Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zawor sterujacy to ten pierwszy na wezu? z niego ida weze do zbiornika i dotakiego mechanizmu gdzie sie przelancza sile hamowania. chamulce niebyly dlugo uzywane a musze na przeglad jechac bo mi dowod zabrali chamy

Opublikowano

Co mają tłoki siłowników do uciekania całego powietrza z układu? W zaworze hamowania tłoczek stoi w bezruchu(pod górną pokrywą zaworu). Może jest tam bardzo sucho, może pełno syfu , a ogólnie to rzadko były podpinane hamulce w tej przyczepie. Najprostsza metoda, to w przewód wlej kieliszek oleju silnikowego i podłącz powietrze.

Opublikowano

Rozumiem, że piszesz o instalacji jednoprzewodowej. Rozumiem też, że nikt nie grzebał w instalacji i zawór jest dobrze podłączony.

A po podłączeniu do ciągnika hamulce w przyczepie działają? Podejrzewam, że nie.

Obstawiam zawór sterujący.

Po odłączeniu przewodu całe powietrze schodzi od razu czy powoli?

Opublikowano

po odlaczeniu cale powietrze gwaltownie schodzi, nic nie bylo przy hamulcach grzebane a nie dzialaja, po nacisnieciu hamulca powietrze do tlokow wogole nie dochodzi ale w zbiorniku jest, dzis rozbiore ten zawor sterujacy i zobacze co tam jest grane pewnie jakis syf

Opublikowano

Dobrze radził w Metaltechu. Zawór jest taki sam, tylko są różnice w podłączeniu.

 

nie orientujesz się jak jest z przyczepami PRONAR?? bo ja taką mam z instalacją dwuprzewodową i próbowałem już różnych podłączeń do ciągnika z instalacją jednoprzewodową - nie działa :)

Opublikowano

... po nacisnieciu hamulca powietrze do tlokow wogole nie dochodzi ale w zbiorniku jest...

Na 100% "zacięty" zawór.

Zadaniem zaworu sterującego jest przepuścić powietrze z ciągnika do zbiornika na przyczepie.

W momencie naciśnięcia hamulca odcina się ciśnienie z ciągnika i zawór kieruje powietrze ze zbiornika w przyczepie na cylindry hamulcowe.

Puszczenie pedału hamulca załancza z powrotem ciśnienie z ciągnika, a zawór sterujący na przyczepie zmienia strumień "zbiornik - cylindry hamulcowe" na "ciągnik - zbiornik".

Tak to mniej więcej wygląda.

Opublikowano

Generalnie wygląda to tak:

Instalacja jednoprzewodowa - w złączce na ciągniku jest cały czas ciśnienie jak naciśniemy hamulec ciśnienie zanika.

Instalacja dwuprzewodowa ciągnik

- złączka czerwona - cały czas ciśnienie niezależnie od pedału hamulca.

- złączka żółta - pojawia się ciśnienie tylko podczas hamowania.

@martinezo mam pomysł jak przystosować ciągnik z instalacją jednoprzewodową do przyczepy dwuprzewodowej.

Opublikowano

hamulce juz naprawione winny byl zawor sterujacy byl zaciety w jednym miejscu i zardzewial tak, wyczyscilem nasmarowalem i hamulce brzytwa sa dzieki wszystkim za pomoc,jeszcze w brandysce musze ten zawor rozebrac bo tez nie funguje

Opublikowano

@qba nie działa link.

 

nie orientujesz się jak jest z przyczepami PRONAR?? bo ja taką mam z instalacją dwuprzewodową i próbowałem już różnych podłączeń do ciągnika z instalacją jednoprzewodową - nie działa

 

Wystarczy czerwoną końcówkę podłaczyć do ciągnika a żółtą pozostawić wolną,musi działać.

Opublikowano

W przyczepie D 47 nie schodzi powietrze z cylindrów po zwolnieniu pedału hamulca założony jest nowy zawór, hamulce były regulowane, są sprężyny powrotne, po "ręcznym odhamowaniu przyciskiem na zaworze po chwili powietrze wraca do cylindrów i z powrotem przyczepa jest zahamowana. Nie może to być wina ciagnika bo w drugiej przyczepie nie mam takiego problemu. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Ale na starym zaworze działo się tak samo - z tego powodu został wymieniony (był już nierozbieralny) ;) a podłaczone jest tak samo jak w drugiej przyczepie wiec to musi byc inna przyczyna

Opublikowano

Witam kupiłem niedawno ową przyczepę D-47 popiołem hamulce powietrze się ładnie pompuje do zbiornika, ale po wciśnięciu pedału hamulca tłoczki nie reagują. Dlaczego??

Nie są zapieczone, gdyż ręka mogę leciutko je wypchnąć. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Z tego co wiem, to kiedy podepniesz hamulce wajcha przy regulatorze powinna sama się przestawić. To się lubi blokować, może dla tego. Ewentualnie w tym regulatorze zacina się zawór. Czasami młotek wystarczy, a czasami trzeba to rozebrać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v