Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel14011    0

Przepraszam, ale na PW nie ma możliwości dodawania załączników.

jak ktoś jest chętny to proszę o kontakt pawel14011@op.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
human    0

Witam,

Mam przyczepe nie wiem jaka bo nie ma tabliczki a się nie znam...

Przyczepa posiada instalacje hamulcową, poprzedni właściciel powiedział, że jest sprawna.

Mnie to nie interesowało bo i tak ich nie używam ale chciałem je sprawdzić dla ciekawości, i teraz jak mam zaciągnięty ręczny i podpinam przewód hamulcowy, spuszczam ręczny i zaczyna pompować powietrze do przyczepy, i naciskając hamulec już pompuje tak?? Nie podpinałem bo nie wiem co zrobić poźniej, jak odczepię przewód to muszę zrobić coś jeszcze na tym zaworze?? Czy odczepienie przewodu spowoduje zahamowanie kół?? I cze ba coś jeszcze przełączyć?? Proszę o pomoc.

 

Sorry za błąd w temacie... :)

Edytowano przez human

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    41

jeśli zwalniasz hamulec ręczny to rozpoczyna się napełnianie układu przyczepy. Po naciśnięciu pedału hamulca przyczepa powinna hamować.

Jeśli odłączysz przewód przyczepy od ciągnika, również powinny zadziałać hamulce przyczepy. Aby je zwolnić musisz ustawić dźwignie zaworu sterującego przyczepy w położenie "brak hamowania" (oznaczenie na zaworze - przekreślony prostokąt), lub wcisnąć grzybek (jeśli takowy znajduje się w zaworze sterującym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
human    0

A na zaworze są jesli się nie myle są 3 funkcje, doczego pozostałe ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
human    0

A jeśli jest taki grzybek (w tych nowszych zaworach chyba jest) to zapinając daje na funkcje bez hamowania? I odpinając muszę dać hamowanie i znowu przycisnąć żeby pościły?? Czy on sam później na hamowanie odskoczy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Ja się grzybkiem nie bawię podjeżdżam zaciągam ręczny odpinam przewód i przyczepa zostaje zahamowana. Jak zapinam przyczepę podjeżdżam zaciągam ręczny podpinam przewód spuszczam ręczny i jadę. A ten grzybek chyba za każdym razem jak hamujesz to się rusza?




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Przy zaworach z regulacją siły hamowania o 4 położeniach zawór hamowania jest bez grzybka, przy 3 połozeniach, z grzybkiem(zastępuje brakujące położenie dźwigni - odhamowanie). Podczas hamowania ten grzybek stoi w miejscu. Jeśli nie ma zaworu z dźwignią, to drugi zawór jest z grzybkiem i na osiach powinny być zawory regulujące siłę hamowania w zależności od ugięcia resoru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
human    0

Dokładnei chodzi mi o beczkę z joskina, tam jest taki zawur z grzybkiem, ale dzieki panowie juz wiem o co chodzi :) Ale czy zmienianie tej wajchy w przyczepie na te czy jest załadowana do polowy, pusta i pełna jest ważne??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek92    9

Też mam tą wajchę przy przyczepie i u mnie jest ustawione że załadowana do połowy, bo przełączanie co chwilę było by uciążliwe, ten zawór reguluje ciśnienie z jaką siłą ma hamować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Pełna przyczepa to czarny prostokącik, pół przyczepy to taki prostokąt do połowy czarny, do połowy biały , i jeszcze jest pusty prostokąt, sama taka ramka prostokąta jest, a odhamowanie to jest taki jakby tłoczek narysowany i jest on przekreślony. Ale w tych przyczepach, jak odczepisz przewód to jest ona zahamowana to prawda, ale tylko do momentu gdy jest powietrze w zbiornikach, ono ucieka po pewnym czasie i przyczepa pojedzie, dlatego należy podłożyć kliny pod koła lub zaciągnąć ręczny hamulec, z tyłu lub boku przyczepy kręcisz taką korbką lub kółkiem i linka wyciąga tłoki i jest zahamowane na wieki wieków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam zawór ustawiony na pełną i przełączam ją tylko w żniwa kiedy zostawiam ją do złożenia i trzeba ją wypchnąć a ciągnik z drogą jest na polu a tak zaworu nie ruszam bo powietrze po 3-4 godzinach i tak zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    31

Tylko potem trzeba pamiętać by zwolnić ten hamulec, u mnie kierowcy w ciężarowej przyczepie załatwili tak 2 opony bo auto 520 km mocy, pusta przyczepa to się ciągła kilometr za nimi aż staneli. A był taki grzybek do parkingowego hamulca, zaciągneliśmy go zeby przyczepa nie uciekła i nie odhamowali. A przy rolniczych przyczepach też tak nieraz miałem że kierowcy ciągli na zahamowanej ale tu akurat blokowały hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Zmiana siłowników niekoniecznie pomoże najważniejsze są węże i wszystkie łączenia.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nawiedzony    0

Pełna przyczepa to czarny prostokącik, pół przyczepy to taki prostokąt do połowy czarny, do połowy biały , i jeszcze jest pusty prostokąt, sama taka ramka prostokąta jest, a odhamowanie to jest taki jakby tłoczek narysowany i jest on przekreślony. Ale w tych przyczepach, jak odczepisz przewód to jest ona zahamowana to prawda, ale tylko do momentu gdy jest powietrze w zbiornikach, ono ucieka po pewnym czasie i przyczepa pojedzie, dlatego należy podłożyć kliny pod koła lub zaciągnąć ręczny hamulec, z tyłu lub boku przyczepy kręcisz taką korbką lub kółkiem i linka wyciąga tłoki i jest zahamowane na wieki wieków.

 

Dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
human    0

Dzięki panowie za wytłumaczenie, kiedy tylko będe miał możliwość sprawdzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    6

Witam. Czy ktoś wie jak przerobić zwykłe hamulce od przyczepy hl 8011 na hamulce dwu obiegowe ( obieg zamknięty ) tak jak jest w nowych przyczepach albo w samochodach ciężarowych. Czy konieczna jest zmiana zaworu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj