublikowano (edytowane)

mam koledzy jeszcze pytanie jak najlepiej się dostać do tego trybu i wymienić te łożysko czy potrzeba zdejmować kabinę czy wystarczy odjechać skrzynia pomiędzy tylnym mostem.

Po przejechaniu tak 15 km to ten wałek był dość bardzo gorący i jak się ciągnik toczy na luzie to go przychamowuje i puszcza.

Edytowane przez grocho1992
Opublikowano

ja ma 110 i 90 54 i w jednej i w drugiej kreci sie walek nawet na postoju jak jest wylaczony pomalu sie obraca ale jak reka sie przytrzyma to juz sie nie kreci to co jest cos zepsute? nie powinien sie krecic raczej ale nigdy mnie to nie zastanawialo czemu sie kreci i jaka moze byc tego przyczyna....

Opublikowano

u mnie przy tej mniejszej to sie dosc szybko kreci ale reka mozna zatrzymac i nawet jak sie pusci to przestaje sie krecic i znowu zaczyna natomiast przy tej wiekszej reni to dosc wolno sie kreci i tez mozna reka zatrzymac bez problemu nie wiem czym to jest spowodowane i wole tego nie naprawiac na razie;)

Opublikowano

Bo tak powinno być ponieważ wałek jest osadzony na innym wałku który się obraca (a wiadomo jakie by łożyska nie były to minimalne tarcie jest i wałek jest napędzany) Natomiast koledze @grocho1992 wałek kręci się przy ruszaniu i nie może załączyć zależnej jazdy.

Tak na marginesie - @grocho1992 robiłeś już z tym??? Jak tak to opisz tą operacje dla potomnych (koszty też możesz przybliżyć)

Opublikowano

witam koledzy jeszcze nie zaglądałem ale jak zrobię to napewno dam znać. I potwierdzam że wałek u mnie kręci się podczas ruszania i nie da się go zatrzymać wogóle.

Opublikowano (edytowane)

witam koledzy po długiej przerwie, rozleciało się łożysko na trybie od przedniego napędu i okazało się że trzeba wymienić tryb jak i wałek poniewaz są wytarte koszt nie mały bo ponad 3 tys. Ciągnik trzeba było rozkręci między tylnym mostem a skrzynia i wyciągnąć wałek że skrzyni.

Pozdrawiam

Edytowane przez grocho1992
Opublikowano

Witam

Mam problem z WOM W Renault 110.54, a nie chce zakładać nowego tematu. Może ktoś z forumowiczów będzie umiał mi pomóc... Chodzi o to że nie mogę załączyć wałka dźwignią z lewej strony przy błotniku.Mogę tylko dźwignią przy kierownicy(ale wtedy trzeszczy gdy jest pod obciążeniem). Pytanie czy to jest wina sprzęgła wałka, czy ewentualnie mogę coś jeszcze poprawić bez rozkręcania sprzęgła? Dodam, że regulowałem już cięgno które idzie od siłowniczka hydraulicznego i jeżeli mocniej podkręce to wałek wogóle się nie kręci, a jeżeli popuszcze(nawet delikatnie o niecały obrót) to wałek cały czas działa i można go tylko wyłącząć przy kierownicy. Podjerzewam że bez rozpołowiania się nie obejdzie, ale chciałbym jeszcze to potwierdzić. Bo sprzęgło jeżeli jest mocno skręcone to wysprzęgla, a jak tylko troszkę popuszczone to przestaje... Sprawdzałem ten siłownik od sprzęgła i on działa, a przynajmniej przesuwa się o ok 1,5-2 cm jak jest rozkręcona dźwignia. Jak się skręci cięgno ze sprzęgłem to wtedy nie reaguje. Może to wina tego siłownika że nie ma wystarczającej siły żeby dociągnąć sprzęgło?(bo jak kluczem podkręcę śrube rzymską to wysprzęgla) Czy to wina już samego sprzęgła od wałka które trzeba wymienić? Jaki jest koszt takiego sprzęgła może ktoś się orientuje?

Opublikowano

witam koledzy po długiej przerwie, rozleciało się łożysko na trybie od przedniego napędu i okazało się że trzeba wymienić tryb jak i wałek poniewaz są wytarte koszt nie mały bo ponad 3 tys. Ciągnik trzeba było rozkręci między tylnym mostem a skrzynia i wyciągnąć wałek że skrzyni.

Pozdrawiam

witaj, podpowiedz , żeby rozjechać tak ciągnik trzeba wiadomo plecak zdjąć, ale czy zwolnice też ? na co zwracać uwagę przy takiej naprawie?i czy ciężko jest zdiąć kabinę, jak to z przodu wygląda dużo rozczepiania?

Opublikowano

Rozjechac to wcale nie trzeba zdejmować podnśnika jeśli masz na myśli ze to plecak:). Aby zdjąć kabine wiadomo odkręcamy wszystko co  łączy kadłub z kabiną linki od sprzęgieł ,rewersu itp.

Opublikowano

odświeżę temat, mam podobny problem co kolega wczesniej - z załączaniem wom. siłowniczek nie chce się za bardzo wysuwać, jak mu tam czymś pomogę, czy go tam podepchnę czy czymś stuknę kilka razy to się wysuwa, jaka może być przyczyna? żadnych zgrzytów u mnie nie ma.. wygląda mi, że coś z tym siłowniczkiem jest nie tak..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v