Skocz do zawartości
News
grocho1992

Renault 110.54 WOM kreci przy ruszaniu

Polecane posty

grocho1992    0

Witam mam taki problem ponieważ nie znalazłem nic na ten temat postanowiłem napisać w renówce 110.54 podczas ruszania i jazdy kreci sie walek WOM i przy szybkiej jezdzie wyje cos jak by w skrzyni lub moście, wałek z tyłu strasznie się nagrzewa, na postoju można włączyć obroty 500 jak i 1000 i wszystko jest ok.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Witam . kolego jest kilka możliwości może załączasz wom zależny od biegów albo cos dzieje sie w skrzyni ponieważ na wałku womu osadzony jest pośredni tryb od napędu mogło się rozpaść łożysko na nim i stad takie objawy najlepiej zajrzeć spuścić olej odkręcić przystawkę i sprawdzić czy tryb pośredni co współgra z tym w przystawce nie zatarł się na wałku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Jak wyłączasz wałek (w jaką pozycje)? Na górze masz 540 potem luz potem 1000 i na samym dole zależny od jazdy (podane od samej góry w dół)

Jeśli włączasz na luz i wałek się kręci to tak jak mówi przedmówca trzeba zajrzeć do środka bo coś faktycznie napędza ten wałek (i nie jest to normalne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grocho1992    0

włączam na luz czy to przy 500 czy przy 1000 a wałek i tak się kręci przy ruszaniu a i jeszcze w dolna pozycję jak kolego mówisz żeby włonczyc wom zależny od biegów to po prostu się nie da i tak jakby zgrzyta i wypycha ta wajche od włączania. Kolego a mam pytanie chodzi od ta przystawkę co napędza przedni napęd tak mam ją całą odkręcić.

Edytowano przez grocho1992

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

tak całą odkręć i zobaczysz co i jak a wom zależny od biegów zazębiany jest z kołem pośrednim napędu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

przy szybkiej jezdzie wyje cos jak by w skrzyni lub moście, wałek z tyłu strasznie się nagrzewa,

Im szybciej tam zajrzysz, tym mniejsze koszty. Jeśli po odkręceniu przystawki napędu( i wpierw spuszczeniu całego oleju) to koło zębate, które zazębia się z napędem ma luz na wałku to masz przyczynę. Koszt, ostatnio widziałem w Bimie- 3200 za wałek, tryb i złożenie igiełkowe. No i plus połowienie ciągnika.

W zeszłym roku żeśmy "zaglądali".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

A to nie wystarczy wymienić łożyska igiełkowego? (słyszałem że to koło jest na nim osadzone) tylko trzeba od razu nowe tryba???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

Jeśli "wyjadło" tryba, to niewiele poradzisz łożyskiem. Może nie zaszło jeszcze tak daleko a im dłużej to trwa tym straty większe będą.

 

edit

Zastanawia mnie jeszcze to straszne nagrzewanie się wałka z tyłu. On cały w oleju zanurzony, do tego dzielony, więc chyba od oleju gorący.....

Właściwie nigdy łapą za wałek nie brałem by stwierdzić czy np. ciepły :P

Edytowano przez janosik32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grocho1992    0

mam koledzy jeszcze pytanie jak najlepiej się dostać do tego trybu i wymienić te łożysko czy potrzeba zdejmować kabinę czy wystarczy odjechać skrzynia pomiędzy tylnym mostem.

Po przejechaniu tak 15 km to ten wałek był dość bardzo gorący i jak się ciągnik toczy na luzie to go przychamowuje i puszcza.

Edytowano przez grocho1992

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janosik32    0

I tak, aby cokolwiek stwierdzić musisz przystawkę od napędu odkręcić. Dopiero wtedy będzie można wnioskować dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

ja ma 110 i 90 54 i w jednej i w drugiej kreci sie walek nawet na postoju jak jest wylaczony pomalu sie obraca ale jak reka sie przytrzyma to juz sie nie kreci to co jest cos zepsute? nie powinien sie krecic raczej ale nigdy mnie to nie zastanawialo czemu sie kreci i jaka moze byc tego przyczyna....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    176

U mnie też się kręci leciutko jak jest wyłączony ale da się go przetrzymać ręką. Kiedyś ktoś mi mówił ze jest to spowodowane tym że jest cały czas zasilany olejem i niby we wszystkich tak się kręci.


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly00    6

u mnie przy tej mniejszej to sie dosc szybko kreci ale reka mozna zatrzymac i nawet jak sie pusci to przestaje sie krecic i znowu zaczyna natomiast przy tej wiekszej reni to dosc wolno sie kreci i tez mozna reka zatrzymac bez problemu nie wiem czym to jest spowodowane i wole tego nie naprawiac na razie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    62

Bo tak powinno być ponieważ wałek jest osadzony na innym wałku który się obraca (a wiadomo jakie by łożyska nie były to minimalne tarcie jest i wałek jest napędzany) Natomiast koledze @grocho1992 wałek kręci się przy ruszaniu i nie może załączyć zależnej jazdy.

