Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie juz jest ok :) Wina elektroniki.

EDIT : Przy wyższuch obrotach zaczął łapać wibracji... podczas jazdy bo jak stoi troche mniej. Przed remontem tego nie było - czy tak będzie tylko przez krótki czas, aż sie wszystko dotrze jak trzeba czy to coś innego i muszę poprawić ? Wcześniej tego problemu nie było i wszytsko było cichutko a dziś przejechałem się koło 6km i w kabinie ostro drgało wszytsko, o słuchaniu radia nie wspomnę.

Edytowane przez Lukash3060
Opublikowano

Balansery to są przeciw wagi na wale korbowym i służą do tego żeby silnik nie drgał tak jakby do wyważenia jak tłok jest w pozycji GMP czyli w samej górze to przeciw waga powinna być idealnie w samym dole to wtedy nie powoduje drgania związanego z ruchem tłoka ku GMP mam nadzieję że w miarę zrozumiałe wytłumaczenie

  • Like 1
Opublikowano

jeżeli nie przy odkręcaniu nie punktowałeś która gdzie idzie to lipa teraz trochę bo każda musi być na swoim miejscu a odwrotnie jej się nie przykręci bo będzie wystawać albo w ogóle nie dojdzie przynajmniej zawsze tak było,

Opublikowano

@rolniku360 nie rozumiem o czym mówisz ? :) Hmm balansery międzyczasie oczytałem i wiem co i jak. Można to sprawdzić bez zdejmowania całej misy olejowej itp. ? Jutro muszę się upewnić jeszcze na 100% i jeśli będzie tak jak dziś to pewnie znów bd musiał rozebrać ... żeby mi się tak chciało jak mi się nie chce!. No nic jak mus to mus ... idzie to jakoś sprawdzić bez rozbierania ? Jak by komuś miało to ułatwic pomoc to moge wrzucić na yt.pl filmik krótki jak z kabiny to wszytsko wygląda.

Opublikowano (edytowane)

Poluzuj lekko śruby od przedniej osi tak jak pisałem ci na skrzynke. Powinna wyjśc. Bez rozbierania tego nie zobaczysz.Szkoda, że przy składaniu tego na 100 % nie sprawdziłeś. Tak jak ktoś wyżej napisał. Balansery musza być ustawione względem wału coś jak rozrząd. To, że są na swoim miejscu nic nie daje.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

rolniku360 pisze że jeśli odkręcałeś te balansery to każdy powinieneś oznaczyć z miejscem w którym był przykręcony żeby nie było tych drgań i żeby wał był wyważony przeważnie robi się to punktakiem oznacza się balanser i wał w miejscu jego przykręcenia taką samą ilością ,,kropek" napunktowań żeby później przykręcić je na swoje miejsce

Opublikowano

A czy zmieni cos fakt ze byłą robiona współosiowość ? Bo praktycznie kapitalny remont wyszedł silnika, robili szlif wału. Jesli to nic sie nie ma to będzie problem bo chyba nic znaczone nie było ( bynajmniej nie pamiętam) Ale też już po podpowiedzi @hubertuss na PW mam chyba pewność że to jednak nie balansery bo drgania nie występują na małych obrotach a tylko w pewnym zakresie potem tez giną. Czy koło zamachowe źle ustawione coś moze do tego mieć ? pod zdjęciem w galerii też pisał @marwasz , że może to być wina źle ustawionej pompy oleju, inni pisali że to minęło samo... nie wiem już co robić :)

Opublikowano

Przyznam było coś takiego wcześniej ale nie do tego stopnia i to mnie dziwi. Tamte drgania były delikatne a te wprawiają w drgania praktycznie całą kabinę, wszytsko drzy, robi hałas i ogółem zdaje mi się że coś jest nie tak. Na razie za zimno ale jak sie ociepli biorę się za to, może wyjdzie co to jest i szybko to zrobię :)

Opublikowano

Witam też jestem w trakcie remontu kapitalnego silnika w mf 3070 .W tym modelu przeciwwag na wale niema jakby to powiedzieć odlane są całościa zzwałem .Na temat mojego remontu ;blok ,wał ,głowice ,korbowody odwiozłem do zakładu ,blok bedzie planowany,głowica tez generalny remont a nad wałem miał zdecydować szef zakładu ponieważ nie był w najgorszym stanie.Mam takie pytanie ma moze ktoś schemat rozrzadu do tego ciagnika ? niejestem pewien czy pompa oleju też niepowinna być ustawiona jakoś...troche za szybko sie zabrałem do rozbierania tego bo mogłem sobie poznaczyć wszystko i by było ok ale trudno człowiek uczy sie na własnych błedach jakoś sie dojdzie do tego :D

