Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

 

 

Tia, instrukcja mówi o momentoskopie. Czy dobrze rozumiem, że jest to po prostu przezroczysty wąż, czy też naczynie szklane w którym zobaczę, że paliwo zaczyna rosnąć?

A jeśli nie to jak to ma wyglądać i czy da się samemu coś takiego zrobić?

I faktycznie następne odpalanie rozpocznę od książkowego odpowietrzenia.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano (edytowane)

Powinno się na pierwszą sekcję pompy nakręcić króciec z przeźroczystą rurką w której będzie widoczny początek wtrysku paliwa. Ja mam stary przewód ucięty pod kątem. Zaczyna tworzyć się kropla czy widać ruch wiszącej to znak że zaczyna sekcja tłoczyć. Tolerancja jest dość spora ciężko się w niej nie zmieścić nawet jeśli będziesz tylko obserwował ruch paliwa w samym króćcu pompy.

A jeśli chcesz to sam momentoskop możesz spokojnie zrobić samemu. Są nawet wymiary rurki podane.

https://www.google.pl/search?q=momentoskop&espv=2&biw=1680&bih=935&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=EPFkVMCtH4ivPPnRgeAG&ved=0CCcQsAQ#facrc=_&imgdii=U0Zb1jF9Du02AM%3A%3BEDk-fk17nt_84M%3BU0Zb1jF9Du02AM%3A&imgrc=U0Zb1jF9Du02AM%253A%3B_dJbzWob35MSlM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.korvet-sms.ru%252Fcatalog%252Fimg%252Fmomentoskop.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.korvet-sms.ru%252Fcatalog%252Fnew3_360.html%3B399%3B800

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ustawienie kąta wtrysku. Tu nie ma nic do robienia na pałę. Robisz to raz na kilka lat książkowo i musi grać. Jeśli dalej nie pali szukaj innej przyczyny. Jeśli pomogło pompowanie możliwe że się zapowietrza. Trzeba to sprawdzić przed następnym takim odpaleniem.

http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_kolowy_ursus_c360_i_c3603p_instrukcja_napraw_1#photo_top

Strona 41.

 

Było trochę innych problemów w zyciu, a i zimy nie było ostrej, to zaniedbałem prace przy ciągniku. Teraz wymieniłem filtry palwa (zwłaszcza wstępny,bo ciekł), pompkę ręczną bo ciekła jak głupia. Ogólnie duża poprawa, silnik "chce" zaskoczyć bardzo szybko, tylko jakby "brakowało" obrotów. Jak już zaskoczy to też na początku trzyma jakieś 800 - 1000 obrotów i dopiero po 5 - 10 sekundach wchodzi na wyższe.

 

A ustawienie nie jest takie ksiązkowe. Paliwo zaczyna się podnosić gdy cechy na kole przejdą jakieś pięć cm poniżej cechy na obudowie, i brakuje zakresu regulacji na pompie by to zniwelować. Możliwe, że silnik w ogóle zapala przy takim opóźnieniu?

i jak przywrócić możliwość regulacji? Rozrząd? Pompa? Od czego zacząć sprawdzanie, aby uniknąć zbędnych wydatków i straty czasu?

Opublikowano (edytowane)

W sumie są dwie możliwości. Źle ustawiony rozrząd na zębatkach lub przestawione na sprzęgle łączącej pompę z rozrządem. Ogólnie przestawić się tego nie da ale spotkałem się z przypadkiem gdzie było skręcone na chama.  To fizycznie nieduża różnica temu silnik jako tako normalnie pracuje.

Zdarzały się też nowe tryba z źle nabitymi znakami.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

To co? Warto zdjąć pompę i obejrzeć? Czytałem o wyrobionym wpuście (ale to od strony rozrządu). Jakoś nie chcę rozjeżdrzać przodu w tym roku... Podobno jeszcze tulejka sprzęgłowa pompy moż być od innego ciągnika? Obecnie pompa jest maksymalnie na blok i efekty... Jutro zrobię filmik ja to odpalanie wygląda.

Opublikowano

Proponował bym sprawdzić czy znaki na kole są ok. a konkretnie sprawdzić czy oznaczenie GMP (0l1) pokrywa się fizycznie z GMP, tylko do tego by trzeba było wyjąć pierwszy wtrysk. Gdy znaki się pokryją to i wyprzedzenie będzie dobrze oznaczone, wtedy trzeba szukać przyczyny opóźnionego zapłonu gdzie indziej, przestawienie o ząbek na sprzęgiełku raczej mało realne bo to za dużo, miałem zdarzenie że wałek pośredni (sprężarki) uległ lekkiemu skręceniu i był podobny efekt.

Opublikowano

Sorrki  teraz zauważyłem że chodzi o 5 cm a nie milimetrów.

Na sprzęgiełku jeśli przestawi się o jeden ząbek pompa przestaje się mieścić w regulacji i jest to dość sporo. Zakres przesuwa cie o około 25 stopni na kole zamachowym. Póki co sprawdził bym na początek pompę. Znaki na kole zamachowym to trudno powiedzieć nie widziałam i nie spotkałem się z przypadkiem by źle wypadały. Różnica jest pomiędzy kołem 4011 a 60-ki w nabiciu wyprzedzenia ale ta różnica nie wpływa na brak regulacji. Może warto to mimo wszystko sprawdzić.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie wróciłem z warsztatu. Niestety stawiam na pompę. Nie wiem tylko czy wtryskową, czy zasilającą.

