Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przód w 47 to chyba 160 mm albo 180 mm a tył 110 mm czy 120 mm. W każdej agromie na pewno powiedzą Ci jaki ma być. Ja rok temu kupowałem do d-50 i płaciłem coś kolo 350 zł za dwa.

Opublikowano (edytowane)

Nie spotkałem tak dużych siłowników polskich przyczepach, maksymalnie średnica 120 , a z tyłu pewnie 100. Na allegro jest taki. Większa średnica = większa siła.

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

A dlaczego z przodu masz tarczowe w każdej produkowanej osobówce? A no dlatego że przód przy hamowaniu "nurkuje" i dociąża oś, co pozwala na zwiększenie skuteczności hamowania.

Opublikowano

Siłowniki różnią się też podstawami (mocowaniem do osi). Im większa średnica tłoka tym szerszy rozstaw otworów do mocowania.

Różnica w cenie jest niewielka więc nie radziłbym kombinować z przeróbkami mocowania.

Standartowe siłowniki hamulców to fi 80, fi 100 i fi 125 wysuw mają taki sam. W niektórych przyczepach stosowali jednakowe średnice na przodzie i tyle, ale w większości przednie to fi 125 a tylne fi 100.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam zastanawiam się nad zakupem przyczepy 6-8 ton.

Zastanawia mnie instalacja pneumatyczna, Czym różnią się w praktyce hamulce na instalacji jedno od dwu obwodowej? Kiedy jaką instalacje wybrać?

Są jakieś zasady do tego? że np. jest rózny teren to jednoobwodowe a jak górzysty i częste hamowanie to lepiej dwuobwodowe? A może to zależy od ilości ciągniętych przyczep?

Prosze o opinie użytkowników (czy warto i kiedy dopłacać do instalacji dwuobwodowej) z ewentualnym podaniem różnicy cenowej miedzy tymi systemami.

Opublikowano

Po prostu zależy jaką instalacje masz w ciągniku, którym bedziesz tą przyczepę ciągał. jak masz w ciągniku jednoobwodową to bierzesz jednoobwodową jak masz dwuobwodową to taką samą bierzesz. Ukształtowanie terenu i ilość przyczep nie mają nic do tego Tylko pamiętaj że do przyczepy z jednoobwodową nie doczepisz takiej co ma dwa obwody i odwrotnie wszystkie elementy zestawu muszą do siebie pasować

Opublikowano

w dwuobwodowej masz na bieżąco uzupełniane powietrze, (jeden wąż pompuje , drugi hamuje) i w praktyce przy górzystym terenie , przy częstym pulsacyjnym hamowaniu się to lepiej sprawdza, bo przy jedno obwodowej może zdarzyć się tak że sprężarka nie zdąży nabić odpowiedniego ciśnienia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

w dwuobwodowej masz na bieżąco uzupełniane powietrze, (jeden wąż pompuje , drugi hamuje) i w praktyce przy górzystym terenie , przy częstym pulsacyjnym hamowaniu się to lepiej sprawdza, bo przy jedno obwodowej może zdarzyć się tak że sprężarka nie zdąży nabić odpowiedniego ciśnienia.

 

Dokładnie Tak

Opublikowano

Witam mam prośbę, znalazłem na strychu jakiś zawór sterujący w obudowie aluminiowej. Chcę go sprawdzić "na sucho" czyli podpiąć butlę i do ciągnika. W D44A mam trochę inny, czy ktoś mógłby mi zrobić zdjęcie zaworu z przyłączeniem w D47? I czy istnieją jakieś opisy (schematy) jakbym ewentualnie chciał rozebrać, bo w google to tylko na sprzedaż są a nie ma opisu. Poza tym co taniego byście polecili zamiast metalowych rurek w przyczepie?

Opublikowano

Witam! posiadam przyczepę autosan (modelu dokładnie nie znam ale chyba to jest d-35) i nie mam w niej hamulcow, to znaczy zaciski, cięgna są tylko ze nie ma układu pneumatyki. A moje pytanie jest takie: Ile by mógł kosztować taki komplet (butla, zawory, węze, silowniki) ? bo nie moge tego znaleśc na allegro.

i czy słyszeliście kiedyś o takim patencie jak zakładanie hamulcy hydraulicznych? w jaki sposób to wygląda i czy w polsce jest legalne?

prosił bym o takieś porady tych co tutaj zajrzą.

Opublikowano

Co do hamulców hydraulicznych, zajrzyj tutaj:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/653-hamulce-hydrauliczne/

 

Przerobienie przyczepy na hamulce hydrauliczne jest potrzebne wtedy, kiedy mamy ciągnik właśnie z takimi hamulcami, bez pneumatyki.

