Skocz do zawartości
Jontek

4011 by Jontek

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
4011
Jontek    0

Witam,

No więc stało się, od wczoraj stoi na podwórku.

Narazie wywaliłem akumulator, bo ciągnik u poprzedniego właściciela stał 5 lat. Miałem w domu prawie nowy używkę 72 Ah, założyłem i pali od kopa. Wykręciłem kraniki z bloku i chłodnicy bo oba puszczały. Jutro jadę po nowe, (może są jakieś lepsze od "typowych"?) i płyn chłodniczy.

Maszyna ma pracować głównie zimą (śnieg) dlatego większe remonty będą latem.

Generalnie, zastanawiam się czy robić go na oryginał, czy z czasem inwestować w tuning optyczny?

Może ktoś wie jak usunąć farbę z tabliczki znamionowej aby nie stracić tego co pod nią było? ktooś pomalował silnik razem z kablami, alternatorem, filtrem oleju (jest jak w 60) i tabliczką właśnie.

Zapraszam do komentowania, oceniania i przede wszystkim PODPOWIADANIA, bo to pierwszy w moim 40 letnim życiu kontakt z traktorem.

Mam za to duże doświadczenie w renowacji i remontach innych pojazdów i silników.

PS

Pochwaliłbym się zdjęciami ale nie umiem ich dodać do galerii (co za wstyd). Proszę o pomoc w tej kwestii.

A 25 sekund filmu tu:

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik6    0

Co do tabliczki to ja miałęm całą w oleju nic nie chciało zejść ale to z grubsza to wziołem ściągłem a reszta co została to wziołem ciepłą wode i proszek i umyłem ale jak jest farba to można rozpuszczalnikiem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

kraniki jak kupisz nowe to potraktuj je pastą zaworową, dotarte nie będą wtedy puszczać. osobiście zalałbym układ płynem, nowy termostat, dał świecę płomieniową w kolektor, do silnika dobry olej mineralny-nie superol-lżej by palił w mrozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    345

jak chcesz zalać go płynem to podstawa wymień pompe wody bo na 100% pocieknie ,a szkoda płynu i nerwów później

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Koledzy Buszmen11, Tomasz78: Pasta zaworowa? Pierwsze słyszę... Jak to używać? Z praktyki z żukami wiem, że po trzecim otwarciu kranik zaczyna cieknąć i wtedy go się wymiena lub zaślepia silikonem (zależnie od klienta). Rady obu kolegów dla mnie bezcenne, lecz z większości z nich skorzystam przy grubszych remontach latem. Na ten sezon nie przewiduję więcej pracy niż 10 - 20 godzin pracy, to choćbym 5 litrów płynu miał dolać, to i tak taniej niż pompa, a po remoncie i tal pójdzie nowy płyn.

A jeszcze trzeba jakieś narzędzie dokomponować, żeby nie odgarniać śniegu maską. Drobnych na nie nie mam, a grubszych nie chcę rozmieniać ;)

Z dzisiaj: zmienione lampy przód/tył.

Problemy: pedał sprzęgła ma luz na wałku. Jak to naprawić? Słyszałem że trzeba wymieniać wałek sprzęgłowy... Nie wystarczy sam pedał, bądź jakieś tulejowanie?

post-105078-0-00827300-1389608653_thumb.jpg

post-105078-0-19128800-1389608654_thumb.jpg

Znalazłem takie coś jak na foto

Wyłamane i nieszczelne. Sposób naprawy rozwiercić i tulejować? Wkleić? Dziś kleje do metalu są porządne... No i mam do nich dostęp, mogę parę kropel zużyć

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

chodziło mi o dotarcie kranika pastą zaworową. lepiej się spasuje i nie będzie cieknąć. pompę przy okazji remontu daj nową. a to jest jak mnie oko nie myli odpowietrznik pompy. spróbuj wkleić. można to wymienić razem z tym deklem

pedał sprzęgła można wymienić. grunt żeby wałek nie był wyrobiony. są teraz wałki z tulejkami teflonowymi, coś takiego http://allegro.pl/pedal-sprzegla-c-360-c360-4011-sprzeglo-nowy-i3835160393.html

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Chodziło mi o możliwosć wklejenia odpowietrznika, jeżeli istnieje to rewelacja, bo w sklepach nie do zdobycia. Swoją drogą ciekawe jak długo trzymał się na sznurku i w związku z tym ile zostało oleju w pompie. I Jak pompa to zniosła. Co do sprzęgła, to w poniedziałek każę sobie dotoczyć odpowiednią tulejkę, fajnie że może być teflonowa.

Dziś traktor dostał wszystkie lampy, jeszcze tylne muszę podłączyć, bo trzeba kable przedłużać. Pojawiły się kierunkowskazy, bo kupiłem bez. Jeszcze do poprawienia masy w lampach bo cieniutkie i "prąd ginie" jak mawia znajomy mechanik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    345

Prąd nie ginie tylko nie ma obwodu zamkniętego i będzie zamiast świateł choinka :P co do pompy to koszt niewielki ze stówy 20 zł Ci zostanie a roboty ok godzina ,ale zrobisz jak chcesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Dlatego napisałem w cudzysłowiu, w końcu z drugiego zawodu jestem elektronikiem. Na razie muszę sprzęta przygotować na przegląd i rejestrację, dlatego idę po najmniejszej lini oporu. Zimą pewnie popracuje z 10 godzin, to niech się płynem czyści, wiosną to co zalałem pójdzie w kanał i wtedy będę robił wszystko po kolei, jak należy,

Jeszcze mnie czeka likwidacja luzów w kierownicy, bo jest 180 stopni wolnego ruchu. No i jakiś pług lub tur do założenia. A i pewnie wycieraczki przedniej szyby będą wymagać a nie ma. No i budżet mam napięty jak Rostowski przed dymisją.

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Od pompy odkręć całą pokrywkę, wmontuj w nią jakiekolwiek kolanko. Sam odpowietrznik powinno się dać odkręcić a jeśli nie to można go kupić.

Układ kierowniczy masz oryginał 4011. Na pewno do wymiany kamienie są cztery sztuki, nie wiadomo jak otwory w wąsach w które są wmontowane i nakrętka ze śrubą.

Kamienie i nakrętka ze śrubą są dostępne.

Pedał sprzęgła wyciąg i tyle. Trudno powiedzieć jak sama oś wygląda. Jeśli ma duży luz i cieknie na niej to warto ja przejrzeć. Od pedału odetnij tuleje i wspawaj nową. Szkoda pieniędzy na sklepowe a to samo wyjdzie pod względem technicznym. Możesz wrąbać w nią kalamitkę. Jak na osi nie cieknie olej to łapie na niej i wciskając sprzęgło rusza ręcznym.

Zaworki kip i wkręć. Jak zalejesz płynem to nimi kręcił nie będziesz. Fakt że są kiepskie. Pompę bym się nie przejmował. Płyn chłodniczy nie ma specjalnie właściwości rozpuszczających a i pompie nie powinno się nic stać. Najwyżej przedłużysz jej żywotność. Płyn smaruje uszczelnienie na wałku. Ostatecznie możesz lecieć po kosztach i wymienić samą reperaturkę. Sprawdź czy masz termostat jeśli nie kup woskowy a nie alkoholowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Seweryn20, a możesz mi opisać procedurę dobrania się do tych kamieni. Z tej literatury którą mam wiem gdzie ich szukać, ale nie wiem jak.

Zdecydowanie nabędę wszelkie książki o tym ciągniku, w szczególności "sam naprawiam" o ile kiedyś takie było.

Nawiążę poważne rozmowy z każdym, komu w krzakach leży kabina blaszanka, potrzebne niektóre szyby i cały zespół wycieraczki.

