Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posiadamy ciągnik nh td 5030 ogólnie jesteśmy zadowoleni tylko ze te ciągniki są trochę mułowate poniżej 1500 obr/min . więc tak ma turbo ,intercooler a więc i 100 metrów ze tak powiem rur którymi wpada powietrze do głowicy . a gdyby tak podłączyć turbosprężarkę prosto do kolektora dolotowego ?? i ominąć intercooler który stwarza przecież opory w przepływie powietrza a kilometry rur obniżają tylko ciśnienie . w końcu wszędzie montuje się turbosprężarki jak najbliżej tego kolektora . jaki to może mieć wpływ na prace silnika ?? i dynamikę ?? ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz

Opublikowano

To wg mnie nic nie da, bo turbina i tak ma swoją że sie tak wyrażę ,,pełną moc'' i nie zmienisz tego żeby ci pompowała poniżej tych 1500 obr a ominięcie intercooler-a tylko jeszcze bardziej go zamuli bo jak wiadomo gorące powietrze jest rzadsze niż zimne przez co w komorze spalania będzie mniej powietrza. Jedynie dynamika silnika i jego moc może wzrosnąć wtedy kiedy spaliny opuszczające turbinę będą miały swobodny wylot ( czyli im krótszy i z dużą średnicą układ wydechowy tym lepiej ). A jeśli coś źle powiedziałem to prosze poprawić ;)

Opublikowano

Witam ;Intelkoler dodaje ci koni mechanicznych wiec jak go ominiesz to ciagnik bedzie zwawszy ale niestety spadnie ci moc. Nie obniza cisnienia tylko schladza powietrze a jest tak skonstruowany ze opory sa nieduze.Ten efekt mulowatosci[ tzw turbo dziura ] powoduja dlugie przewody dolotowe pomiedzy turbina ,interkolerem a glowica.

Opublikowano

To nie jest dobry pomysł.Turbo(spężarka powietrza)podnosi ciśnienie w układzie dolotowym(co jest bardzo korzystne),jednak podnosi też jego temperaturę,chłodnica powietrza ma za zadanie je schłodzić więc jest potrzebna i kombinowanie nie ma sensu.Jedynie co można zrobić lub też sprawdzić to temperaturę na wlocie do silnika tegoż powietrza ,inaczej mówiąc czy układ chłodzenia powietrza jest wydajny.

Opublikowano

tak tylko , ze e powietrze wcale az tak sie nie grzeje nawet w lato . a raz nawet chLodnica od klimy się przypchała to przez intercooler i tak nie przepływalo powietrze i jakoś róznicy w mocy przez brak chłodzenia powietrza nie było heh

Opublikowano

ciągnik euro 3 , egr-u nie posiada . z góry dziękuje za odpowiedz

 

 

egr był już usuwany ? bo jak sie nie mylę to te ciągniki egr jak najbardziej posiadają, nawet w katalogu części występuje

Opublikowano (edytowane)

nic nie było usuwane , tylko nie widzę tam żadnego zaworu ani rurki łączącej oba kolektory , jeśli wiesz w którym miejscu to jest to powiedz bo nawet nie wiem . w sumie to jak mówię ciągnik moc ma nie ma co narzekać tylko mógłby być nieco żwawszy przy niższych obrotach

Może to zależy od rocznika , nasz jest z 2010 roku , może wtedy były bez tych zaworów

Edytowane przez hellokitty90210
Opublikowano

Intercooler do spełnienia normy emisji spalin?! :blink: Zwykła turbodziura. Urok nowych silników. Zrobić porządek z EGR-em i będzie inny ciągnik. Ostatecznie można spróbować moc podnieść.

Opublikowano

tam nie ma żadnego egr-u sprawdzalismy , a niby gdzie ma być , nic nie łączy w żaden sposób obydwu kolektorów . w sumie jak mówie źle nie jest , być może zwiększenie dawki paliwa nieco polepszyloby osiągi i moment obrotowy tylko nie wiem która śrubka na pompie od tego jest

Opublikowano

tutaj nie ma egra, ten silnik nie ma,

ja mam case jx 60 i jest podobnie mułowy, jest na to tylko jeden sposób, zwiększyć dawkę paliwa, można by też ciutkę przyśpieszyć trysk, ale ja bym tam łap nie pchał.

mam NH td95dczyli poprzednika modelu o którym rozmawiamy, ma inny silnik i całkowicie inaczej to działa, ogóle nie jest wyczuwalna tubodziura

Opublikowano

Powietrze sprężone przez turbosprężarkę jest gorące - co za tym idzie ma mniejszą gęstość, intercooler je schładza - czyli "zagęszcza" - co daje więcej tlenu w jednostce objętości. Wyjęcie go żadnej korzyści nie da

Opublikowano

hmm , np sąsiad ma farmtracka 80 4wd 6 czy 7 letniego i on ma 74 km z 4,4 litra bez turbo , a teraz taki traktor z identycznym silnikiem tez ma74 km ale już z turbo ( nie wiem czy ma intercooler) tak więc turbo spręzarka niesłuzy tylko do zwiększania mocy ale też do spełniania tych bezsensownych norm spalin , bo jak to ma mieć sens skoro silniki z coraz to "czystszymi " normami coraz więcej palą więc tylko marnują cenną ropę której jest coraz mniej heh więc być może i intercooler wpływa przynajmniej częściowo na normę spalin

Opublikowano (edytowane)

Powietrze musi przebyć dłuższą drogę, a więc docelowe ciśnienie w układzie trudniej uzyskać. Bardzo istotna jest pojemność cieplna intercoolera. Jeśli zastosuje się zbyt duży, dostarczy on więcej schłodzonego powietrza, ale wzrośnie także czas uzyskania odpowiedniego ciśnienia doładowania. Zwiększy się również efekt turbodziury – reakcji silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia przez kierowcę. Przy zbyt małym intercoolerze docelowe ciśnienie będzie osiągane znacznie szybciej, ale nie zostanie wykorzystane maksimum możliwości takiego układu.

 

informacja zaczerpnięta z neta . więc pytam w konkretny sposób , jak to pogodzić : zmniejszenie efektu turbodziury a maksymalne osiągi bo w zasadzie niechodzi o zwiększenie mocy makszymalnej ale o zwieksze o choćby 200-300 obrotów w dół zakresu obrotów użytecznych

 

zastanówcie się nad tym bo kolektor dolotowy w tych ciągnikach jest praktycznie przy samej turbospręzarce a rury łączące intercooler maja wraz z nim z 1.5 m.....hm/?

Edytowane przez hellokitty90210
Opublikowano

Trzeba przeniesc interkoler jak naj blizej turbiny i kolektora ssacego.Wtedy znowu bedzie problem z chlodzeniem go.Ale to mozna mu zrobic chlodzenie elektrycznym wentylatorem .Nastepna zecz to wymienic turbine na sprezarke o zmiennej geometri.No i turbo dziura sie zmiejszy.Tylko kto ma tyle checi i kasy zeby to przerabiac, a wogole jak to bedzie wygladac. :P .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Blusik
      Witam 
      Mam pytania jaka podkładka ma znajdować się pod korkiem zlewu oleju w silniku 1hc102 chodzi mi o średnice.
      Jak również o gwint jaki jest w pompie pz63a ponieważ musze odkręcić wąż.
       
      Pozdrawiam 
    • Przez Manio221
      Mam pytanie znalazłem silnik do MF 2620 od kombajnu class senator typ silnika Perkins A6. 354,4 czy będzie pasował? Proszę o pomoc. Niby takie same typy silników  😉
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v