Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

sam wałek nie jest ułożyskowany. przechodzi tylko przez otwory w skrzyni. musisz spuścić olej korkiem pod skrzynią i wybić wałek, prawdopodobnie wałek jest już wyrobiony i jak ma duże luzy to sama wymiana simmeringów nic nie da. trzeba będzie napawać wałek

Opublikowano

Pod pedałem sprzęgła wyrobiony jest o 0,1 mm (owal) więc się tym nie przejmuję tylko daję tulejkę z brązu, to pod gumą simmeringa nie powinno być tragedii i wymiana powinna zadziałać. Chcę jeszcze zrobić taki myk, żeby nie zrzucać całego oleju. W silnikach benzynowych mi wychodziło to może i tu da radę, choć muszę to jeszcze skonsultować z "moją trzecią ręką" - mechanikiem który mi pomaga w takich robotach. Wiadomo, że na sucho się tego nie zrobi i zawsze coś pocieknie, ale lepiej "złapać" litr i wlać z powrotem niż zlewać wszystko. Bo wtedy kusi wlać nowe, a to znów dziengi...

Opublikowano

Wałek jest osadzony bezpośrednio w otworach skrzyni biegów. Z czasem wyrabia się i on i otwory. Nie ma tulei. On w sumie pracuje tylko gdy zaciągasz ręczny hamulec. W każdej innej sytuacji jest tylko podporą dla pedałów sprzęgła i hamulca.

Bez rozbierania wymienisz zimeringi. Żeby wyjąć wałek trzeba spuścić olej.

Jak dasz nowe zimeringi to możesz w nich trochę skrócić sprężynę. Często jest tak że normalnie olej nie będzie się lał a kałużę zrobi dopiero gdy zaciągniesz ręczny hamulec. Wałek przeciąga wtedy na jedną stronę i naciąga uszczelniacz.

Sam uszczelniacz wymienisz bez spuszczania oleju.

Opublikowano

Te podkładki kupowałem w sklepie z częściami do ciągników (do kolumny z c-4011) wszystko było dostępne do tej kolumny ;) jeszcze możesz simmeringi dać nowe na końcach obudów tych wałów poziomych do których przychodzą wąsy z prawej i lewej no i oczywiście nowym olejem zalej, wlew masz pod kierownicą w obudowie wałka, od strony szyby jest otwór ;)

Opublikowano

Jak juz zaczniesz na powaznie remont tej 40tki to wrzucaj duzo fotek :) . mysle ze wizualnie tez masz zamiar z nia dojsc do ladu ? zostaw jak koniecznie w orginalnym wygladzie moim zdaniem :)

Opublikowano

Jak najbardziej w oryginale. Dlatego szukam szyb i tylnej ściany do kabiny blaszanki oraz "pulpitu" pod trójkątne zegary bo to co jest teraz to druciarnia . Z innowacji to alternator i filtr oleju od 60, bo już są założone, i dwa halogeny do przodu, bo dostałem od teścia dwa "wielkie enerdowskie halogeny", które moim zdaniem pasują stylistycznie i może rozrusznik planetarny + to co koledzy wyżej podpowiadali, bo większość pracy ciągnik będzie robił zimą.

 

Pytanie z innej beczki: Jak wyjmowałem aku, to mi upadł na dźwignię WOM/pompy i skończyło się sterowanie nimi. Teoretycznie wiem jak to odkleszczyć, że kulka powinna być w środkowym rowku. A praktycznie:

w jakim położeniu dźwigni to robić, jak/jakim narzędziem przesunąć i unieruchomić tę listwę z wycięciami, czy da się to zrobić bez rozbierania skrzyni?

Opublikowano

Da sie bez rozbierania, jeżeli to tylko zakleszczenie, na listwie wodzika wom/pompa masz 4 wycięcia jak i 4 pozycje na dźwigni, musisz to zsynchronizować śrubokrętem płaskim chyba bedzie najlepiej :)

Opublikowano (edytowane)

Akurat mam zdemontowany wybierak biegów, więc widzę.

