Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Heh trzeba mieś talent, ja bym spróbował naciąć spaw i może puści, tylko tam są rózne gwinty ale który gdzie to nie pamiętam, tam powinny byś nakrętki kontrujące ale ktoś wolał zaspawać, końcówki drążka kupisz nowe ;) nalej do środka WD albo ropy i zostaw na noc w drążku powinny być otworki :) a tą dźwignie to też musisz albo odciąć spaw i próbować może wyjdzie, albo całą i kupić nową dźwignie włączającą i dzwignie wałka.

na ostatnim foto widać też otwór do spuszczania oleju z kolumny :)

Edytowane przez sebo1986
Opublikowano

Blacha pod zegar musi być inna tak jak kolega wyżej pisał z bezpiecznikami ,pokrywkę na bezpieczniki mam jak byś chciał ,osłona z lewej strony przy drążku też nie jest oryginalna powinna być z przetłoczeniem ale to szczegół,co do drążka to marne szanse odzyskać go w miarę w dobrym stanie spawy pościągały więc nawet jak rozetnietniesz to i tak marne szanse na odkręcenie ,ale próbuj ,powodzenia.

Opublikowano (edytowane)

Ostatni właściciel kupił go od osoby prywatnej w 2000r. Zmarł 5 lat temu i od tego czasu ciągnik stał pod dachem. Właściciel uchodził za dobrego traktorzystę i o sprzęt dbał (podobno). Pewnie nie zdecydowałbym się na ten egzemplarz, ale skusiła mnie naprawdę dobra cena. Myślę że za kilogramy na złomie dostanę swoje i jeszcze na flaszkę zostanie :)

Jak wygląda wskaźnik to wiem, tylko nie mam go do czego przykręcić :(

Z drążkami sobie poradzę (choć jeszcze nie wiem jak), w końcu moja firemka ma w nazwie "renowacja starych maszyn i urządzeń", bo tym się od lat zajmuję, po godzinach pracy dla kapitalisty. Choć w pracy mam dostęp do narzędziowni i galwanizerni co wiele rzeczy ułatwia, jeżeli tylko Prezes wyrazi zgodę. Ale jak nie wyrazi to też stosuje specjalne stawki dla pracowników i krzywdy nie mam.

Tomasz78 o której osłonie mówisz?

Już Ci wysyłam adres, pakuj i wysyłaj ;)

No to fotki z dnia zakupu i proszę jeszcze rozpoznawać co oryginalne, co od innych modeli i roczników:

post-105078-0-11150500-1390504173_thumb.jpg

post-105078-0-77064700-1390504227_thumb.jpg

post-105078-0-46520600-1390504536_thumb.jpg

post-105078-0-94606800-1390504295_thumb.jpg

post-105078-0-34389100-1390504336_thumb.jpg

post-105078-0-25636100-1390504386_thumb.jpg

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Jutro poszukam w warsztacie i nie ma problemu wyślę ,ale to tylko jeden element a co z resztą? Potrzebujesz podstawy tej przykręcanej do zbiornika ,na to nakładka blaszana pod zegar i dopiero zegar ,poszukaj kogoś kto ma 60tkę przerabianą z 40tki może się zamieni na twoje .Co do osłony jak miałem 40tkę to miała fabrycznie przetłoczone blachy od kabiny te przy kolumnie kierowniczej na dole tam gdzie wciskasz pedał hamulca i sprzęgła.

Opublikowano

Półosie, takich raczej nie było w 4011 ;) jak jest inaczej nim mnie ktoś poprawi, alternator to wiadomo, filtr oleju przerobiony jak w 60tce, albo cały silnik 60tki (popatrz na numer na bloku) lampy na błotnikach, no i tłumik nie oryginał, to tak na pierwszy rzut oka ;)

Opublikowano

Tomasz, jak znam życie wszystko da się kupić, oprócz detali więc niech już grzeje miejsce. Co do reszty blach, to od tygodnia przeglądam net i może coś trafię, albo ktoś z kolegów pomoże. A jak nie to brat, który z racji zawodu bywa w różnych gospodarstwach...

Sebo, akurat z tabliczką mam problem, bo chyba o tym numerze mówisz? Podobno pod pierwszą głowicą jest oznaczenie silnika S4001 s4002 itd, ale zdejmować głowicę tylko po to by się przekonać... W zimnym warsztacie, przy nawale innych prac i z nie najlepszym zdrowiem? Nie chce mi się. A dyskusja o osiach już była i podobno były 40 tki na nieresorowanej osi.