Objawy: pierwsze kilka - kilkanaście obrotów silnika pompa nie podaje paliwa. Potem przez chwilę lecą bardzo drobne bąbelki powietrza.

A z rurki przelewowej oleju od czasu do czasu leje ropa po stanięciu na pochyłości i zgaszeniu silnika.

PS silnik jest od C355.

 

Ciekawostka, że silnik zapala nawet na trzy cylindry i całkiem fajnie pracuje.

 

A z udoskonaleń - założyłem wycieraczkę szyby przedniej, bo ciężko się jeździło przy opadach śniegu czy deszczu.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano (edytowane)

Błędne ustawienie kąta wtrysku to takie moje przypuszczenie, nie mam jeszcze pewności, że jest źle. Szukałem znaku GMP na kole i jedyne co znalazłem, to dość regularne "wyszczerbienie" na krawędzi koła zamachowego. Nie jestem pewien czy to znak. Ma ktoś foto lub link do foto jak powinien ten znak wyglądać?

Edytowane przez Jontek
Opublikowano (edytowane)

To idę dalej patrzeć. Na pewno mam te dwie od kąta wtrysku, GMP nie zauważyłem jak dotąd.

EDIT

Ewidentnie znaków GMP nie ma. Ale z mijania się zaworów wynika, że znaki początku wtrysku są prawidłowo. Czyli albo przestawiona pompa, albo któreś z kół rozrządu.

Nic, zmienię pompę zasilającą, i zobaczę czy pompa wtryskowa jest prawidłowo zamocowana.

Edytowane przez Jontek
Opublikowano

Dzięki, obejżałem ten filmik zanim się zabrałem za robotę. Powyżej edytowałem post. Znaków GMP niet, znaki początku wtrysku ok, wtrysk dużo za późny i brak możliwości regulacji.

Opublikowano (edytowane)

Ok, wszystko rozumiem. Na mijaniu zaworów znalazłem GMP i jest on powyżej znaków wtrysku, mniej więcej w takiej odległości jak na zdjęciach i filmiku.

A początek wtrysku jest - mniej więcej w połowie między znakami a znalezionym przeze mnie GMP.

Czyli albo pompa źle zamocowana albo przestawione koło lub wałek na rozrządzie.

 

 

A pomysł z przemierzeniem całkiem fajny - ktoś pomoże?

Edytowane przez Jontek
Opublikowano
Dnia 31.01.2014 o 14:02, szkodnik14 napisał:

a do tura jeszcze musi byc wspornik od 360

Witam po bardzo długiej nieobecności. Traktor przez ten czas robił swoje, ja robiłem swoje i w sumie niewiele przy traktorze.

Teraz dojrzewa następna porcja robót. Dlatego pytanie: zamierzam zakupić i wymienić wspornik osi i w opisach znajduję że do osi płaskiej lub okrągłej.

To do jakiej kupić? Przepraszam za naiwne pytania ale nie ogarniam "branżowego języka". Zawsze myślałem, że wspornik do 60 i już.

Opublikowano

Dzięki, widziałem te ogłoszenia ale nie byłem pewien czy o to mam pytać. Teraz wiem i dziś podzwonię.

Widziałem jeszcze miękką oś i też mnie korci...

Opublikowano

masz oś okrągłą to kupujesz wspornik do takiej osi

różnica jest taka że tuleje mosiężne są wbijane w tuleję osi, czyli sworzeń na sztywno a przy płaskiej we wspornik i sworzeń porusza się z osią, co według mnie jest gorszym rozwiązaniem

miękkie zwrotnice z 4011 sobie daruj, są słabo przemyślane i  co kilka lat intensywnego użytkowania trzeba pchać nowe bebechy

Opublikowano

U mnie nie ma intensywnego używania, a za komfort (jeśli rzeczywiście się poprawia) mógłbym zapłacić. Tyle, że za oś wołają 250 i na dzień dobry pewnie wszystkie bebechy - to już robi się za dużo na raz, zwłaszcza że czeka mnie wymiana pompy wtryskowej.

Opublikowano
Dnia 6.05.2019 o 06:09, Jontek napisał:

Dzięki, widziałem te ogłoszenia ale nie byłem pewien czy o to mam pytać. Teraz wiem i dziś podzwonię.

Widziałem jeszcze miękką oś i też mnie korci...

PS

Podzwoniłem, i dziś wspornik przyszedł. Przed montażem chcę go wyczyścić i pomalować - stąd pytania: Waszym zdaniem do śrutowania/piaskowania zabezpieczać powierzchnie które nigdy nie były malowane/powierzchnie styku z innymi częściami ciągnika? Jaką farbę polecacie (ja jestem miłośnikiem chlorokauczuku, ale to chyba nie w tym zastosowaniu). No i jaki kolor - odcień będzie bliski oryginałowi? Najlepiej numerem RAL.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez sidkoz
      Prosze o kontakt z tym Panem od ursusa C360 4x4
       
      Program do doboru kół zębatych:
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/172422-program-do-doboru-z%C4%99batek-w-przystawkach-nap%C4%99dowych/

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v