Jest tak: Gałka ma luz prawo - lewo. gdy jest dociśnięta w prawo to nie łapie listwy. Gdy ją przeciągnę w lewo to wybierak chwyta listwę i przesuwa przód tył. Luzu bocznego jest ze 3 mm. Zostawić to tak, czy wymagana jest interwencja?

 

Poskładałem nowy wybierak i nie ma w ogóle ruchu... Dźwignia stoi jak przyspawana! Dlaczego?

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Wybierak wyjmowałeś jak ciągnik był na ''luzie''? U siebie jak zmieniałem i był na biegu to tak mi sie działo, dopiero po wrzuceniu na luz wszystko zaczęło działać jak należy

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że na luzie. Stary wybierak był ok "od dołu", luzy wynikały z wyrobionego frezu między dźwignią a wybierakiem. Wymieniłem i dźwignię i wybierak i d. blada. Znów rozebrałem i porównałem nowy wybierak ze starym i tu zonk: są różne. Jak postawić obydwa na "kulkach" to nowy jest pionowy, a stary pochylony mniej więcej 15 - 30 stopni. Ponieważ frez zniknął głównie w dźwigni, to poskładałem stary wybierak+nowa dźwignia+Loctite do łożysk. Razem jest ok. Nowy wybierak wraca do punktu sprzedaży...

Co do dźwigni WOMu okazało się, że zatrzask od niego nie ma w środku sprężyny ;[ . Po wymianie na nowy wszelkie dolegliwości zniknęły. A przy okazji dowiedziałem się, że mam dźwignię zespawaną z ośką. Jeszcze większy zonk! Polski chłoporobotnik to potrafił...

 

Dziś padła lewa obudowa układu kierowniczego, w poniedziałek walka z następną.

Oczywiście uszczelka nie przeżyła... Podchodzi od 60 czy trzeba szukać oryginału? W necie jest po złotówce sztuka, a wysyłka pewnie 5...

I od razu uszczelka pod kolumnę kierowniczą - tej w necie nie znalazłem, od czegoś da się podłożyć?

Edytowane przez Jontek
Opublikowano (edytowane)

Owszem, uszczelkę bocznych obudów http://www.sklep.miz...011-p-6095.html,

ponadto uszczelkę w miejsce gdzie do korpusu jest przykręcona czterema śrubami kolumna (ta rura w której jest wałek kierownicy), tej nie znalazłem.

Silikon też zawsze daję, ale co uszczelka to uszczelka - czasem jej brak powoduje "ściśnięcie łożysk"

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Pewnie też tak zrobię, bo 18 zł transport i 2 za zamówienie to ... skandal! Z tym, że nie z kartonu a "papieru uszczelkowego". Jest u nas w sklepie z łożyskami i uszczelnieniami coś takiego, tylko zapomniałem fachowej nazwy.

Opublikowano

Witam, po prawie dwóch dniach bez prądu. Krótka relacja: Kolanko odpowietrznika pięknie przyspawane. Wałek kierownicy wraz z nakrętką i kamieniami przyjechał. Jutro w sklepie mają być uszczelki do kolumny. Ponieważ kolumnę kierownicy trzeba tulejować w sobotę będę składał. Fotki jutro, jak zgram z aparatu.

Teraz pytania:

Jaki olej polecacie do kolumny i pompy wtryskowej. Wiem, że nie rzepakowy ;) chodzi mi o konkretny typ/markę.

Opublikowano (edytowane)

Do silnika nic nie leję. Na razie oczywiście. Poziom jest, a wymiana oleju razem z uszczelnieniem. I wtedy jaki będzie najlepszy?

PS Gdzieś wyczytałem, że 40 miały blaszaną miskę olejową. To prawda? Bo u mnie chyba żeliwna... Sprawdzę dokładnie jak wyczyszczę, bo właśnie tam (i tylko tam) silnik jest ulany. Niestety warsztat nieogrzewany, tak więc dokończę to co niezbędne i poczekam do wiosny.

 

Gdzie znajdę numery silnika, nadwozia, podwozia i co tam jeszcze było numerowane?...