Oraz oryginalna blacha "kokpitu" pod trójkątne zegary. Teraz mam druciarstwo i dwa okrągłe wskaźniki.

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Ja mam taka kabine stoi w krzakach kompletna tylko ostatnio sie wkur... i wybilem 2 szyby :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

A resztę tylnej ścianki? Mnie potrzeba szyby z drzwi i właśnie całego tyłu... Ewentualnie jeszcze przedniej dolnej (ten prostokąt, ale to już pod przyszłe przeróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Nie pamiętam dokładnie ale na bank trzeba odkręcić prawą i lewą pokrywkę układu kierowniczego. tylko nie jestem pewny czy trzeba odkręcić rurę w której jest ułożyskowana kolumna kierownicza czy tylko wystarczy odpowiednio kręcić kierownicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Wiele na ten temat było, ale nie znalazłem konkretnych informacji dla siebie:otóż, oprócz doprowadzania ciągnika do jako-takiego stanu myślę o osprzęcie. Mam na oku pług śniegowy na przednim tuzie. Tuz jest z sankami przez cały ciągnik. Do nich mógłbym w przyszłości dołożyć słupki do tura. Na tablicy jest cały wysięgnik do tura 5 z euroramką (czyli dwie sekcje). Rozdzielacz, siłowniki, węże itp kupowałoby się w miarę wolnych środków. Problemem jest podłączenie hydrauliki, bo w 4011 mam tylko jedno gniazdo hydrauliki. Rozumiem, że steruję je dźwignią przy siedzeniu ( do podnoszenia), opada pod własnym ciężarem i olej wraca do ciągnika. To mi obsłuży pług na tuzie z przodu. Ale rozdzielacz tura wymaga jeszcze powrotu oleju i przelewu. Skąd je wziąć? A jeszcze dodam, że tura chciałbym na siłownikach dwustronnego działania, bo czasem będę musiał coś w ziemi grzebnąć. Proszę o linki do konkretnych postów i dokładne objaśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Nie ma specjalnie co wyjaśniać. Kupujesz rozdzielacz dwusekcyjny, jedno wyjście hydrauliki zewnętrznej podłączasz pod zasilanie tego rozdzielacza a drugie pod powrót.

Dźwignie rozdzielacza ciągnika blokujesz w pozycji praca tak by ciśnienie było na złączu które jest w dodatkowy rozdzielacz wpięte pod zasilanie i ogień.

A jeśli będziesz miał potrzebę kiprować przyczepę to kip trzysekcyjny z trzecią sekcją pływającą.

Do sanek z pługa nie za bardzo dołożysz tura. One są za liche do tego. Sanie starego typu do 4011 były wielkie i ciężki. Teraz robią lżejsze idzie do tyłu tylko pojedyncza belka. Jeżeli będziesz odśnieżał tylko plac u siebie wystarczy ci tur jeśli dodatkowo jakieś drogi to trzeba by o tuzie pomyśleć lub przystawce tylko do pługa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Właśnie w tym problem, że nie ma drugiego wyjścia. Zaraz idę zrobić foto i zedytuję posta.

post-105078-0-94610300-1389777342_thumb.jpg

Trzeba by podłączyć coś od 60, ona miała dwa wyjścia hydrauliczne...

Widziałem podłączanie pod bagnet, ale z powodów ideologicznych nie do przyjęcia dla mnie, już wolałbym wiercić i gwintować nowy otwór i coś wkręcić.

A najlepiej coś od 60!

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587
Jontek    0

Seweryn, nie wiem, jak Ci się wypłacę. Twoje rady bezcenne!

 

PS

Właśnie byłem na pierwszej przejażdżce. Z takim luzem na kierownicy nie da się jeździć.

No i nie udało mi się zmienić biegów bez zatrzymania ciągnika. Za duże luzy na dźwigni zmiany biegów.

To, poza kabiną najważniejsze priorytety.

Tak się pracować nie da.