Opublikowano (edytowane)

nie pod głowicą dosłownie, tylko na bloku pod głowicą ;d

 

ale w 40stce półosie były grube, resorowane i nie, a te są cienkie to już chyba dopiero 355 miały ;)

Edytowane przez sebo1986
Opublikowano

Co do osi nie zabierałem wcześniej zdania ,ale 4011 bylo na licencji zetora więc oś resorowana była wskazana ,w moim też była miękka ,Jontek a szyby potrzebujesz bo mam boczne i przednią?

Opublikowano (edytowane)

Szyby to do drzwi i do tyłu, oprócz tego wycieraczka z całym mechanizmem i silnikiem, prawe lusterko z całym ramieniem... Do kabiny to jeszcze ta część na dole wokół pedału sprzęgła, na fotce ostatniej w poście powyżej, widać po prawej stronie, a po lewej brak :(

Numer to z prawej strony, pod pierwszą głowicą od przodu?

Aż idę szukać!

 

Znalazłem, pod pierwszą od kabiny. Jak wół 4002. Czyli po przekładce. Ale czy to podejdzie pod żółte tablice? Bo jak nie jest oryginalny ciągnik jako całość to nie ma sensu reszty robić "na staro" tylko "na komfortowo"... Oj, znów będzie nieprzespana noc...

 

PS wytłumaczcie jak laikowi. Cienka czy gruba półoś to gdzie trzeba patrzeć, żeby zobaczyć różnicę? Ten, z grubsza pionowy element w którym jest czop koła z dołu i wąs drążka kierowniczego z góry?

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

tak jak piszesz ;)

 

http://tablica.pl/oferta/ursus-4011-spomaganie-kierownicy-alternator-CID757-ID4HPFt.html#2bf92a5653;promoted

 

tu masz grubą resorowaną

 

http://tablica.pl/oferta/sprzedam-ursus-c4011-CID757-ID4KF4h.html#2bf92a5653

 

tu taka jak Twoja

 

 

nie resorowane były te cienkie, czyli sie myliłem możesz mieć orginalne półosie, coś mi sie pochszaniło , sory ^^

mam troche fotek jak robiłem moją to sie podziele :)

Opublikowano

półosie zależnie montowali i sztywne i resorowane. nr ciągnika masz na obudowie mostu po prawej str przy okienku od taśm hamulcowych. mój przeszedł przegląd bez tabliczki. popatrz czasami na aledrogo są nowe tabliczki. osobiście odpuściłbym sobie rejestrację jako zabytek

Opublikowano (edytowane)

teoretycznie resorowane zwrotnice montowano na zyczenie, standardem byla twarda os

caly silnik prawdopodobnie 360 i oczywiscie lampy na blotnikach, znalezienie ori w przyzwoitym stanie jest bardzo trudne

 

ma ktos skan z katalogu miekkich zwrotnic?

czesci do nich sa dostepne? same sprezyny i harmonijki widzialem, ale co jeszcze siedzi w srodku?

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

do tej pory silnik prawdopodobnie jest już konstrukcyjnie taki jak od c 360. blok jest s 4002 czyli od c 355. do miękkiej osi są wszystkie części. tulejki, sprężyny, osłony. kolega robił swoją oś-nie wiem jak z dostępnością zwrotnic, on toczył swoje stare i dawał tulejki nadwymiarowe

Opublikowano

Myśle że to też w jakimś stopniu wina kolumny 40stki że siadały przody ale to takie moje skromne zdanie, jak robiłem w swojej to sprężyny były pęknięte i tulejki wyrobione i 1 sworzeń do wymiany, ale od nowości tam chyba nikt nie zaglądał, na pewno lepiej z resorowanym przodem jeździć niż bez bo to zawsze jakiś tam większy komfort ;) ciekawi mnie jedno bo jak kupowałem sprężyny to były dwa rodzaje mniejszej i większej średnicy, mi podeszły te większe ? :)

Opublikowano

No i kupa. Przygotowałem sobie łożyska, uszczelki i wałek kierownicy z firmy Farmexpert i... nic nie poskładam. Na wałku średnica pod łożyska 21 mm zamiast 25! Napisałem reklamację i zobaczymy co firma odpowie. Żeby jeszcze nie dali na stronie rysunku technicznego z podanym wymiarem 25... Wrrr.