Tak na marginesie - @grocho1992 robiłeś już z tym??? Jak tak to opisz tą operacje dla potomnych (koszty też możesz przybliżyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grocho1992    0

witam koledzy jeszcze nie zaglądałem ale jak zrobię to napewno dam znać. I potwierdzam że wałek u mnie kręci się podczas ruszania i nie da się go zatrzymać wogóle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilios    0

i co kolego @grocho1992 juz wiesz co masz z tym wałkiem, bo jestem naprawde ciekwawy, czy sama wymiana łozyska coś pomoże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grocho1992    0

witam koledzy po długiej przerwie, rozleciało się łożysko na trybie od przedniego napędu i okazało się że trzeba wymienić tryb jak i wałek poniewaz są wytarte koszt nie mały bo ponad 3 tys. Ciągnik trzeba było rozkręci między tylnym mostem a skrzynia i wyciągnąć wałek że skrzyni.

Pozdrawiam

Edytowano przez grocho1992

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z WOM W Renault 110.54, a nie chce zakładać nowego tematu. Może ktoś z forumowiczów będzie umiał mi pomóc... Chodzi o to że nie mogę załączyć wałka dźwignią z lewej strony przy błotniku.Mogę tylko dźwignią przy kierownicy(ale wtedy trzeszczy gdy jest pod obciążeniem). Pytanie czy to jest wina sprzęgła wałka, czy ewentualnie mogę coś jeszcze poprawić bez rozkręcania sprzęgła? Dodam, że regulowałem już cięgno które idzie od siłowniczka hydraulicznego i jeżeli mocniej podkręce to wałek wogóle się nie kręci, a jeżeli popuszcze(nawet delikatnie o niecały obrót) to wałek cały czas działa i można go tylko wyłącząć przy kierownicy. Podjerzewam że bez rozpołowiania się nie obejdzie, ale chciałbym jeszcze to potwierdzić. Bo sprzęgło jeżeli jest mocno skręcone to wysprzęgla, a jak tylko troszkę popuszczone to przestaje... Sprawdzałem ten siłownik od sprzęgła i on działa, a przynajmniej przesuwa się o ok 1,5-2 cm jak jest rozkręcona dźwignia. Jak się skręci cięgno ze sprzęgłem to wtedy nie reaguje. Może to wina tego siłownika że nie ma wystarczającej siły żeby dociągnąć sprzęgło?(bo jak kluczem podkręcę śrube rzymską to wysprzęgla) Czy to wina już samego sprzęgła od wałka które trzeba wymienić? Jaki jest koszt takiego sprzęgła może ktoś się orientuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
suzuki18l    19

witam koledzy po długiej przerwie, rozleciało się łożysko na trybie od przedniego napędu i okazało się że trzeba wymienić tryb jak i wałek poniewaz są wytarte koszt nie mały bo ponad 3 tys. Ciągnik trzeba było rozkręci między tylnym mostem a skrzynia i wyciągnąć wałek że skrzyni.

Pozdrawiam

witaj, podpowiedz , żeby rozjechać tak ciągnik trzeba wiadomo plecak zdjąć, ale czy zwolnice też ? na co zwracać uwagę przy takiej naprawie?i czy ciężko jest zdiąć kabinę, jak to z przodu wygląda dużo rozczepiania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Rozjechac to wcale nie trzeba zdejmować podnśnika jeśli masz na myśli ze to plecak:). Aby zdjąć kabine wiadomo odkręcamy wszystko co  łączy kadłub z kabiną linki od sprzęgieł ,rewersu itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skywalker89    50

odświeżę temat, mam podobny problem co kolega wczesniej - z załączaniem wom. siłowniczek nie chce się za bardzo wysuwać, jak mu tam czymś pomogę, czy go tam podepchnę czy czymś stuknę kilka razy to się wysuwa, jaka może być przyczyna? żadnych zgrzytów u mnie nie ma.. wygląda mi, że coś z tym siłowniczkiem jest nie tak..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tedek2
      Witam jak w temacie renowka. Podczas belowania slychac trzeszczenie z okolic walka. I zauwazylem ze ciagnik ma ciezej belowac i nawet ciągnąć 2 przyczepy bel. Teraz pytanie czy to moze miec wszystko ze soba związek?
    • Przez jarek1996
      Witam, na wiosnę kupiłem jd 6230, od znajomego. Ciągnik pewny lekko zaniedbany. Przy kupnie spawdzony, wszystko było dobrze , przy minusowych temperaturach palił bardzo ładnie. Zrobiłem nim 60 godzin i od paru dni bardzo ciężko pali. Muszę nim bardzo długo kręcić to z trudem zapala. Zdazylo mi się że zapalala się kontrolka od świec żarowych i ciągnik tracił moc. W dodatku tworzy się ciśnienie w baku. Pompa po załączeniu stacyjki chodzi, filtry wymienione. Co może być przyczyną ?? Na ciepłym silniku również pali trochę szybciej ale i tez nie za pierwszym razem ...
    • Przez Patryk212
      Witam mam taki problem, że jak odpalam ciągnik od razu jest drugi półbieg włączony. W czym może być problem?
    • Przez MarianoKam
      Witam próbuję podłączyć rozdzielacz Nimco od ładowacza czołowego mam trzy wyjścia od rozdzielacza zasilanie P ,powrót pod ciśnieniem T1 ,i swobodny spływ T2 gdzie wpiąć się w hydraulikę od traktora ,chcę ominąć podłączenie pod gniazda .Proszę o pomoc
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.