Skocz do zawartości

Renault 103.54TX parę problemów i kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje wszystkie pytania, więc przepraszam jeśli był już taki temat ale zależy mi na czasie

 

Podiołem się naprawy ciągnika koledze i mam kilka pytań:

1. Od czego jest ten pedał co się znajduje między pedałem sprzęgła a pedałem hamulca?

2. jak podciągnąć sprzęgło(jest to wersja z reversem elektrohydraulicznym i wydaje mi się że jest sprzęgło sterowane elektrycznie)?

3. czy posiada ktoś schematy elektryki i instrukcję obsługi, bo ja mam ale po francusku

4. dlaczego świeci się cały czas kontrolka od włączonego WOM-u mimo że jest on wyłączony?

 

A teraz kilka ważniejszych rzeczy:

Największym problemem jest to że nie można odpalić ciągnika ze stacyjki. Po przekręceniu stacyjki na zapłon to się zapalają kontrolki i coś

piszczy, po odczekaniu aż skończy piszczeć, przekręcam stacyjkę na rozruch i cisza. Jedynie jakiś przekaźnik kliknie wszystkie kontrolki gasną. Po przez zwarcie styków rozrusznika silnik zawsze odpala, ale po odpaleniu czasami zapala się kontrolka STOP i piszczy.

Sprawdzałem kontrolką i po przekręceniu stacyjki na rozruch, stacyjka nie podaje prądu na kabel wzbudzający( ten cienki co się przykręca do elektromagnesu).

 

Drugim problemem jest to że nie ma prądu prawie w całej kabinie. Działają jedynie światła drogowe, kierunkowskazy, klakson, wycieraczka, spryskiwacze szyb, załączanie przedniego napędu. Resztę rzeczy nie działa, czyli: ogrzewanie, światła robocze, lampa błyskowa, radio, światełko wewnątrz.

 

Jeśli ktoś by wiedział jak rozwiązać jakiś problem to proszę o jak najszybszą odpowiedź,

Edytowane przez johenek
Opublikowano

Jesteś pewny czego się podjąłeś ? bo zadając takie pytania na forum nie świadczy to o twojej fachowości, sprzęgła nie podciągniesz bo jak masz instrukcję to powinieneś zauważyć ze jest na mokrych koszach i z tym akurat one tak mają że pedał nie bierze w środku nie radzę ci akurat z tym nic kombinować jak nie chcesz ponieść poważnych kosztów co do prądu skoro ie ma go w całej kabinie to logiczne że główne dojście prądu zawiodło a skoro prądu ie ma to logiczne jest też to że nie odpali czy nie?

Opublikowano

Tak jestem pewien czego się podoiłem, chciałem sam spróbować naprawić elektrykę abym więcej zarobić na naprawie tego ciągnika. Jutro ma przyjechać elektryk i ma zobaczyć co się dzieje, po za tym jak byś czytał temat uważnie to byś wiedział że prądu nie ma w kabinie a w konsoli jest. To są rzeczy w których wolałem spytać, ponieważ ktoś mógł mieć podobny przypadek i wie co jest nie tak. Mam instrukcję tylko że jest ona po francusku i nic nie rozumiem :(

Opublikowano

A jesteś pewny, że jest wszystko na luzie? Rewers, biegi i wyłączony wałek w tym górnym położeniu? Bo inaczej właśnie ciągnik nie zapali. (wiem pytanie podstawowe ale od tego trzeba zacząć)

Opublikowano

na 100% jest wszystko na luzie, ja jednak podejrzewam że nawalił któryś czujnik bo czasami jak się porusza wszystkimi dźwigniami to obróci 1 lub 2 razy silnikiem i znów cisza :( Jutro lub w poniedziałek ma przyjechać elektryk i niech się on morduje, ja się w tym czasie wezmę za usterki mechaniczne bo na tym coś się znam :P

Opublikowano

bezpieczniki wszystkie są dobre, wyczyściłem styki bezpieczników, wyczyściłem tak że klemy, przewody co idą do rozrusznika, masę każdą jaką tylko znalazłem i jedynie poprawiło się to że lepiej kręci rozrusznik jak wezmę zewrę styki.