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To nie jest źle. kierownice ogarniesz spokojnie może trochę grzebania. Sprawdź też luz na sworzniu osi, gałkach i zwrotnicy. To tez ma wpływ na prowadzenie.

Co do biegów to wyciąg wybierak i wymień go po prostu. Tutaj już żadne kombinacje nie pomogą. Sprawdź czy jest sprężyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebo1986    229

Nie pmiętam dokładnie jak z tą kolumną było,czy da sie sie je wymienić kamienie bez rozbierania całej? też miałem b.duży luz na tej kolumnie ale odziwo kamienie były dobre tylko cały wałek kolumny wymieniłem z łożyskami i podkładi dystnsowe dawałem żeby skasować luz do zera ;) było cacy przez 150 mth później już sie luz zrobił nieduży ;/

 

Sprzęgło bedziesz pewnie miał do regulacji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jontek    0

Skąd te podkładki? W sensie trzeba jakieś specjalne kupować, czy robi się to typowymi?

 

Dziś jeszcze mam ze dwie godziny przy samochodzie, bo padła lambda, a potem ciągnik wjeżdża do warsztatu, bo od wczoraj mamy śnieg, i na podwórku już nic nie zrobię.

 

Właśnie dostałem ofertę na wałek i kamienie, tylko tyle mają w sklepie. Ktoś może podesłać info co jeszcze wymieniać, gdzie to kupić i jak wygląda? Coś czytałem o nakrętkach? Ewentualnie łożyska typowe, czy też szukać czegoś specjalnego?

Edytowano przez Jontek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587
Jontek    0

Dziś zdjąłem pedał sprzęgła i urodziło się kolejne pytanie: wałek pedałów hamulca i sprzęgła jest jakoś łożyskowany, czy tylko wisi w simmeringach?

U mnie sam wałek da się "kiwać" względem korpusu, no i leci tam olej.

Jak już jestem tak blisko, to zmieniłbym uszczelniacz, choć "duże uszczelnianie" wszystkich wycieków i wymianę płynów ustrojowych planuję na lato.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez RometOgar200
      Witam nie wiem, gdzie powinienem dać ten temat, ale myślę,że tutaj jest odpowiednie miejsce na to, a więc przechodząc do tematu zbliża się zima ,a ja po zamontowaniu turbiny nie mam jak włożyć oryginalne ogrzewanie i widziałem ostatnio w sklepie farelkę na 12v do zapalniczki i taką matę grzewczą ,którą wkłada się pod tapicerkę siedzenia. Jak myślicie zda to egzamin w 60-siątce, żeby szyby chociaż nie parowały, bo nie mam czasu, żeby w tym zrobić zabudowę podłogi i i ogrzewanie takie jak powinno być tzn, że normalna nagrzewnica i wiatrak.
      farelka podobna do tej http://allegro.pl/nagrzewnica-samochodowa-grzejnik-farelka-150w-12v-i7092304895.html#thumb/2
      a mata grzewcza podobna do tej http://allegro.pl/mata-grzewcza-grzejna-pod-tapicerke-12-v-komplet-i5951387177.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMzgzODQ2NDMAMjQzOTUyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=17045e95-0222-4134-bcb9-faa6bdaf618a
    • Przez pioetek
      Tak jak w temacie myśle czy da rade jakoś przerobić układ kierowniczy w ursusie 4011 tak żeby wsadzić do niego wspomaganie elektryczne i czy jest to w ogóle możliwe proszę o was o pomoc
    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/
    • Przez AgroKarwowo
      Mam pytanie czy ktoś kiedyś widział słyszał o przednim womie do 3p w jaki sposób wyprowadzić wałek z przodu?
    • Przez Ursusc360polska
      Witam ! Od pewnego czasu zastanawiam się nad założeniem wspomaganie do 3p, ma to być wspomaganie z siłownikiem przy silniku. Czy promień skrętu się zmniejszy a jeśli tak to o ile ? Dodam że wspomaganie będzie brane z strony sklep dla rolnika Agricola,
×