 

Tutaj masz zdjęcie takiego układu:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/326156-hydrauliczny-uklad-hamulcowy/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/333324-autosan-uklady-hamulcowe/

Opublikowano

Hamulce hydrauliczne? W stresie będziesz hamował pedałem hamulca a nie jakąś dźwignią! Kilka stówek cię wyniesie zakładanie hamulcy. Lepiej sprzedaj przyczepę i kup inną np. kaczuche z wywrotem.

Opublikowano

Mogę Ci odstąpić taką przyczepę ze wszystkimi mediami,metalowe burty+nadstawki, wywrotka 2 siłowniki media na 2 przyczepę,5 ton po załadowaniu do pełna pszenicą.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli masz ciągnik ze sprężarka i całym układem pneumatycznym nie opłaca Ci się zakładać hydraulicznego. Ale jeżeli nie masz pneumatyki w traktorze i masz układ do hamowania hydra. to jasne że taniej będzie hydraulik.

 

Hamulce hydrauliczne? W stresie będziesz hamował pedałem hamulca a nie jakąś dźwignią! Kilka stówek cię wyniesie zakładanie hamulcy. Lepiej sprzedaj przyczepę i kup inną np. kaczuche z wywrotem.

hamulec hydrauliczny działa na takiej samej zasadzie co pneumatyczny! też hamujesz hamulcem nożnym a nie jak napisałeś "dzwignia" to by sie mijało z celem.

Edytowane przez elku87
Opublikowano

Witam! posiadam przyczepę autosan (modelu dokładnie nie znam ale chyba to jest d-35) i nie mam w niej hamulcow, to znaczy zaciski, cięgna są tylko ze nie ma układu pneumatyki. A moje pytanie jest takie: Ile by mógł kosztować taki komplet (butla, zawory, węze, silowniki) ? bo nie moge tego znaleśc na allegro.

i czy słyszeliście kiedyś o takim patencie jak zakładanie hamulcy hydraulicznych? w jaki sposób to wygląda i czy w polsce jest legalne?

prosił bym o takieś porady tych co tutaj zajrzą.

Będą Ci potrzebne siłowniki pneumatyczne czyli jakieś 350zł,zawór sterujący kompletny około 400zł,zbiornik powietrza nabędziesz używany za ok.100zł,przewody i złączki max 300zł.Ceny podałem górne,także za 1000zł będziesz miał taki układ kompletny,jeżeli masz już wyjścia od kół tylko siłowniki założyć to nie widzę potrzeby kombinowania z hamulcami hydraulicznymi,które też sprawują się bardzo dobrze,mój znajomy ma takie i chwali sobie ale w Twoim wypadku mija się to z celem...

Opublikowano

A ja bym proponował przerobić lub zrobić nowy zaczep i by były mechaniczne hamulce najazdowe bez żadnych siłowników itp. lecz to działa tylko na przednią osi. Mam to już w 3 przyczepach i działa elegancko. Dużym plusem takich hamulców jest to że nawet jak przyczepa odepnie się w czasie jazdy to przyczepa zostaje automatycznie zahamowana. I w takie przeróbki nie trzeba mocno inwestować bo wystarczy trochę materiału ze złomu i kilka godzin pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez arturo4333
      Witam wszystkich! Mam takie pytanie czy do Ursusa 3512 można podpiąć dodatkowy siłownik pomocniczy? za odpowiedzi z góry dziękuję.
    • Przez mataxenon
      Witam. w związku z tym że nie mogłem nic znaleźć na forum, muszę założyć nowy temat. wiec tak przy moim ursusie nie ma w ogóle siłownika wspomagającego podnośnik, i chce go podłączyć ale nie moge się domyślić gdzie podłączyć zasilanie, proszę więc o pomoc, mogą być zdjęcia. czekam na odp.
    • Przez Lukas7
      Witam
       
      Mam problem i licze na Waszą pomoc mianowicie podłączajac silownik dwustronnego działania do 2 złączy na tyle c 360 patrzac od tylu w lewy jako zasilanie prawy powrót sterujac dzwignia kipru silownik sie wysuwa ale gdy przesuwam dzwignie kipru tak jak do opuszczenie np wywrotki do silownik sie nie wsuwa nie chowa dodam ze rozdzielac jest nowy uszy np z pługiem sie podnosza czy moze ja to zle rozumuje ?? pozdrawiam i licze na jakis odezw
    • Przez JOZEEKK
      Mam pytanie... Czym się różni siłownik hydrauliczny jednostronny od dwustronnego? Bo mam zamiar założyć do siewnika żeby znaczniki się same składały.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v