Na silniku tabliczka zamalowana, na obudowie zegarów też... Mam stary dowód rejestracyjny, ale wyblakł tak, że nic nie można przeczytać. Z tabliczki przy zegarach można odczytać datę produkcji, ale jest inna niż w umowie. No i w umowie jest tylko nr silnika. Podejrzewam, że silnik mógł być zmieniany...

A przemyśliwam nad rejestracją na żółte tablice...

Jeżeli okaże się że nic tam nie jest oryginalne, to pomyślę nad unowocześnieniem wyglądu : lepsza kabina, nowsza maska itp.

 

Czy pod liczniki trójkątne przychodzi jeszcze jakaś blacha, bo mam na razie tak:

 

post-105078-0-24562400-1390482438_thumb.jpg

 

A chcę oryginalne trójkąty. Może ktoś podrzucić foto, jak powinno być? Nawet w tym temacie będzie miło widziane.

 

No i parę obiecanych fotek:

kolanko odpowietrznika pompy wtryskowej

post-105078-0-34372900-1390483566_thumb.jpg

Rozmontowany układ kierowniczy, oleju było tyle co widać. Zresztą powinienem napisać SZLAMU

post-105078-0-18543700-1390483664_thumb.jpg

Aby się tam dobrać trzeba było zdemontować przednią ścianę kabiny i zbiornik

post-105078-0-96010700-1390483872_thumb.jpg

Bez gumówki się nie obyło bo dół z górą po prawej stronie ktoś zespawał zamiast skręcać śrubami jak Pan Bóg przykazał.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano (edytowane)

Ja leje turdusa i nie narzekam, jest na forum temat o oleju do 360 to sobie poczytaj ;) 40stka miała misę blaszaną ;) numer silnika masz na bloku z prawej strony u góry nad rozrusznikiem :) od 40stki cała ta tablica zegarów jest troche inna raczej nowej nie kupisz, ale używkę jak najbardziej :)

http://instrukcja.pl..._4011#photo_top

a ta blacha co są na niej numery to raczej od 40 stki nie jest bo bezpieczniki były nad zegarami w 4011.

w tej kolumnie tą szalke łożyska było ciężko wyjąć ...

kot to ma dobrze hehe

 

porób więcej fotek i wstaw bo temat ciekawy :)

Edytowane przez sebo1986
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś jako pomocnik weterynarza jeździłem pobierać krew od krów. Nie mogłem się wtedy nadziwić po co w każdym gospodarstwie spawarka. Teraz już wiem:

 

Tu było trzeba ciąć:

post-105078-0-57639900-1390493270_thumb.jpg

 

A jak z tego zrobić tramwaj, to naprawdę nie wiem:

post-105078-0-95711900-1390493365_thumb.jpg

post-105078-0-88541800-1390493367_thumb.jpg

 

może dokładnie nie widać, to wyjaśniam wszystkie drążki kierownicze zaspawane!!!

Zaspawana jest też dźwignia załączania WOM/popy, ciekawe jak tam zmienić uszczelnienie.

 

Komora przekładni kierowniczej wymyta i odtłuszczona:

post-105078-0-17818000-1390493598_thumb.jpg

post-105078-0-99849800-1390493599_thumb.jpg

 

Jutro wieczorem odbieram kolumnę od tokarza i w sobotę ciąg dalszy prac.

 

W takim układzie zdecydowanie kupię tablicę pod trójkątne zegary, wciąż poszukuję tylnej ściany, wycieraczki i dolnej części wokół pedału sprzęgła do kabiny blaszanki. Co do szyb, to jestem w kontakcie z kolegami z forum, i jak tylko będzie mi po drodze dojdziemy do porozumienia.

 

PS

Kotu nie najlepiej, bo leży na wstrętnym zarwanym siedzeniu od malucha, na które jest położone oparcie od krzesła, żeby się między rurkami nie zaklinować.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Uhuhu widze ze porzezbiony ten ciągnik ładnie. Ale w sumie nie dziwi mnie to widzac jak ludzie nie dbaja o sprzet...

 

 

Czeka Cie dużo pracy - licze ze zrobisz z niego perełke :) . Wrzucaj dużo fotek :D. pozdro !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v