 

w 3060 pewnie są te przeciwagi gdzieś tak wyczytałem na forum :D w zakładzie powinni poznaczyc je która na jakie miejsce idzie :rolleyes:

Opublikowano

Oj panowie mechanicy. Balansery to potoczna nazwa układu wyrównoważającego składającego się z wirujących przeciwwag. Nie ma to nic wspólnego z wałem korbowym i przeciwwagami na nim. Układ balanserów jest połączony z wałem korbowym kołami zębatymi. I ważne jest aby przy składaniu to wszystko właściwie ustawić jak rozrząd.

Jeśli już coś rozbieracie, ustawiajcie, znaczcie, róbcie zdjęcia a nie tylko aby rozwalić, w drobny mak a potem jakoś to bedzie. W zakładach nic wam nie będa znaczyć. Wkładają tulje, robią osiowanie, inne zlecone prace i guzik obchodzą ich przeciwwagi czy balansery. Poza tym do takich zakładów powinien trafiac goły blok.

  • Like 1
Opublikowano

Wiesz co.... wielkie dzieki za wyjaśnienie ! :) Jesli chodzi o te trybiki no to znaczyłem własnie i ustawione jest wszstko jak trzeba :) ! A winą na razie obarczam koło zamachowe bo nie było z wałem dawane i raczej jest nie tak przykrecone :) Na razie nie moge odpalić bo aku szlak trafił. 3 letnia centra w nim była chyba 195 Ah. Muszę teraz kupić jeszcze to... No nic ale widzisz rozbierał bym i szukał tam przy wale korbowym bo kompletnie się na tym nie znam :)

Opublikowano

No a w kole zamachowym co może być co powoduje drgania? przecież koło zamachowe też jest na swój sposób wyważone tak jak się wyważa koła w samochodach i nie ma prawa mieć bicia, tak przynajmniej jest w silnikach które robiłem do tej pory a możliwości przykręcenia były zawsze 2 bo przeważnie są kołki ustalające i można jedynie o 180 stopni przekręcić ale i tak jest wyważone a jak jest w MF to nie wiem może ktoś to wyjaśni?

Opublikowano (edytowane)

Znaczenie może mieć ale myślę że nie aż takie aby wszystko mocno drgało. Koło jest wyważone samo w sobie. wał mniej więcej też. Niby te częsci wyważane są razem ale nie wiem czy zmiana przykręcenia coś zmieni na tyle aby mocne drgania ustały. Mozesz spróbowac przyczyn może być wiele.

Co do rozbierania byle jak nie zrozum mnie xle ale bawią mnie teksty w stylu rozbierałem za szybko nie znaczyłem a teraz nie wiem jak poskładać. To nie są żarty, przez taka lekkomyslnosć można narobić sobie powaznych kłopotów a co za tym idzie kosztów. Na szybkie rozbieranie może sobie pozwolić zawodowy mechanik, który robił wiele takich silników.

Nie wiem czy masz zamiar rozpoławiac ten ciągnik, nie wiem też jak dokładnie wygląda tam sprzęgło. Ale jeśli rozpołowisz zwróć uwagę na coś w rodzaju tarczy jeśli tam jest. Tarcza ta nachodzi na frez zewnętrznego wałka skrzyni biegów jeśli są dwa. Sprawdź czy jest prosta i jeśli robierałeś wycisk/sprzęgło czy jest dobrze założona nie odwrotnie.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Tak będę rozpoławiał. Nie było rozbierane na szybko tylko źle zrozumiałem pojęcie "balansery" ot cała zagadka :) Wszystko było znaczone i potem złożone wg tego :) Tarcza jeszcze 95 % bo byłem z nią u znajomego, który się na tym zna, to samo docisk - jeszcze jest w dobrym stanie. Ciepło już nadają na początek lutego więc raczej to zrobię ;) PS. Drgania tak jak pisałem i powtarzam po raz kolejny - sa tylko przy penych obrotach, kiedyś były ale dużo słabsze i bd szukał przyczyny. O pompie ktoś wspominał tylko jak pomyśleć to nie da się jej inaczej przykręcić bo jak ? :) Na razie główny podejrzany to te koło zamachowe.