No ale jest też optymistycznie:

Kolumna wytulejowana i pedał sprzęgła też.

Opublikowano

A nie prościej było by tokarkę odpalić? Filozofii nie ma a sama część jakoś nie jest specjalnie wymagająca. Można by jeszcze spróbować wpisać wymiary pod łożysko jakie masz teraz może są takie. Z reklamacją kupa zachodu.

Opublikowano (edytowane)

Może i prościej, ale parę dych na tokarza, czy na nowe łożyska na drzewie nie rośnie.

Generalnie nie cierpię takich sytuacji, bo jak do mnie klient przychodzi po (na przykład) malowanie detalu na czarno, to nie odchodzi z pędzlem i puszką farby. I też tak nie chcę być traktowany. I gdyby wszyscy tak myśleli to już dawno mielibyśmy tę, dawno obiecaną, drugą Japonię, a nie ciągła bylejakość. Mam nadzieję, że chociaż rozpatrzenie reklamacji wyjdzie wyżej wzmiankowanej firmie profesjonalnie.

Każdy popełnia błędy, ale nie każdy umie z nich wyjść z twarzą.

A sprawę jeszcze zdążyłem obwąchać przed zamknięciem sklepu i mogę mieć takie łożyska na środę. Tyle, że już jutro z domu nie wyjadę bo właśnie zaczął sypać śnieg.

Ogólnie mam doła i nie chce mi się dziś wklejać zdjęć. Jutro nadrobię.

Co do rozpętanej wyżej dyskusji o osiach - usiłowałem przesmarować przednią oś i d. blada. wszystkie kalamitki naruszone korozją i smarownica spada z nich lub smar wyciska się bokiem. Temperatura w warsztacie (ujemna, niestety) też pewnie nie jest bez znaczenia. Koło poniedziałku powymieniam kalamitki i trochę pogrzeję miejsca smarowania, może zadziała. A jak nie to jeszcze mam w zapasie końcówkę do smarownicy, którą wkręca się zamiast kalamitek. Nie pamiętam tylko czy nie mają one różnych gwintów. Rozmontowywania osi nie przewiduję przed nastaniem wiosny.

 

No to ciąg dalszy fotostory:

 

Luz 2 minimetry na kolumnie kierowniczej zniknął:

post-105078-0-27405400-1390737228_thumb.jpg

 

Luz na pedale sprzęgła zniknął:

post-105078-0-25150000-1390737257_thumb.jpg

 

Powstała uszczelka kolumny kierownicy:

post-105078-0-98476300-1390737512_thumb.jpg

post-105078-0-54963300-1390737355_thumb.jpg

post-105078-0-92261200-1390737352_thumb.jpg

 

 

Analogicznie powstały uszczelki na boki:

post-105078-0-76516400-1390737596_thumb.jpg

post-105078-0-41437800-1390737936_thumb.jpg

post-105078-0-32996800-1390737958_thumb.jpg

 

A potem wyskoczyło to co już opisałem, i na tym robota stanęła.

Dociekliwy obserwator zauważy, że kolumna jest tulejowana brązem, a pedał ertalonem. To nie przypadek, pedał dostanie tulejkę z brązu jak będzie uszczelniana i remontowana skrzynia biegów i zostanie wymieniony lub naprawiony wałek pedałów. Narazie ertalon ma możliwość lepiej się ułożyć i wypełnić ubytki w wałku. Bo, o czym nie każdy wie, ertalon "puchnie" od wilgoci i smaru. Minimalnie, ale zawsze.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Po co tak to robisz na "raty" jak np. ten pedał ? Nie lepiej było odrazu kupić wałek i zrobić jak powinno byc zrobione ? tak masz robote x2, czas x2 no i pieniadze pewnie x1.5.

Opublikowano (edytowane)

Z trzech powodów: Po pierwsze finanse. Zrobienie na gotowo, to wymiana oleju, wszystkich uszczelek, w każdym razie wielu i to co jeszcze wyskoczy, a zawsze coś wyskakuje... Po drugie czas, co widać powyżej ;) , a muszę zdążyć przed zaspami.

Po trzecie zdrowie, jestem ze trzy tygodnie po ostrym zapaleniu żył, warsztat mam nieogrzewany i nie chcę przegiąć.

Ertalon skuteczny, ale tylko na krótką metę

Edytowane przez Jontek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v