Skocz do zawartości

Polecane posty

wojtek918    3

Witam. Mam mtz 80 bez przedniego napedu i chce w nim założyć wspomaganie na orbitrol. Czy ktoś z was ma tak przerobiony ciagnik bo ten serwomechanizm jest bardziej uciążliwy niż pomocny. Na allegro są takie zestawy, może kogos polecacie??? macie jakieś foty jak mocowany jest siłonik do osi, czy trzeba robic jakieś przeróbki w ciągniku czy tylko się zakręca cały zestaw i jedzie?? Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

ja przerobiłem z serwo na zwykły przy przednim napędzie. dokupić trzeba kilka rzeczy: przewody, mocowanie orbitrola w kabinie (stary mechanizm z krzyżakami idzie na złom, kierownica może zostać). przerobić w kabinie trzeba trochę, deskę rozdzielczą do góry. nie napinając się to 2 dni roboty. zapytaj w sklepie co będzie potrzebne. nie pamiętam już bo robiłem to z 5 lat temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    3

Tak ale teraz te zestawy co są na allegro to nie trzeba ingerować w kolumne kierowniczą orbitrol zakręca się na kolumnie od serwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arab1    23

i najlepiej taki zestaw założyć najmniej pracy przy nim ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    3

Szukałem i znalazłem. Wiekszość linków z tego tematu się nie otwiera i po przeczytaniu 10 stron debaty nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, Poza tym chciałem odswieżyć temat. Widzę że jestesmy z tych samych okolic TJE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

macie jakieś foty jak mocowany jest siłonik do osi, czy trzeba robic jakieś przeróbki w ciągniku czy tylko się zakręca cały zestaw i jedzie?? Proszę o pomoc

Ja w swoim MTZ80 przerabiałem. Na osi od dołu masz takie cztery punkty, nadlewy. trzeba wywiercić otwory i nagwintować aby móc przykręcić mocowanie siłownika. Niektórzy spawają mocowanie do osi. Ja zdjąłem oś naspawałem na te punkty blachę 1cm i dopiero nawierciłem otwory. Nie pamiętam średnicy. Aha, dołożyłem od siebie jeszcze kołki ustalające. Jakość kiepska, ale co nieco można zobaczyć

post-13611-0-79149600-1391627143_thumb.jpg

post-13611-0-24426900-1391627556_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    3

dzieki Gelo za fotke. Też nie mam otworów w tej osi tylko takie wzmocnieniei miejsce do wywiercenia. Oś bede musiał ściągnąć bo trzeba zrobic regenerację tuleji także weżmie się ją na wiertarke stołową i się wywierci. Powiedz mi jak rozwiązałeś sprawe automatycznego rozłączania blokady, czy zostawiłeś dwa stare drązki a wyciąłeś półksężyć w serwomechanizmie??? czy zastosowałeś jeden drążek a zostawiłeś póółksięzyc w serwomechanizmie. Wydaje mi się że lepszy będzie sposób 2 mniejsze luzy na układzie kierowniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

Jak nie zapomnę to jutro looknę jak z tą blokadą. W każdym razie działa jak ma działać. U mnie jest tak jak napisałeś w pierwszej opcji. Wycięty półksiężyc i dwa drążki. Nie sądzę aby na tych drążkach tworzył się luz. Na pewno największy luz tworzy się na odcinku od kierownicy do orbitrola. Na przegubach. Pomimo wymiany na nowe po roku dostają luzów. Chyba z modeliny robią takie rzeczy. Co do długości gwintów to może coś koło 3- 4 cm, w każdym razie ta blacha dospawana, daje 1cm więcej gwintu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

W MTZ-80 świetnie się sprawdza orbitrol 160, przy siłowniku c-50, szybko się skręca. Ale pasuje wrzucić pompę n-14. Szkoda też kasy na nowe pseudo orbitrole za 350 - 600zł . Na polskich czy zachodnich lżej się kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Powiedz mi jak rozwiązałeś sprawe automatycznego rozłączania blokady, czy zostawiłeś dwa stare drązki a wyciąłeś półksężyć w serwomechanizmie??? czy zastosowałeś jeden drążek a zostawiłeś póółksięzyc w serwomechanizmie. Wydaje mi się że lepszy będzie sposób 2 mniejsze luzy na układzie kierowniczym.

 

Drugi sposób nie zda egzaminu. Przy orbitrolu kierownica ciągle zmienia położenie tzn jak masz koła prosto, skręcisz w jedną stronę i znów wyprostujesz koła to kierownica będzie w innym miejscu niż na początku. Jak zrobisz drugim sposobem to po kilku skrętach układ się zablokuje i kół nie wyprostujesz.

Albo zostawiasz dwa drążki, albo jeden drążek i zapominasz o automatycznym rozłączaniu blokady, albo dajesz czujnik skrętu kół i elektrozawór sterujący blokadą jak w nowszych belarusach.

 

Gdybyś chociaż trochę poczytał o co Cię prosiłem na początku to nie trzeba by było po raz kolejny tego wałkować ale Ty chcesz mieć wszystko na tacy podane bo po co się wysilać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Można założyć jeden drążek i połączyć go z wąsem układu kierowniczego np. łącznikiem stabilizatora z samochody.

Jeden drążek jest zdecydowanie lepszy ma większe gałki jest grubszy. Ale trzeba wymienić wąsy przy zwrotnicach.

Swojego czasu zamiast tej zębatki która zazębia z listwą siłownika było do kupienia takie samo tylko w tym miejscy jest płaska powierzchnia z rowkiem po której porusza się palec rozdzielacza blokady. Nie mogę tego znaleźć trzeba by popytać. Wtedy siłownik wywalasz całkiem a przykręcasz tylko zaślepkę z niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Gregu
      Witam,
      Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.
      Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??
      Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo?
      z góry dzieki za wasze podpowiedzi
    • Przez michasko
      Mam pytanie czy ktoś wyciągał orbitrol, bo gdzieś od góry leci mi olej nawet teraz jak kombajn jest nie ruszany to kapie. Oringii tam gdzie rurki przechodzą wymieniłem i nic nie pomogło
    • Przez micro16
      Panowie wiecie jak zamienic mile na km/h (dodam ze jest komputer na slupku), I co moze byc ze kierownica ciezko chodzi szczegolnie na niskich obrotach na wyzszych jest lepiej ale to nie jest to, czy to juz orbitrol bedzie padal czy jeszcze idzie cos podregulowac ???
    • Przez kazimierz604
      Gdy zamontowałem orbitrol 80. Siłownik pracuje bardzo dobrze tylko grzeje sie bardzo pompa. Jaka może byc tego przyczyna?
×