Opublikowano

Tu nie chodzi o tarczę sprzęgła. Nie wiem dokładnie jak wyglada sprzegło. ale czy masz dwa wałki po rozpołowieniu jeden w drugim? Jeśli tak sprawdź taarczę która wchodzi na frez zewnętrznego wałka. Nie jest to tarcza sprzęgła.

Jeśli chodzi o pompe inaczej jej nie przykręcisz. Ale jeśli jest połączona z balanserami chodzi o to aby ustawić jej koło zebate z kołem zebatym wału jak rozrząd. Przeciwwagi balansera muszą być zgrane z wałem korbowym. poruszac się w przeciwną strone.

Pompe wtryskową regenerowałeś? przyczyną drgań nie koniecznie musi byc coś krzywego lub xle ustawionego. Może byc zakłócona z jakichś przyczyn praca jednego cylindra na wysokich obrotach? oczywiście to też tylko teoria.

Opublikowano

Miałem się nie odzywać ale cuda już są zbyt wielkie.

Żeby to ustawić po ludzku należy zdjąć pokrywę zaworów, wyjąć wtryskiwacz 1 w kolejności zapłonu cylindra i ustawić tłok w GMP czyli położeniu zapłonu( zawory zamknięte całkowicie, tłok u samej góry). najlepiej włożyć coś w otwór po wtryskiwaczu i obserwować jego ruch. Ciężary na walkach mają być oba na dole a ich górna płaska krawędź równoległa do płaszczyzny ramki mechanizmu wyrównoważającego.na kołach zębatych od strony napędu powinny być kopki, mają tworzyć linię przechodzącą przez środki ich wałków.

Przyczyną może też być luz na wałkach przeciwwag z reguły lekceważony przez przez składających albo ścinanie frezów na wałku napędzającym pompę.

Opublikowano

Tak będę rozpoławiał. Nie było rozbierane na szybko tylko źle zrozumiałem pojęcie "balansery" ot cała zagadka :) Wszystko było znaczone i potem złożone wg tego :) Tarcza jeszcze 95 % bo byłem z nią u znajomego, który się na tym zna, to samo docisk - jeszcze jest w dobrym stanie. Ciepło już nadają na początek lutego więc raczej to zrobię ;) PS. Drgania tak jak pisałem i powtarzam po raz kolejny - sa tylko przy penych obrotach, kiedyś były ale dużo słabsze i bd szukał przyczyny. O pompie ktoś wspominał tylko jak pomyśleć to nie da się jej inaczej przykręcić bo jak ? :) Na razie główny podejrzany to te koło zamachowe.

Kolego a robiłeś cos przy skrzyni czy tylko silnik????

Opublikowano

Tylko i wyłącznie silnik. No ok ale Panowie nie denerwować się bo mi nie chodzi o kłutnie i o to kto zna fachowy język tylko o rozwiązanie problemu. To że źle pewne rzeczy odebrałem to moja wina, ale jak by tak przeczytać co pisałem to mozna zauważyć, że wspomniałem o ustawieniu tego wg znaków które sam zaznaczałem ;) Na razie temat balanserów zostawiamy bo to na 90 % nie jest powód drgań. Teraz bardzoej chodzi o to sprzęgło. Dziś zaszedłem i pojawiła sie plama oleju na podłodze czy to coś ma zwiazek z tym o czym wspomina @hubertuss ?

Pompy nie regenerowałem wszystko zostało bo i pompa i wtryski jeszcze są dobre, były sprawdzane.

Opublikowano

Nie pompy paliwowej tylko olejowej , bo ta posiada wspólny napęd z mechanizmem wyrównoważającym.

Jeżeli to olej ze skrzyni to pewnie uszczelniacz na wałku na stałe zazębionym z kołem zamachowym, tym napędzającym pompy hydrauliczne. Albo wysprzęglik.

Jeżeli silnikowy fragment obudowy z uszczelniaczem wału korbowego.

Opublikowano

Witam wszystkich. Sory że tutaj ale na innych tematach cisza a chcę się dowiedzieć czy układ chłodzący w MF-ie 3060 się jakoś odpowietrza ? Ponieważ wymieniałem płyn. I jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś z was (posiadaczy Mf-ów) ma sprawny przyrząd do dozowania samostartu w areozolu?? (w kabinie jest przycisk od tego) nie mam pojęcia jak to ma wyglądać i działać, z góry dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v