Opublikowano

odlacz czujnik skrzyni boegow, powinien odpalic

1. slabo szukales, standardowe pytanie zadawane juz kilka razy, ten pedal to blokada mostu

4. z tego co ktos pisal w ktoryms temacie to po zaciagnieciu sprzegla WOM powinna zgasnac, chyba ze cos z pamiecia u mnie slabo :wacko:

co do pradu, a raczej braku zacznij od przekaznikow

Opublikowano

kontrolka od WOM-u pali się jak masz wciśnięte sprzęgło ,spuśc sprzęgło i powinna zgasnąć i nie wolno jeżdzic z paląca się kontrolką na dłuższa metę , używa się tego sprzęgła chwilowo np na zakrętach i przy włączaniu jak iwyłączaniu WOM

Opublikowano (edytowane)

naprawiłem już światła robocze przednie i tylne przyczyną były spalone przekaźniki, lampę błyskową przyczyną był uszkodzony włącznik, to są rzeczy co działają prawidłowo.

Mam następny problem bo jak włączę radio to załącza się wycieraczka, a jak włączę światełko w środku to radio się włącza a co za tym idzie to i wycieraczka. Jednak jak włączę wycieraczkę to działa prawidłowo.

Kontrolka też już się nie świeci przyczyną było że kabel dotykał do metalu i zapalało kontrolkę.

 

A o co chodzi z tym kluczykiem że trzeba wcisnąć go?

Edytowane przez johenek
Opublikowano

Po włączeniu stacyjki tzn. świecą kontrolki , przekręcasz dalej pokonując opór sprężyny, gasną kontrolki , grzeje świeca płomieniowa ,następnie wciskasz kluczyk i możesz przekręcać dalej , teraz kręci rozrusznik

Opublikowano

aha to o tym nie wiedziałem.... :o jutro spróbuje tak zrobić jak piszesz i dam znać :)

a wiecie co może być z tą elektryką w kabinie może jest gdzieś jakaś masa o której nie wiem ?

Opublikowano

przekrecasz kluczyk do konca bez wciskania wtedy grzeja swiece, przekrecasz kluczyk do zapalenia kontrolek, wtedy wciskasz i przekrecasz, powinien krecic

z elektryka ciezko cos powiedziec, najlepiej jak sie widzi i wie o co chodzi

Opublikowano

Jeśli na zmianę działa wycieraczka, radio i jeszcze coś to ja bym podejrzewał brak masy lub bardzo słabą masę na tych urządzeniach lub na jednym z nich. Kontrolka stop i brzęczyk włączają się kiedy jest coś nie tak lub jest włączony bieg lub np. włączony WOM podczas uruchamiania traktora - takie zabezpieczenie przed uruchomieniem niesprawnego traktora lub uruchomieniem traktora na biegu. Aby odpalić traktor z kluczyka musisz przekręcić kluczyk aż włączą się kontrolki, jeśli jest mróz przekręcić dalej aby załączyć świecę płomieniową (wtedy gasną wszystkie kontrolki), a jak jest ciepło to wcisnąć kluczyk jakby do środka stacyjki i wtedy dalej przekręcić aby załączyć rozrusznik.

Opublikowano

teraz już kontrolka stop nie świeci, jedynie jak zaciągniesz ręczny hamulec, a ciągnik jest na biegu ale trzymasz na sprzęgle.

Jutro spróbuje tak jak piszecie z tą stacyjką, dzisiaj byłem spróbować ale akumulator jest rozładowany bo wczoraj się elektryką bawiłem i rozładował się. ;)

Czyli ja przekręcam na zapłon i się kontrolki zapalą, potem wciskam kluczyk tak jak bym chciał wepchać stacyjkę do środka i następnie przekręcam dalej kluczyk? Dobrze to zrozumiałem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v